בחודשים האחרונים נדמה שהקיצוניים בצרפת משתלטים (בימים אלו נעשו מהלכים לאסור לבישת כיפה במדינה, למשל), אך ניכר שבמדינה הצרפתית נשמעים גם קולות יותר ליברליים ופתוחים, שסקרנים לראות את ישראל לא רק מזווית בטחונית ודתית, אלא גם את הצדדים היותר יפים שלה. ביניהם גם המגזין הצרפתי VOL•UP•2, שהציג לאחרונה הפקת אופנה על ישראל הקטנה גדולה.

עוד במדור של גאלה: 

לפני מספר חודשים פנתה אליי ענת שי, הסוכנת הישראלית של דוגמנית הפלאס סייז לין לאור, שהיא דוגמנית הפלאס סייז הישראלית הראשונה שהוחתמה בסוכנות צרפתית, וסיפרה לי שהן נתבקשו ליצור הפקת אופנה למגזין הפרובוקטיבי. כמות הקריאייטיב שנולדה בשיחה הייתה יכולה למלא 50 מגזינים, אבל אז נפל האסימון והגיעה הברקה: את ההפקת אופנה נצלם במיני ישראל, גם כי אין דרך טובה יותר לחשוף את הקוראים לקידמה ולמקומות הקסומים בישראל, ולעובדה שיש פה הרבה יותר מרק גמלים וטילים, וגם כי פרופורציות זה כל העניין – ואין כמו משחקי מילים של מיני ישראל ודוגמנית פלאס סייז.

הסברה ישראלית באופנה

התרגלנו כבר להיות ציניים, להתבאס על תעשיית האופנה המקומית שלא מחבקת אל חיקה פלאס סייז וכו', אבל ישראל, ביחס לצרפת, היא מעצמת פלאס סייז מטורפת. כל מי שטסה לצרפת יודעת שלמצוא שם אופנה בטווח מידות רחב זה לא פשוט, ומרבית מהבוטיקים שכן מחזיקים שם את המידות האלה מציגים 'בגדים לשמנות' ולא אופנה – דבר מבאס לכשעצמו בהתחשב בעובדה שאנחנו עוד רגע בשנת 2017 והם שכחו להתקדם. היה חשוב לנו להדגיש את זה בהפקה, להראות שכאן, בישראל הקטנה, יש אופנה לא מתנצלת גם לנשים מעל מידה 42. כזו שלא מחפשת להסתיר נשים אלא לחגוג אותן.

לוקים מתנפנפים ברוח יש, לוקיישן מהמם יש, והרבה בלת"מים גם יש (כמו מעצב השיער והמאפר שאושפז בלילה). וכך, באחד הימים החמים ביותר השנה מצאנו את עצמנו פטריוטים במיוחד, יוצרים לוקים שמחד מציגים את ישראל היפה ומנגד משחקים על הקו הדק בין אופנה נפלאה לפרובוקטיבית (לפי דרישות המגזין).

מצחיק שבסוף עורכת המגזין התקפלה ולא בחרה אף תמונה פרובוקטיבית לפירסום, למרות דרישתה המקורית. אולי זה כבר הפך שם למסוכן מדי למשוך אש, ועוד בנושאים שמלהיטים את אירופה בימים אלה כמו צנעת נשים וישראל. ואולי כי הבגדים שלנו, כחול-לבן, הם פשוט יפים מדי מכדי שיגנבו מהם את ההצגה.

צילום: מוריה נבה

לין לאור

חצאית וטופTALIA  בגד גוף MOTIF

הסברה ישראלית אופנת פלאס סייז

לין לאור

שמלה TONSHINIO

לין לאור

שמלה רן צוריאל

אופנת פלאס סייז ישראלית

לין לאור

שמלה רן צוריאל

אופנת פלאס סייז ישראלית בצרפת

הפקת אופנה ישראלית בצרפת

שמלה MOTIF

גאלה רחמילביץ' היא סטייליסטית, עיתונאית ומרצה שמתמחה באופנה למידות גדולות. היכנסו לאתר שלה