מאז השקתו בשנת 2007, הפך פורנהאב לאחד מאתרי הסקס הגדולים ביותר בעולם. הסרטונים באתר מגיעים קרוב ל- 79 מיליארדים של צפיות בשנה. כעת מנסה החברה מנסה להעצים את המוניטין שלה עם יוזמה פילנתרופית חדשה "לפורנהאב אכפת" ((Pornhub Cares.

 

עוד באון לייף:

 

בשבוע שעבר, הודיעה החברה כי הם מציעים מלגה לקולג' על סך 25,000$ למנצח בתחרות סטודנטים. כמו ברוב תחרויות אקדמיות, המועמדים (שחייבים להיות רשומים רשמית כלומדים במוסד אקדמי) יסוננו בהתאם לממוצע הציונים שלהם אך גם בהתאם לסרטון שישלחו. כצפוי, הדרישה לשלוח וידאו הייתה שנויה במחלוקת. הסטודנטים התבקשו להגיש וידאו ביתי קצר שעוסק בשאלה, "כיצד תגרום לאחרים להיות מאושרים?" הסרטים - אשר יפורסמו בפומבי באתר האינטרנט של פורנהאב - לא ייפסלו אם יכילו עירום או מין, אבל המועמדים נמנעים מלשלוח סרטי פורנו, כך טען דובר החברה.

 

 

"אנחנו עובדים קשה כדי להפוך מיליוני אנשים לשמחים מדי יום," כך תארו פורנהאב את עצמם באתר האינטרנט של המלגה. "כעת ברצוננו לסייע למקבל המלגה השנתית הראשונה שלנו לעשות בדיוק את אותו הדבר".

 

קבוצות אנטי-פורנו פמיניסטיות כמו 'המרכז הלאומי נגד ניצול מיני' ו'נשים נגד האלימות נגד נשים' מיהרו לגנות את המלגה, בטענה שנשים לא צריכות לשתף פעולה עם תעשייה שמשפילה אותן. עניין המלגה קיבל זרקור מיוחד לאור הדיווחים האחרונים על עלייה במספר הנשים שנכנסות לפורנו במטרה לממן לעצמן השכלה.  

 

 

תעשיית הפורנו: כל הנתונים שלא ידעתם

אתר הפורנו המצליח בעולם פורנוהאב פרסם נתונים על הגולשים שלו: כמה נשים צורכות פורנו? אילו מדינות צורכות הכי הרבה? מהי מילת החיפוש הפופולרית ביותר? באיזה יום בשבוע גולשים הכי הרבה ולאן נעלמים הגולשים בחגים? ככה נראה הפורנו שלכם

לכתבה המלאה

 

זה לא הניסיון הראשון של פורנהאב לסייע לקהילה. לכבוד חודש מודעות לסרטן האשכים שחל באפריל, האתר השיק קמפיין בשם “Save the Balls”  בכיכובו של שחקן פורנו שמלמד גברים כיצד לבדוק את האשכים שלהם.

 

בשנה שעברה, בזמן חג האילנות (Arbor Day), העניקה החברה חסות לקמפיין ייעור מחדש בשם “Pornhub Gives America Wood”. האתר התחייב לנטוע עץ אחד על כל מאה צפיות בסרטונים בקטגורית "Big Dick". הסיפור הזה הסתיים בנטיעת למעלה מ -15,000 עצים...

 

פורנהאב הם לא היחידים בתעשיית המין שמדי פעם מעניקים מהונם העצום לצדקה ומבקשים לספק תמיכה וסיוע בקמפיינים/גופים למען הקהילה. מדובר באתר שגורף מיליארדים על מין מצולם שלפחות חלקו כרוך בניצול בוטה של נשים. את הכסף הזה (או קצת ממנו) שהושג תוך כדי פגיעה בנשים, הם מבקשים "להחזיר לקהילה". כיצד אמורה הקהילה להתייחס למחווה הזו?

 

מסתבר שלא כולם להוטים לשתף פעולה עם הכוונות הטובות לכאורה של האתר. בחודש העלאת המודעות לסרטן השד שחל ב-2012 התחייב פורנהאב לתרום פני אחד לקרן על שם סוזן .ג'. קומן (העמותה למלחמה בסרטן השד הגדולה ביותר בארה"ב) על כל 30 סרטונים שאנשים יצפו בהם בקטגוריות הקשורות בחזה.

 

אולם העמותה דחתה את ההצעה. בסופו של דבר, פורנהאב העניק 75,000 $ שגויסו באמצעות הקמפיין "שמרי על הציצים שלך" למספר ארגונים קטנים העוסקים בהעלאת המודעות ובמניעת סרטן השד. כוכב הפורנו ג'יימס דין גם ויתר על ארגונים גדולים הנלחמים בסרטן השד; כמו פורנהאב בדיוק, הוא הצליח למצוא ארגונים קטנים ללא מטרות רווח והעניק להם את כספו.