תוקף למנעולים? אפשר לומר שיש דבר כזה. מעבר לאבדן המפתח או קלקול ברור שלו (למשל, אם המפתח נתקע בחור המנעול וקשה לשחררו או אם חפץ אחר מפריע את עבודת המנעול התקינה), ישנם מקרים בהם המנעול שלכם "איבד תוקף" וחשוב שתדעו שהגיע הזמן להחליפו. במקרה בו נדרש להחליף מנעול - נמליץ על הזמנת מנעולן מוסמך, אשר יספק מנעול חדש ואיכותי, עבודה מקצועית ומחירים שווים לכל נפש. הנה לפניכם, כמה מן המקרים שצריכים להדליק לכם "אור אדום" - הגיע הזמן להחליף את המנעול!

 

המפתח מסתובב בקושי בחור המנעול

כבר מזה זמן, אתם מכניסים את המפתח לחור המנעול וחשים שהמפתח מסתובב בקושי. ייתכן, שמדובר בצורך לשמן את מנגנון הצילינדר, או בניקוי פנימי של המנעול - או, שהגיע הזמן להחליף מנעול. חשוב שתדעו, כי במקרים אלה הנסיון להשתמש בכוח על מנת לפתוח את המנעול עלול להחריף את הנזק - עד כדי שבירה של המפתח כשהוא בתוך חור המנעול, מה שיגרור הפסקה מיידית של פעילות המנעול (כמובן).

מה עושים? מרימים טלפון למנעולן מוסמך, לקריאה שאינה בהולה (אבל רצוי שיגיע באותו יום או לכל המאוחר ביום שלמחרת), לבדיקת המנעול והמלצות על המשך פעולה. ייתכן, שהמנעול שחוק, ויש צורך להחליפו.

 

קרדיט תמונה: Shutterstock

 

המפתח נתקע בדלת ואי אפשר לסובב אותו לצד אחד או לצד השני

כשהמפתח נתקע בדלת, זה סימן שחריטת המנעול והפינים המאפשרים רק למפתח שלכם לסובב את מנגנון הנעילה והפתיחה של המפתח - שחוקים, וחשוב להחליף את המנעול. כמו במקרה הקודם - מומלץ לקרוא למנעולן (והפעם דווקא כן בקריאה דחופה, לפחות לפני הפעם הבאה בה תזדקקו להפעיל את המנעול), לבדיקה. כנראה שתתבקשו להחליף מנעול.

 

אם המפתח מסתובב בתוך המנעול בקלות רבה - בדרך כלל רק בצד אחד של המנעול

דעו כי סיבו קל מדי של המפתח בחור המנעול מצביע על חוסר התנגדות טבעית שהמנעול או הצילינדר אמורים לספק לסיבוב המפתח - מה שאומר, מנעול שקל לפרוץ אותו. קראו למנעולן, והחליפו את המנעול ו/או הצילינדר התקולים.

 

הזמנתם מנעולן והוא לא עשה עבודה טובה

אם הזמנתם מנעולן אבל הוא לא הציג תעודת יושר או פרץ את הדלת מבלי לקדוח במנעול, חשוב שתדעו כי יש סיכוי שאותו המנעולן עשוי היה להשיג את צורת הקוד של המפתח שלכם, לשכפול מפתחות כאלה ולפריצה קלה אליכם הביתה. אם הזמנתם מנעולן או פורץ מנעולים, לא ביקשתם ממנו להציג תעודת יושר (או גם במקרים שכן) והוא השתמש ב"פריצה שקטה" על מנת לפרוץ את המנעול מבלי להרוס אותו - ייתכן שכדאי להחליף מנעול, ויפה שעה אחת קודם - על מנת שתדעו, שרק מי שבחרתם שיהיה לו עותק ממפתח המנעול שלכם, יכול לפתוח את הדלת אליכם.

 

צריך להחליף מנעול! מה עושים?

התקשרו למנעולן מוסמך, מקצועי ומדופלם, מומלץ הקרוב למקום המגורים שלכם (חפשו בגוגל – לדוגמא "פורץ מנעולים תל אביב") ובקשו ממנו הצגת תעודת יושר ותעודת מקצוע. המנעולן יוכל להגיע ולתת חוות דעת על מצב המנעול, ובמידת הצורך גם להחליפו. בהצלחה!