ילנה מלישבה מבטיחה לך להיות יפה. רק 1,990 שקל בחודש ותהפכי לכזו.

מה זאת אומרת יפה? לא, היא לא תתקן דיס-פרופורציה בגוף, תעביר אותך על שולחן הניתוחים, תזריק לך בוטוקס או תיקח אותך ליום מהפך ותכניס לחייך סטייל. יפה, על פי תורתה של מלישבה, זאת אומרת שתהיי רזה. כן. "כי אישה שמנה היא לא יפה, לא משנה כמה היא תשכנע את עצמה", לדבריה. עוד היא טוענת כי "קשה לעשות סקס אם אתה בקושי יכול להסתובב". ובכן לידיעתה, לא - זה לא קשה, גם להסתובב לא קשה. קטע כזה, אנשים שמנים אשכרה הולכים ומשתמשים בשתי הרגליים שלהם. הלם! אני יודעת!

עוד במדור של גאלה:

מלישבה בת ה-55 היא מנחת טלוויזיה, רופאה וכוהנת דיאטות מרוסיה שהפכה למותג בינלאומי ונמצאת כרגע בשיאו של קמפיין ישראלי לשיווק שיטתה. היא מגישה תוכניות בריאות כבר שני עשורים, מרצה לרפואה באוניברסיטת מוסקבה, ואנשים רבים יטענו שהיא שינתה את חייהם עם הדיאטה הנוקשה שהגתה. השיטה שלה להרזיה הפכה להצלחה עולמית, וכוללת 4 ארוחות קפואות שנשלחות ישירות אל בית הלקוח ומבטיחות לעזור לכם לרדת 4-6 קילו בחודש. על הדרך, כמו רבים ורבות טובים וטובות לפניה, מלישבה מנצלת את הבמה כדי לרדת על הלקוחות הפוטנציאליים שלה ולהבהיר עד כמה נחוצה השיטה שלה.

ילנה מלישבה

מבטיחה להפוך אותך ליפה ב-1990 שקל בחודש. צילום מסך מתוך פרסומת לדיאטה של מלישבה

מידת המכנסיים לא אחראית לאושר שלך

האמת, נמאס לי מכל מיני ציניקניות שבאות להסביר לי כמה אני מכוערת בשביל שהכיס וחשבון הבנק שלהם יטפח. באמת. כל החיים שמעתי "אם רק תרזי - תצליחי", "איזה פנים יפות, לא חבל?", ועוד שלל משפטים שאנשים כבר שולפים באופן אוטומטי אחרי שנים של שטיפות מוח. מאסתי בזה.

לא, אנשים שמנים הם לא נכים, הם לא מכוערים וכן, הם גם אשכרה שוכבים עם אנשים אחרים. אני יודעת שחינכו אותנו לחשוב שאף אחד לא יאהב אותנו אם נהיה גרם מעל מידה 36, אבל היי, המציאות מוכיחה אחרת. מרבית האוכלוסייה היא לא במידה 36, וגם לא בגובה 'אידאלי' (שלא נדבר על פרופורציות 'אידיאליות') ועדיין – גם מי שחורג מהמידות האלו זוכה לזוגיות ומוקף באהבה. אהבה היחידה שמלישבה וחברותיה מונעות, זו אהבת אישה לגופה.

בציניות קרה ומלאת תעבת בצע דיאטנים ודיאטניות מפמפמות לנו במשך שנים לראש שאנחנו מכוערות, רק כדי שנקנה מהן מוצרים ונגרום להן לחייך. כי לפי התיאוריה שלהן, כשתהיי רזה תהיי יפה, ויופי שווה מאושרת, ולכן כל צרות חייך יעלמו. את תחיי כמו נסיכה קסומה באגדות, בלי לחץ, עם נסיך לצידך, חשבון בנק מלא ויציב ושני ילדים מנומסים ונפלאים שיקרקרו כל היום סביבך ויגידו לך "אמא אנחנו אוהבים אותך". אה, ושכחתי, את כמובן תהיי גם אשת קריירה מוצלחת.

זה החלום שמוכרים לנו, ושיברו מגיע כשנשים מרזות והמציאות שלהן לא הופכת לקסומה. הן פשוט רזות יותר. ואז מתחילה מלחמה חדשה – לא להעלות גרם. והאובססיה, וואו! במקום לחיות את החיים, לתקן את מה שרוצים לתקן, ליהנות מהרגע ולחוות את החיים, היורדות עסוקות כל היום ב"לשמור על המשקל", כי ממש עוד רגע יגיע אליהן האושר.

אחרי תקופה שהאושר לא מגיע, ואת כבר עמוק בשגעת מחשבתית מרוב האובססיה לאוכל ולמשקל – אז את נכנסת לבאסה, פעמים רבות אף לדיכאון. כי פנטזיות זה נהדר, אבל החיים הם החיים, ולא חשוב להם מה מידת המכנסיים שלך. יש לזה רלוונטיות בדיוק כמו למידת הנעליים שלך – והרלוונטיות הזו היא אפסית.

משחקי שליטה

בניסיוני להבין את נושא הדיאטות ומערכת היחסים של נשים איתה טוב יותר, שאלתי לא מעט נשים מה המשמעות של דיאטה ולמה זה כל כך חשוב. הרוב המוחץ דיברו על שליטה. זה כאילו הדבר היחיד שכל אחת יכולה לשלוט עליו, ולכן הוא כל כך חשוב, נחוץ וקריטי.

התשובות האלו העציבו אותי קצת, כי לא אצל כולן זה באמת קשור לשליטה. הרי זה לא שכל מי שאינה מידה 36 באמת יושבת וטוחנת במבות ושוקולדים מבוקר עד ערב – זה רק הדימוי שמוכרים לנו כדי שנרגיש עצלניות ומכוערות. יש פה משתנים רבים החל מגנטיקה (פן שמשום מה משתיקים), תפקוד מערכות הגוף ותרופות (למשל סטרואידים שמטפלים במחלות מסויימות וגורמים להשמנה, תפקוד בלוטת התריס וכו'). משקל הוא רק חלק מהמכלול העצום הזה, וכפי שלא מספיק אנשים מפנימים – משקל לא שווה לבריאות. לא חסרות נשים מלאות שהן בריאות וחזקות, כפי שלא חסרות רזות שאינן בקו הבריאות.

לא כל מי שאינה מידה 36 סובלת מהפרעת אכילה שאם רק תיקח עליה שליטה חייה ישתנו. אבל משום מה זה מה שמוכרים לנו כל הזמן, מכל כיוון. "קחי שליטה! שלמי לי בחודש 2000 שקל או יותר, ובעזרתי השליטה תחזור לחייך! אה, לא הצלחת להחזיק מעמד? זה בגלל שאת חלשת אופי ועלובה. שלמי לי יותר וקחי מוצר אחר שיכריח אותך לקחת שליטה! רזית? מעולה. את עוד לא מאושרת? כנראה שלא רזית מספיק!".

המניפולציה האחרונה, האשמת הלקוח ב"כישלון השיטה", הגיעה לדרגת אמנות בידיה של מלישבה. היא טוענת שהאחריות המלאה היא בידי הלקוחות. מלישבה דורשת מלקוחותיה למלא אחר הוראות הדיאטה בצייתנות האופיינית לחינוך הסובייטית, בלי לזוז מילימטר – ולשכוח תוך כדי שאנחנו אנשים שונים, ולכל אחד מאיתנו יש צרכים שונים לגמרי. לא מילאת אחר ההוראות בקפדנות הבלתי אפשרית? האחריות היא לגמרי עלייך.

ילנה מלישבה מנות מוכנות

מנות מוכנות וקצובות בשעות מדויקות, כאילו שכולנו נוצרנו בפס ייצור זהה. מתוך האתר של מלישבה

אם את בין הנשים שפנו לאחת הדיאטניות ושמו הון קטן כדי שישימו אותן על המסלול להשלת המשקל, יתכן שיהיה קשה לקבל את הדברים האלו. זה נשמע לך תלוש? עצרי רגע, קחי נשימה, תקראי שוב, תחשבי מדוע הלכת לשלם את מיטב כספך, ואז תביני שזה בדיוק מה שמכרו לך (וכן, גם את עם המנוי השנתי לחדר כושר שמעולם לא ביקרת בו - זה תקף גם לגבייך). כי שליטה על החיים שלך, בכל תחום, לא חשוב אם זה משקל, קריירה, זוגיות, יחסים וכו'- תלויה רק בך! את לא באמת צריכה לקנות משהו כדי שתצליחי. את רק צריכה להאמין בעצמך, ואת זה אי אפשר למכור לך (וזה גם לא ריווחי, אחרת איך תקני סתם שירותים ומוצרים בשפע?).

אז עם כל הכבוד למלישבה ושות', אנחנו לא צריכות אותן. את לא צריכה אותן. תביני, את יפה, את מוצלחת, את ראויה ואת נהדרת – כי את זו את, וזה ממש לא קשור למידת המכנסיים שלך. וקחי בחשבון שיותר קל להיות מאושרים כשחשבון הבנק לא מרוקן, אז ותרי מראש על כל המטיפים הנפלאים שבאים לקחת ממך את הכסף שלך במסווה של 'דואגים לבריאות שלך'. אף אחד לא דואג לך. הגיע הזמן שתדאגי לעצמך.

לסטיילינג, עצות, דעות ואופנה בכל המידות, היכנסו לאתר של גאלה רחמילביץ'