למרות שאנו חיים בעידן של מיגון אלקטרוני מתוחכם ומשוכלל, סורגי החלונות היו ועודם המחסום הפיזי הראשון העומד בפני הפורצים. אותם מוטות פלדה מרמזים למי שמתכנן שאולי לא כדאי לנסות ולהיכנס לבית או לדירה הזו ומהווים הרתעה בנוסף לאמצעים טכנולוגיים משוכללים. אולם אחת הסיבות שאנשים רבים נרתעים מלהתקין סורגים היא המראה שלהם. האסוציאציה של כלא או לחילופין המראה הלא אסתטי שעלול, לדעת רבים, לפגוע המראה החיצוני של הבית.

 

shutterway.co.az

 

(בצילום: סורג מעוטר, טרלידור)

 

אולם, עם הזמן סורגים לחלונות כבר הפכו מזמן לפריט עיצובי שדווקא מקשט את הבית. עיצובים, צבעים  וצורות חדשות הופכים את הסורגים לאמצעי מיגון נחשק. סורגים המשתלבים מבחינה אסתטית ועיצובית במראה הכללי של הבית משדרגים  את מראהו לאין שיעור.

 

 

ביטוח לבית זה לא סיפור

אבל בית בלי ביטוח, זה כבר סיפור.

30%  הנחה ויותר בביטוח לבית

לקבלת הצעה ללא התחייבות הקליקו 

 

 

 

אספקט נוסף של הסורגים הוא ההגנה מפני נפילות של ילדים מחלונות בקומות הגבוהות.  הפיתרון הקלאסי לתופעה הזו הוא סורגים לילדים. אלה מאפשרים להורים להיות רגועים גם כאשר הם מסירים את מבט מהפעוט או הילד.

 

חנן שוורץ, הבעלים של חברת טף סורג, רשם פטנט בשנת 1992 ,בארץ ובארה"ב על  שיטת העיגון של סורגים מודולריים הניתנים להתאמה לחלק הפנימי או החיצוני של המשקוף.  הסורגים מעוגנים בצורה קלה ואסתטית המאפשרת אף להעביר אותם מדירה לדירה מבלי לפגוע בקירות החיצוניים של הבית.

 

( בצילום: טף סורג)

 

הפטנט, אשר זכה במדליית ארד בתחרות שנערכה בשוויץ, מאפשר לייצר את הסורגים כמוצר מדף עם מידות קבועות. התפס המחובר למוט הסורג הניצב לקו המשקוף מחליק עד שהוא פוגש את המשקוף ומבצע את ההתאמה הסופית. יצור הסורג במידות קבועות ובכמויות גדולות וגם העובדה שאין צורך לבוא ולמדוד את החלונות אצל הלקוח וליצר סורג במידה מדויקת מוזיל משמעותית את מחירו של הסורג.

 

thisismoney.co.uk

 

 

כאמור, אחת הנושאים המרכזיים המטרידים את בעלי הדירות היא כיצד לגרום לכך שהסורג יבלוט כמה שפחות . אחד הפתרונות הוא סורגים שקופים. אלה עשויים מחומר פולימרי שקוף וחזק ומעניקים מיגון מלא תוך שמירה על שקיפות ואינם פוגעים בנוף הנשקף מהחלונות.

 

פיתרון נוסף הוא יצירת עבודות פיסוליות מברזל אשר ניתנות להתאמה לחלון ומשמשות בו זמנית הן כיצירות אמנות והן כסורגים בטיחותיים. כאלה הם הסורגים של  קריסטינה קוזאק (Kristina Kozak) מניו יורק היוצרת בברזל. לדבריה, היא שואבת השראה מהחפצים המקשטים את הבתים של לקוחותיה והיא מרבה להשתמש ברצועות מתכת שטוחות ליצירת צורות אורגניות וזורמות.

 

(צילומים: כריסטינה קוזאק)

 

 

טיפים לבחירת סורגים:

1.      לשים לב לעמידות החומר  - הסורגים חייבים להיות מפלדה מגלוונת  במיוחד אם  גרים בקרבה מסויימת לים

2.      המרחק בין פסי הסורג לא יעלה על 10 ס"מ

3.      אופן הצביעה של המתכת רצויי  שיהיה צבע אבקתי בתנור

4.        בהתקנה רצויי לבקש עגינה בחלק עליון או תחתון ולא בצדדים 

  שכן בקורה העליונה בדרך כלל ישנה חגורת בטון ובקורה התחתונה יש לרוב שיש. 

 

  סורגים לחלונות ניראים בבית כמו רהיט ולכן מומלץ להתאים את צבעם לקיר הפנימי והחיצוני 

 

באדיבות: כפיר בוהדנה  www.sorag-baby.co.il

 
 

 

הקישוט הכי דקורטיבי...