אני מיכל שם טוב. אני האישה הבלונדינית, אולי תגידו גם "מלאה". זאת מהפרסומת המדוברת של בר רפאלי לקרולינה למקה, שעשתה לא מעט רעש תקשורתי בימים האחרונים. אם רק עכשיו שמעתם עליי, אספר שאני רעיה, אם, קרייריסטית, שדרנית רדיו, בעלת טור אישי באתר מאקו וסטנדאפיסטית, שמאמינה בלצחוק על הכל.

 

אף פעם לא חשבתי שאני השמנה הכי יפה, הכי גבוהה או בעלת המידות הכי טובות, ותמיד האמנתי שאם זה נראה טוב עליי זה יכול להיראות נפלא גם עלייך, בכל מידה. גם בפרסומת המדוברת השתתפתי מאותה הסיבה: המשקפיים נראים טוב על בר, וגם על אישה שהיא לא בר.

 

גם אישה שהיא לא בר רפאלי יכולה, אולי, באבולוציה מהפכנית, להוביל בעצמה מותגי אופנה. זאת, אגב, הסיבה שבה הסכמתי להיות פרזנטורית של ליין למידות ביניים ששמו So Simple, של המעצבת דפנה לוינסון.

 

בימים האחרונים אני מקבלת המון תגובות לפרסומת, רובן מפרגנות וחלקן פחות. את הקומפלימנטים אשאיר לכם לדמיין אך לא אחסוך מכם את אלה שאומרים שהפרסומת משפילה ומגנה סקטור שלם של נשים שמנות.

 

מסרבת לנשנש קוביות קרח לצהריים. שם טוב בסרטון הפרסומת

 

הפרסומת מפרגנת לנשים

לטעמי, הפרסומת לא מבזה ולא משפילה, נהפוך הוא. הכל עניין של פרספקטיבה וחוש הומור. בעיניי, לראות אישה כמוני בפריים-טיים הישראלי, יכול רק לקדם נשים בכל מידה ובכל מקום. וכראיה לכך - הנושא עלה לדיון בכלי תקשורת רבים.

 

הפרסומת הזאת, לדעתי, מפרגנת לנשים בכלל ולנשים כמוני בפרט שיכולות לתת פייט הוגן וסקסי גם לדוגמנית-על כמו בר רפאלי. כל שאר הפרשנויות ששמעתי לפרסומת מסיטות את הנושא ומחזירות אותנו, לדעתי, לקיבעון הסטיריאוטיפ של האישה השמנה. אני לא חושבת שאישה יפה שמסתובבת ברכבת וקורצת לגבר היא קורבן. אני כן חושבת שאנשים שמוצאים בזה פגם הופכים אותי לקורבן.
 

בשורה התחתונה, אני מאמינה שנשים בכל מידה יכולות להיראות נפלא (גם גברים אבל נניח את זה רגע בצד) - אני מסרבת לנשנש קוביות קרח לארוחת צהריים כדי להשביע את רעבוני, ובמקביל, אני לא רוצה להחביא את עצמי. אני בוחרת בחירות אמיצות ונבונות לקדם, בדרכי שלי, את המסר שעל פיו כל אישה וכל נערה בישראל צריכה להרגיש טוב עם עצמה.

 

הסטריאוטיפים על נשים וגברים שמנים חוזרים על עצמם מדי יום, בין שבצורה סמויה - הם נעדרים ממסך הטלוויזיה שלכם, ובין שבגלוי, בביזוי על המסך עצמו. זה ממש לא חדש, פשוט התרגלנו אליו. בעיניי השיח שהפרסומת הזו עוררה הוא חשוב - הוא יכול לעזור לנשים כמוני וגם לבת שלי להרגיש טוב עם עצמה, ולא חשוב באיזו מידה.