יוסיפיה פורת, בת 70 מנהריה, ידעה ילדות לא פשוטה. היא החלה לסייע בפרנסת המשפחה כבר בילדותה, במפעל לנרות, ובמקביל למדה בתיכון ערב. "יצאתי לעבוד בגיל 13.5, מתוך הכרח לא מבחירה, אלא בגלל מצב כלכלי קשה בבית", היא מספרת. למעשה, לאורך כל השנים, נשאתה איתה פורת חלום אחר: להיות סופרת, אך החששות מכישלון וטרדות הקיום גרמו לה לא לממש את חלומות הכתיבה ולכתוב רק למגירה.

 

 

עם השנים התקדמה פורת בעבודתה, עד שיצאה לפנסיה כחשבת שכר בכירה. כל חייה עסקה בדוחות ומספרים, אבל כאשר יצאה לפנסיה, היה לה ברור מה תעשה למחרת היום: "כשפרשתי, כל הסיפורים שאגרתי במשך כל השנים פרצו החוצה. בגיל 65 הגשמתי חלום ילדות והפכתי להיות סופרת". מאז הספיקה פורת להוציא ארבעה ספרים בהוצאות פרטיות.  

את הגשמת החלום הזו היא תולה גם בבעלה, שמלווה אותה כבר כמעט יובל שנים. "אני חושבת שהתמיכה והעזרה של בעלי היו עידוד גדול מאוד והם הצעידו אותי קדימה".  

הגיל לא מטריד את פורת, שמרגישה צעירה ונמרצת גם היום, "אני חושבת שאנשים לא מבינים כמה יופי יש גם בגיל המבוגר", היא אומרת בחיוך. עם זאת, כשהיא נזכרת בתמונת נעוריה, היא מתגעגעת אל הנערה שהיתה, כשכל חלומותיה עוד לפניה: "אני זוכרת התמונה את ההיא, שלי בת 16, ורואים את השמחה של השחרור והאושר על הפנים", לכן, ביקשה פורת לחזור לרגע לנקודת הזמן הזו.

 

   

 תמונה של היום (משמאל): בני גמזו לטובה

 

יעל יעקובי, מאפרת מקצועית, מסבירה את האיפור שבחרה עבורה על מנת לשחזר את הרגע:

ליוסיפיה המקסימה יש אישיות כובשת וצעירה ברוחה. לכן לא חששתי לקחת את האיפור שלה למקום "נועז" יותר. זה, והעובדה כי היא בעלת משקפיים, אשר מנטרלות באופן טבעי את מראה איפור העיניים גם כך, הביאו אותי להשתמש דווקא במראה האיפור המעושן, בגוונים כהים, על מנת לשבור את הלוק היומיומי הרגיל שלה.
התחלתי בעפרון אפור כהה, אותו מרחתי כבסיס על גבי כל העפעף וטישטשתי אותו היטב. מעליו הנחתי צללית מעושנת בגוון שחור מעושן וטישטשתי היטב שוב, לכיוון קפל העין. הדגשתי באותה הטכניקה גם את קו הריסים התחתון על מנת למסגר את העיניים. הוספתי בעדינות צללית חומה בהירה בקפל העיניים,אשר "תסגור" את מראה האיפור ותתן לו פיניש מהוקצע יותר. סיימתי בהנחת מסקרה שחורה, מעבה במספר שכבות.
על מנת לרכך את המראה הטוטאלי, שירטטתי את שפתיה של יוסיפיה בעפרון שפתיים בגוון טבעי, אשר איתו מלאתי את כל השפתיים ומעליו הנחתי גלוס בגוון טבעי וחמים.
הלחיים הוצללו בעדינות בברונזר טבעי להשלמת המראה הסופי.
למרות הצבעים הדרמטיים, אני חושבת שהמראה הכללי שהתקבל הוא מרשים ובעל נוכחות, אבל יחד עם זאת אינו מוריד כהוא זה מההתנהלות הקלילה של יוסיפיה – וזה, בסופו של עניין, כל הסוד באיפורי "ביוטי": התאמת האיפור עצמו להעצמת יופיה הטבעי של האשה אשר עומדת מולך."

הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' התאימה ליוסיפיה לוק לפי תמונה של יוסיפיה בעת חופשה, בגיל 16. המראה מורכב מחולצה ונעליים של בוטיק Noemi Plusומכנסיים של המעצבת 'טליה'.

"הלוק הצעיר והמשוחרר של נערה צעירה היווה השראה לחולצה והמכנסיים המחוייטים אך האווריריים. לוק במראה הקלאסי, שמתאים לגילה, אבל כזה שמתכתב עם הלבוש הצעיר והלא רשמי מלפני 55 שנה".

 

מעצבת השיער מירב אבן צור המשיכה עם הקו הנקי והפשוט, שמשדר את רוח הנעורים שעדיין מפעמת ביוסיפיה.