מחקר שנערך על ידי חברת ההלבשה התחתונה Bluebella בקרב 1,000 נשים, מצא נתונים הזויים על כמות הזמן שאנחנו משקיעות לפני שאנחנו יוצאות לדייט שאמור להוביל אותנו ללילה סוער בין הסדינים. על פי נתוני הדיילי מייל נמצא שנשים משקיעות בממוצע שש שעות לפני הלילה הגדול. עבור אחת מכל שלוש נשים הזמן הזה מוקדש לטיפול פנים; 32 אחוז מהנשים כוללות בו גם שיזוף מלאכותי עם ספריי; 76 אחוז מהן מבלות, בין השאר, אצל הספר; 63 אחוז מהן מתחדשות בהלבשה תחתונה חדשה ו-20 אחוז מהנשים משקיעות אפילו במצעים חדשים. אז מי אמר "לוק טבעי" ולא קיבל?
עוד באון לייף:
כמה שעות לוקח "הלוק הטבעי"? צילום: Shutterstock
אם כל זה נדמה לכן כמו בזבוז זמן משווע, אתן בטח לא תאהבו את הממצאים שעולים מסקר נוסף בנושא: על פי סקר שפורסם בדיילי מייל נמצא כי נשים הכי שונאות להסיר שיער ברגליהן, אבל מבזבזות על ריטואל הטיפוח הזה חודשיים שלמים מחייהן. כמו כן, מחקר שנערך לבקשת חברת האיפור Harley Street Beauty clinic מסביר שיש סיבה שבני הזוג שלנו תמיד כועסים על כך שהם כל הזמן מחכים לנו בזמן שאנחנו מתארגנות, כי מסתבר שבמהלך החיים אנחנו מבזבזות 474 ימים (שנה ושלושה חודשים) בהתאפרות. 
חודשיים מהחיים על הסרת שיער מהרגליים?
לפי מחקר שערכו בסודה סטרים, ושפורסם בהאפינגטון פוסט, נמצא שאנחנו מבלות 21 דקות ביום במחשבות על דיאטה, 127 שעות בשנה סופרות קלוריות ולמעשה, כשנה מחיינו מבזבזות על אובססיה למשקל שלנו. 

 

איך הפכו רגלי נשים שעירות לדבר

הכי חם ברשת?

לכתבה המלאה...

 

מכל המחקרים והסקרים האלו עולה מסקנה די מדכאת: אנחנו מבלות לא מעט (או במילים אחרות - המון) זמן בשאיפה לשלמות מבחינה חיצונית, וקצת קשה שלא לחשוב מה היינו יכולות להספיק לעשות בזמן הזה אילולא היינו חיות תחת זכוכית המגדלת שהחברה שלנו - וללא ספק גם אנחנו - שמות את עצמנו תחתיה. 
אם המטלה השנואה ביותר על האישה הממוצעת היא הסרת שיער מהרגליים, למה היא צריכה להקדיש לה חודשים שלמים מחייה? מה באמת יקרה אם נחפף פעם בכמה זמן ונסתובב נטורל, כאילו עדיין חורף בחוץ? אני לא אומרת שאני אחת מאלה שאוהבות לראות שיער גוף על נשים (וגם יותר מידי על גברים), אבל אני כן חושבת שאישה יכולה וצריכה לבחור. אולם, אני לא תמימה ויודעת שרוב הסיכויים הם שאישה שתבחר לקחת חופשה מהשעווה לא תתקבל בפתחון לב בחברה נטולת השיער בה אנו חיים. רק קחו לדוגמא את הטוקבקים שנשים שלא מסירות שיער מקבלות במדיה החברתית ומיד קבלתם אקט שרק מריץ נשים לעבר סכין הגילוח שלהן.
לא מגלחת רגליים? לטוקבקיסטים יש מה להגיד. צילום: Shutterstock
בין קצת צבע להרבה צביעות
כנראה שהבעיה המרכזית בכל העניין היא שאנחנו כולנו קצת צבועות. קל לנו ללעוג לאותה האישה שלא מסירה שיער מהבית שחי, באותה מידה שקל וכיף לנו לצחוק על הבחורה שהשקיעה שש שעות לפני הדייט. אולם, בעודנו צוחקות על נשים שיש להן את הביצים ללכת איך שברא אותן האל ובמקביל להשתעשע על המפגרת ההיא שזרקה שש שעות מחייה כדי להתארגן, אנחנו עסוקות בבזבוז זמננו במריטת גבות ושפם, התאפרות עד אין קץ וסידור שיערנו המרדני שנפל קורבן ללחות של הקיץ. מי אנחנו בעצם שנלעג לאותן נשים כשאנחנו עושות בדרך כזו או אחרת בדיוק את אותו הדבר? 
אולי הגיע הזמן לשינוי תפישת החיים שלנו, שמנסה לקבע אותנו בתור הנשים שמצליחות לג'נגל בצורה מושלמת בין קריירה, ילדים, בישולים וניקיונות ולוק של דוגמנית (בלי שידעו כמה זמן השקענו כדי להשיג את הלוק). ובכלל, מי אמר שכולנו צריכות להיות כל כך יפות כל הזמן? הרי, אם תשאלו את רוב הגברים הם יגידו שאישה נראית הכי טוב כשהיא בלי כל האיפור והפן בשיער. 
במקום לבזבז זמן בלשנוא נשים סביבנו, ובעיקר את עצמנו, אולי הגיע הזמן קצת לוותר לעצמנו ולקום טיפה מאוחר יותר בבוקר, ובמקום להתאפר חצי שעה להתאפר רק שתי דקות (מייקאפ מתחת לעיניים וסומק ואת מסודרת). ברור שלא נזכה במרוץ אחר השלמות - כי אם נהיה שמנות מידי יעירו לנו על זה ואם נהיה רזות מידי לא יסלחו לנו על כך ויגידו שאנחנו חולניות - אבל אולי לפחות נהיה קצת יותר שלמות עם מי שאנחנו. כי אנחנו ממש לא רעות גם בלי איפור, עם קצת שיער עודף ועם הקלוריות המיותרות מהעוגה שזללנו בשבת.