אז הבית שלכם יפה ונוח ואפילו מעוצב בטוב טעם, אבל מרגיש לכם שחסר עוד משהו אחד. משהו כזה שיעשה wow או שימשוך את העין ויקפיץ את המראה של כל הבית. זה יכול להיות כל דבר - כורסה אחת מיוחדת, תמונה שאין לאף אחד, שטיח צבעוני, אולי גוף תאורה עוצר נשימה – פריט שישלים את החלל לכדי שלם מעוצב ואטרקטיבי. אז איך לחדש רק עם פריט אחד מנצח?

זה לא בשמיים ולא צריך לשבור את הראש. שאלנו את קרן לבקוביץ פרקש, מעצבת פנים ומנהלת קשרי לקוחות מעצבים ואדריכלים של  מבנה, One design - מתחם לעיצוב הבית בראשון לציון והנה בחרה לנו 8 פריטים מנצחים שבקלות ייכנסו אליכם הביתה.

 

1. תמונה שהיא פיצ'ר

במירל גלריה לאמנות יש יותר מ-25,000 יצירות בכל הסגנונות, הגדלים והצבעים. אם רוצים יצירה שתקפיץ את החדר לא כדאי לבחור בתמונת נוף פסטורלית בצבעים ניטרליים, אלא דווקא ביצירה שהיא מחווה לזרם הפופ-ארט הבועט והעוקצני. אחת התמונות הצבעוניות האלו הנמכרות גלריית מירל על גבי קיר אחד דומיננטי בסלון יהפכו אותו אוטומטית לקיר כוח. קיר כוח מעצם שמו הוא הקיר הדומיננטי בסלון או בחדר, הוא ממקד אליו את תשומת הלב ומקרין על כל האווירה. וצבעוניות עזה וקונטרסטית היא הדבר הכי נכון למקם על קיר הכוח שלכם, שאגב יכול להיות קיר בקצה מסדרון, בחדר האוכל או במבואה. 

 

תמונה שהיא פיצ'ר

 

תמונה שהיא פיצ'ר

 

2. שטיח שהוא הכי אחר שהיה לכם 

אמירה ידועה בקרב מעצבות פנים ומלבישות בתים נוגעת לטקסטיל בכלל ולשטיח בפרט, ורבות מהן מאמינות שבית בלי שטיח הוא בית קצת ריק או אפילו עירום. אחרי שסיכמנו ששטיח זה פריט חובה בסלון, והוא אחראי לבערך 50% מנראות החלל, נשאר לבחור את האחד שלנו. שטיח מסיבי ועבה בעבודת יד ובצבעוניות אתנית לא מתאים לכל אחד ולא תמיד עובד טוב עם בית מודרני בעל קווים נקיים, לכן ההמלצה היא לבחור בשטיח מודרני באריגה שטוחה ובעל מראה קליל. לחברת שטיחי איתמר הוותיקה יש שטיחים בעיצוב עכשווי, מה שאומר קווים נקיים בסגנון מודרני. שטיח בדגם MASEO עשוי מעור בצבעים חומים חמים ותפור במשבצות, שממש הופך למעין יצירת אמנות המונחת על הרצפה. הוא גם מתכתב עם הטרנד הגאומטרי שהוא אחד הטרנדים הכי נכונים בשטח. 

 

שטיח שהוא בסיס

 

3. מראה מראה הכי יפה

 כמו שכל בית צריך מרפסת, כך כל בית צריך מראה. מעבר לשימוש הפונקציונלי, מדובר בפריט עיצובי ודקורטיבי שמאיר את החלל (גם חלל יחסית חשוך כמו מבואה). מראה סטנדרטית זה עניין חביב, אבל אין כמו מראה שהיא פיצ'ר עיצובי. כאלו הן המראות של שוורץ הום קולקשן, שנועדו בדיוק בשביל נקודת הסטייל הזו. בין אם תבחרו במראה עגולה בדגם מראת פלור (בקוטר מטר!) בעיצוב ניאו קלאסי המעוטרת במסגרת כפולה של חיתוכי מראה מסביב, או שדווקא תעדיפו מראה במראה לא שגרתי בדגם קריסטי מודרני המעוצבת בסגנון שברי מראה, תעניקו לחלל שלכם קפיצת מדרגה עיצובית הכי טרנדית שיש. 

 

מראה1

 

מראה2

 

4. הפח שעושה את כל המטבח

רוב המטבחים היום בהירים, בקווים נקיים ובסגנון מודרני, מה שאומר מינימום קישוטים ועיטורים. איך בכל זאת כדאי לשבור את המראה המונוכרומטי האחיד? פח מעוצב, ולא סתם מעוצב אלא בהדפס פרחוני בסגנון שנות ה-70 בעיצובה של המעצבת האירית-בריטית אורלה קיילי. את הפחים – ברקע שחור עם נגיעת כתום או בלבן עם נגיעת צהוב – תוכלו למצוא בחנות המדליקה BRASS - way of life. בעצם מדובר בשיתוף פעולה איכותי במיוחד בין הפחים של חברת Brabantia ההולנדית והיצירתיות של קיילי, המזוהה עם ההדפסים המשמחים והאייקוניים שלה. 

 

פח שעושה את המטבח

 

פח שעושה את המטבח

 

5. ספת עור על זמנית

אמנם מדובר בפריט יקר, אולי היקר ביותר בסלון, אבל אין כמו ספה על זמנית שתהפוך את החלל המרכזי ביותר בבית ללא פחות ממושלם. הספה בדגם צ'סטרפילד של  ROSEWOOD  בצבע חום עמוק היא איכותית, עשויה בעבודת יד מוקפדת, נוחה, מפנקת ומעניקה לחלל מגע של עיצוב Rusty שתמיד נמצא באופנה. וכדי לעדן את המראה הכפרי הלא מלוקק ומעובד, הוסיפו לספה המרשימה הזו נגיעות קפיטונאז' בסגנון אירופאי קלאסי. מה עוד אפשר לבקש? כוס ויסקי איכותי ולהתרווח בכיף בסוף יום עבודה מאתגר. 

 

ספת עור

 

6. כורסה של מלכים

לפעמים השקעה בספה חדשה היא באמת הוצאה כבדה מדי. זו אולי הסיבה שהמציאו את כורסאות היחיד. גם אם כל הסלון סטנדרטי ודי אחיד בצבעים ובטקסטורות, כורסה או שתיים בצבעוניות שונה ובסגנון אחר עשויות לעשות את כל ההבדל במראה החדר. אגב, אם בחרתם בשתי כורסאות, הן ממש לא חייבות להיות תואמות בצבע או בסגנון, כי הודות לטרנד האקלקטי – הכל יכול ללכת עם הכל באווירת ה-mix&match העולמית (בוהו-שיק עם מודרני, תעשייתי עם כפרי וכך הלאה, הכל שאלה של מינון ואיזון). אנחנו נדלקנו במיוחד על כורסאות במראה מינימליסטי נקי של אסף רהיטי איכות, המייצרים ומעצבים רהיטים בהתאמה אישית. הרגליים הקלילות ממתכת שחורה, זווית הישיבה הנוחה ושלל הצבעים פשוט יהפכו את הסלון הכי סתמי למשגע. גם שלל הצבעים הלא שגרתיים, בהם כחול מעושן, חום, אפור, שחור, יוסיפו נגיעת צבע נכונה. 

 

כורסא1

 

כורסא2

 

7. גוף תאורה מעוצב

 כמו ששטיח הוא יצירת אמנות המונחת על הרצפה, כך גוף התאורה היורד מהתקרה בדרמטיות הוא היצירה של החלק העליון בחלל. גוף התאורה בדגם ויביה מקלות של ברק תאורה הוא כל מה שנכון וטרנדי – הוא שחור, מעניין, בעל עיצוב גאומטרי, קווי מתאר נקיים ובכל בית הוא ייראה אחרת, בהתאם לעיצוב, למספר הראשים ולמיקום המקלות. מדובר בדגם בסגנון מודרני בייצור מיוחד (וחסכוני באנרגיה כמובן הודות לנורות לד).  

 

גוף תאורה

 

8. פרקט - כי זה פשוט ומגניב

 אם שטיח הוא תשתית חשובה, אז רצפה, ועוד כזו העשויה מפרקט עץ משובח היא בד הקנבס הכי טוב שאתם יכולים לשלב בבית שלכם. לחברת Metropark- פרקטים ופתרונות הצללה יש שלל אפשרויות חיפוי לרצפה, שיהפכו את הבית שלכם לחמים, מזמין ומלא אופי. אחד הטרנדים הכי נכונים הוא פרקט בצורת Fish-bone (אדרת דג). פרקט בכלל ודוגמת Fish-bone פרט מעידים על קו ייחודי, יוקרתי, על-זמני, שבסיסו הוא חומר טבעי ואסתטי המוסיף חמימות ואופי לכל בית, גם אם מדובר בדירה סטנדרטית בעיר ישראלית ולא בבית כפרי באירופה.