קצב החיים שלנו גבוה ביותר. התרגלנו לחיות מהר, לאכול מהר, להחליט מהר וגם - לצרוך מהר את המידע שמעניין אותנו.

אז איך זה שכעסקים - רובנו משווקות מאוד לאט ומתישות את הלקוחות שלנו במידע ארוך ואינסופי, שגוזל מהם כל כך הרבה זמן?

 

קבלו כמה עובדות בסיסיות לפתיחת התיאבון:

? המוח האנושי קולט, מעבד ומבין תמונות במהירות הגבוהה פי 60,000 (כן, שישים אלף!!!) מאשר טקסטים כתובים…

? כמות האנשים המגיבים למידע מעוצב בתמונות, גדולה ב-40% מכמות האנשים המגיבים למידע הכתוב כמלל…

? 46.1% מהגולשים טוענים שעיצוב האתר מצביע, מבחינתם, על אמינות העסק המוצג באתר…

? עסקים המשתמשים בתמונות ועיצובים בתהליך השיווק שלהם, זוכים לתעבורה הגבוהה ב-12% יותר מעסקים הממעטים להשתמש בתמונות ועיצובים באתר…

?  עסקים ששיבצו תמונות מעוצבות בפוסטים שלהם במדיה החברתית זכו למעורבות גבוהה יותר ב-65%, מצד הקהל, מאשר עסקים שפרסמו טכסטים בלבד…

 

ועדיין, כמו שציינתי קודם, במדינת ישראל רוב תהליכי השיווק, של רוב העסקים הקטנים והבינוניים, הם מבוססי מלל. ומלל ארוך מאוד לפעמים.

 

במאמר זה אני רוצה לחשוף אתכן לגישה חדשנית בשיווק, שאומרת - בואו נשווק בקצב התואם את קצב החיים שלנו. בואו נשווק - בתמונות.

 

שיווק ויזואלי הוא תחום יחסית צעיר בעולם וככל שהשימוש בתמונות מעוצבות מתרחב, אנו עדים לגדילה משמעותית בשימוש בתמונות מעוצבות בתהליכי השיווק.

אני חושבת שהגיע הזמן שגם אתן תצטרפנה לחגיגה.

 

אז איך עושים את זה נכון?

כמו בכל תהליך - מתחילים בתכנון.

חשוב לדעת בבירור, בתחילת התהליך, לאילו קהלי יעד העסק שלכן פונה, היכן הם נמצאים, מה הם מחפשים, מה מטריד אותם והם רוצים להוציא מחייהם, או למנוע מראש (כאבים), מה הם שואפים להכניס או להגדיל בחייהם (עונג).

 

חשוב לדעת מה הבידול שלכן - כי הוא יקבל ביטוי נרחב בויז?ואלים שתשווקו איתם.

חשוב להציב מטרות ויעדים מדידים - אילו וכמה מוצרים אתן רוצות למכור, כמה לקוחות אתן רוצות להכניס לעסק.

 

אז הבסיס לתכנון הוא נתונים על העסק.

 

מכאן מתחילים לתכנן את הפעולות:

הסתכלנה על לוח השנה - ישנם חגים ומועדים מיוחדים, ישנם אירועים בעסק שלכן אולי, אירועים בחיי הלקוחות שלכן. לכל אחד מאלו ניתן, ואף רצוי, להתאים ויז?ואל מעוצב, ש?תופס? את תשומת לבם של הלקוחות שלכן ומעביר להם מידע בצורה מעניינת ומושכת.

הכניסו ליומן את הגדרת הויז?ואלים שחשוב להכין לקראת אירועים אלו. מומלץ מאוד להכין את הויז?ואלים מראש ולא לחכות לרגע האחרון.

 

חלק מהויז?ואלים יופצו ברשתות החברתיות. ויז?ואלים שמתייחסים לאירועים בחיי הלקוחות יישלחו אליהם באופן אישי, במייל או אפילו כמוצר מודפס עד הבית.

 

שאלנה את עצמכן מה הכי ישרת הן את הלקוחות והן אתכן.

 

חשוב שכל ויז?ואל ינצל את הקשב הגבוה בו נמצאים הלקוחות ויניע אותם לפעול, כדי לקדם מכירה. יכול להיות שמדובר בהפניה מיידית לרכישה, או הרשמה לסדנא, או בהזמנה להשתתף בפעילות חינמית זו או אחרת, שתקדם את המטרות העסקיות שלכן (כאן באה לידי ביטוי החשיבות של הגדרת מטרות ויעדים מראש).

 

כשאתן מכניסות ליומן את הויז?ואלים שאיתם תשווקו - כתבו לכן מה אתן צריכות לשם הכנת הויז?ואלים: מידע ונתונים, תמונות או איורים או אולי גם וגם, אלמנטים גרפיים ועוד.

 

מה הם סוגי הויז?ואלים שניתן לשווק איתם:

?        אינפוגרפיקות

?        טיים ליין

?        ציטוטים שלכן, הקשורים לעסק

?        ציטוטים של דמויות מפורסמות

?        עדויות של הלקוחות שלכן

?        כותרות לפוסטים

?        חותמות יצירתיות

?        ממים

?        מצגות

?        סירטוני וידיאו גרפיים

?        בולטים מעוצבים

?        Story Boards

?        מילים מעוצבות

?        דיאגרמות מעוצבות

?        תמונות של לפני / אחרי, עם / בלי - הפכים.

 

אני משערת שהנושא הזה חדש לכן ואולי אפילו קצת בלבלתי אתכן. לא נורא.

מה שחשוב הוא להתחיל להבין שצריך לשווק בקצב החיים - שיווק מהיר יותר. ושיווק מהיר יותר - הוא שיווק בתמונות. ולבדוק מה הם סוגי התמונות שנכון לכן לשווק איתם.

 

בהצלחה!

 

רחל מולא נצר, מעצבת גרפית בעלת מומחיות בחשיבה אסטרטגית וחדשנות בשיווק, הבעלים של ?רחל מולא נצר - פתרונות יצירתיים לקידום עסקים? תשתתף בועידת היזמות הנשית הראשונה בישראל של עמותת עסקית ב 9.9 בוינגייט