מכירות סוף העונה שמתחילות לטפטף לאזורנו, עלולות לשבש את דעתה של שופוהוליסטית ממוצעת. הנחות, מבצעים ומתנות הם דרכם של הרשתות הקמעוניות והמעצבים לגרום לנו לפתוח את הארנק ולבזבז כמה שיותר. השנה, בשל המאזן השלילי שרשתות האופנה סוחבות מקיץ צוק-איתן, סביר להניח שהמבצעים יהיו אגרסיביים יותר ותינתן תשומת לב מיוחדת למועדוני הלקוחות למיניהם על מנת לתגמל לקוחות נאמנים (ולעודד אתכן, כמובן, להצטרף). עם זאת, לא כל מבצע משתלם ולא כל "30% הנחה עד סוף השבוע!" יבטיחו קנייה משתלמת. אספנו בשבילכן חמש שאלות חשובות שכדאי לשאול לפני כל גיהוץ האשראי וכמה המלצות ראויות, אם בכל זאת תבחרו לחזור הביתה עם שקית מרשרשת:

 

עוד באון לייף: 

המעצבות החדשות שאתן חייבות להכיר

הגרביונים הכי שווים לחורף 2015

ג'וליה רוברטס ללא איפור בקמפיין חדש

 

 

1. האם כבר יש לך את הבגד הזה בארון?

כלומר, לא את הבגד הזה בדיוק, אבל ג'ינס מאד דומה לו, עם אותם קרעים במקומות הנכונים או אולי ז'קט טוקסידו שחור שכבר אהבת בשנה שעברה, אבל לא ממש לבשת אותו. אם את מתלבטת בנוגע לפריט שכבר קיים בגרסה זו או אחרת בארון שלך, אין סיבה לקנות אותו שוב. אם את לא זוכרת אם יש לך פריט כזה (הדחקה אופנתית היא מחלה ידועה) מומלץ לעבור על תכולת הארון לפני שיוצאים לקניון.

 

2. למי את בעצם קונה את השמלה הזו?

לעצמך או לעצמך שרק צריכה לרדת 4-5 קילו ואז שמלת הארגמן הזו תשב מעולה וכן, גם הנעליים הללו ילכו איתה נהדר? הרבה פעמים אנחנו הולכות לשופינג ומוצאות פריטים עבור מישהי אחרת, שרק במקרה דומה לנו. היא יכולה להיות עם מבנה גוף אטרקטיבי יותר, או עם יכולת טובה יותר ללכת על עקבים גבוהים ודקים. אז בעת הרכישה, כדאי לרענן את הזיכרון לגבי מי אנחנו ומה היכולות שלנו.   

 

3. האם היית קונה את זה במחיר מלא?

החנויות רוצות להיפטר מהסחורה שלהן. מה זה להיפטר, להעיף. רק חבל שרוב הסחורה היא טרנדית להחריד ולא תחזיק מעמד בתהפוכות האופנה של העונה הבאה. לפני שאת מסתערת על הקופות עם מעיל מפרווה מלאכותית ב-50% הנחה, או סווטשירט רקום פייטים בדוגמת במבי – תשאלי את עצמך: הייתי מוכנה להוציא על זה את הסכום המקורי, או שזה הפך להיות אטרקטיבי רק עכשיו? אם התשובה היא לא, אתם צריכים להיפרד.

 

4. האם הרכישה החדשה תסתדר עם שאר הארון שלך?

קוראים לזה מבחן-שלושת-הפריטים והוא חיוני לפני המעבר בקופה. האם מה שאת מחזיקה ביד ישתלב בצורה הרמונית עם לפחות שלושה פריטים שונים מהארון שלך? האם הוא יושב עלייך בצורה מספיק טובה שלא תצטרכי לקנות מכנסיים בגזרה גבוהה, נעליים חדשות או צעיף מטשטש כדי שהוא יראה טוב? כי ברגע שאת מתחילה לקנות עוד פריטים לפריט החדש שלך, המצב לא טוב.

 

5. האם את מתחילה להרגיש שאת חייבת לקנות כבר משהו?

כי בזבזת בחנות הזו את כל הפסקת הצהרים שלך, כי תיזזת את המוכרת המסכנה למחסן כבר חמש פעמים או כי פשוט עברת על כל מדף הסיילים, את יודעת שיש פה דיל מצוין, אבל פשוט עוד לא מצאת אותו? זה זמן מעולה להניח את כל מה שיש לך ביד ולצעוד לעבר היציאה מבלי להסתכל לאחור. את רגשי האשם, תשמרי למשפחה שלך.

 

לא הצלחנו לשכנע אותך? הנה חמישה פריטים בסייל שכדאי להשקיע בהם:

 

1. חולצת ג'ינס בשני צבעים של זיפ, 124 שקל במקום 249 שקל

למה לקחת אותה הביתה: כי חברת זיפ נאמנים ללקוחות שלהם ומסוגלים להציע מוצרים איכותיים ושווים במחירים שממש מרגישים כמו סוף עונה ולא כמו העמדת פנים. החולצה המדוברת יכולה לדלג בכיף למדף הקלאסיקות ולהמשיך איתך גם לחורף הבא, וגם ללוות אותך בקיץ יחד עם שמלת כותנה וסנדלים. וגם, אנחנו סאקריות של דנים.

למה להשאיר אותה בחנות: אם יש לך כבר חולצת ג'ינס, את לא צריכה עוד אחת.

 

 

 

2. קסטרו שמלה שחורה עם ניטים מזהב, 160 שקל במקום 299 שקל

למה לקחת אותה הביתה: כי מדובר בשמלה בגזרה מצוינת שתעשה חסד עם הרבה מבני גוף, ומחזירה לאופנה את המחשוף (שקצת נעלם לנו לאחרונה). אורך השרוול והחצאית מדויק בעיננו לתקופה זו של השנה, והדוגמא בחזית מביאה משב רוח אתני שבכלל מככב פה לאחרונה. מעולה לחינות של הקיץ, אבל לא רק.

למה להשאיר אותה בחנות: לא יודעות אם היינו קונות אותה במחיר מלא. היא לא שווה 300 שקל.

 

 

 

3. מגפונים שחורים של אלדו עם עקב זהב, 565 שקל במקום 800 שקל

למה לקחת אותם הביתה: ראשית – מגפונים הם אולי הפריט הכי שמיש בחורף הישראלי. בנוסף – הם מאד מגניבים, בעיקר בגלל העקב הזהוב, החיתוך בקו הקרסול והעובדה שמדובר בסופו של דבר בצורה מאד קלאסית ועם טוויסט אופנתי שמקפיץ אותן. אם יש לך עצבי ברזל, המתיני עוד קצת שהמחיר ירד יותר, אבל אז ייתכן שלא יישארו מידות.

למה להשאיר אותם בחנות: כי יש מצב שאחרי שנחזור איתן הביתה נבין שאנחנו לא מאלו שיסתובבו במגפונים עם עקב זהב.  

 

 

 

4. מחטב של בוניטה דה מאס, 199 של במקום 399 שקל

למה לקחת אותו הביתה: כי היום כבר אי אפשר לצאת מהבית, שלא לומר להגיע לאירוע, בלי סיוע מאסיבי של מחטב איכותי. הוא אוסף מה שצריך, מחליק מה שנוצר ובין לבין גם מונע ממך לנשנש מהבופה ולהגיע להיפר-ונטליציה. מחטבים טובים כמו של בוניטה דה מאס כמעט לא נכנסים להנחות מכיוון שהם שימושים לאורך כל השנה, כך שמדובר בעסקה משתלמת שבטח תחרשי עליה עד החורף הבא.

למה להשאיר אותו בחנות: אם מחטבים נראים לך כמו עינוי סיני מתוחכם, המלתחה שלך לא דורשת מחטב או שפשוט את לא צריכה אחד, הודי למזלך הטוב ולתודעה הצרכנית שלך וצאי מהחנות.

 

 

 

5. מעיל של קרייזי ליין, 207 במקום שקל 414 שקל

למה לקחת אותו הביתה: העיצובים של קרייזי ליין קצת מיושנים עבורנו, אבל המעיל הזה הוא היוצא מהכלל. שילוב צבעים על-זמני, גזרה נהדרת ושימוש מושכל בטקסטורות שהופכות אותו לפריט חובה גם במלתחה מאופקת יחסית. האורך שלו נראה מושלם על גלית גוטמן, אבל ציפור קטנה לחשה לנו שגם על גוף פחות ממושלם הוא יעשה את העבודה, ומחירו בסוף עונה פשוט מקשה עלינו להשאיר אותו בחנויות.

למה להשאיר אותו בחנויות: כי יש לנו כבר כמה מעילים מצוינים בארון.