שנה טובה.

שתי מילים כל כך פשוטות. שפשטותן היא עוצמתן. שתי מילים שבאות אחרי הקיץ החם, תרתי משמע מכל בחינה. שתי מילים שממלאות את השמיים ביותר ממיליון זקוקים,  מגירות דבש על האדמה הזאת, יותר ממיליון צנצנות.

שתי מילים אותן אני שולחת במיוחד, לאישה אחת. אישה קטנת קומה ואמיצה. שרי שמה. שרי היא רפתנית ברפת נחל עוז. לא תנום ולא תישן שומרת ישראל - 14 שנים ועוד חמישים ימי לחימה של צוק איתן היא נשארה להיות עם הפרות והעגלים שלה. כולם עזבו, כולל ילדיה, בשל הסכנה המרחפת, אבל היא נשארה, ניקתה חלבה, ורצה למרחב מוגן, כשהספיקה.

בכל פעם שהגעתי לעוטף, פצמ"רים רקטות וטילים. היא היתה שם, שקועה בעבודה, בקושי מתפנה להגיד שלום - היתה עסוקה בלנקות, לסדר, להכין את הרפת לחליבה הבאה.

פגשתי אותה לראשונה בתחילת מבצע (בשבילי מלחמת) צוק איתן. שטחי נחל עוז הפכו לשטחי כינוס, בשערי הקיבוץ יצאו ונכנסו כוחות צה"ל שיצאו לעזה וחזרו. בקיבוץ נותרו מעט מאוד חברים ושרי נשארה עם הגברים. למיקרופון של גלי צה"ל היא אמרה לי "כשיש הפצצות, אני לא יודעת למי לדאוג קודם, לילדים שלי, או לעגלים שלי שגם הם ילדיי."

כשהעמיקה הלחימה, חזרתי אליה שוב. משפחתה יצאה לצפון, והיא נשארה להשגיח על העגלים. בכל פעם ששמעתי שפצמ"רים נופלים על נחל עוז, לא יכולתי שלא להתפלל בשבילה ובשביל העגלים והפרות שלה. הרי רפתות אחרות נפגעו.

בימים האחרונים של המלחמה (עוד לא ידענו שהם האחרונים), שוב הגעתי לרפת נחל עוז. "רפת פצצות" קוראים לה הרפתנים, כי היא מופצצת שנים, וכי למרות ואף על פי כן, תפוקת החלב שלה גבוהה. כשהגעתי לנחל עוז, ביום בו מטח ירי הפצמ"רים לישובי העוטף לא פסק, שטחי הכינוס היו ריקים. גם החיילים כבר לא היו שם. פינו אותם הרחק משם, בשל סכנת הפצמרים. אבל שרי היתה שם. אישה יחידה בין מעט הגברים שנותרו בקיבוץ. "אני לא עוזבת" היא חזרה ואמרה לי. האישה שהיא לוחמת שאיש לא יודע עליה. לוחמת אמיתית, בלי נשק בלי קסדה. שרי היא סמלו של העם הזה, שחי, נושם ובועט, על אף צרינו ואויבנו.

לאישה הזאת אני מייחדת את שתי המילים הפשוטות. שנה טובה שרי.

אני שולחת לה שתי מילים, שנה טובה, הנישאות בפיהם של כל יהודי העולם. נאמרת בשקט, ומנפצות בכוחן הרים וסלעים. שתי מילים פשוטות שתנצחנה את כל אלה הקמים עלינו להשמידנו. עומדות מולם כמו מגן שאול. שתי מילים המקפלות בתוכן אין סוף ברכות, כיד המלך והמולך.

אני שולחת לה את שתי המילים, מבהיקות ונוצצות, שתארנה לה את השמים. שתעטופנה את השנה הזו עבורה , בכיפת ברזל שתיירט לעד כל צר ואוייב.

שנה טובה. שנה ברוכה.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

און לייף וסופר-פארם רוצים לאחל לך יופי של שנה!

***************************************
יש מישהי מסוימת שאת רוצה לאחל לה שנה טובה במיוחד - בגלל שהיא עשתה לך את השנה, או שמגיעה לה שהשנה הבאה תהיה טובה יותר - מישהי שאת רוצה לשמח ושנכיר אותה?
כתבי לה ברכת שנה טובה, ספרי לה למה בחרת דווקא בה, ושלחי את הברכה לאינבוקס (תיבת ההודעות) של און לייף בפייסבוק.
בכל יום נפרסם ברכה אחת מרגשת ומשמחת לאישה אחת, ונשלח אליה, בשמך, מתנה חגיגית לשנה החדשה!

*הסטטוס מנוסח בלשון נקבה, אך פונה לשני המינים.