במקום לחגוג במסיבות וללכת לקניון עם חברות כמו שאר בני גילה, בגיל 16 החלה דישה שידאם את מסעה בתחום היזמות. כיום, בגיל 19, שידאם היא המנכ"לית של סאבי (SAVY), כלי שהופך את חוויית הקניות אונליין לדמוקרטית יותר.

עוד באון לייף: 

עו"ד נאווה פינצו'ק "מאמינה שניתן להתמודד גם עם בעלי עוצמה"

הלוחמת הקרבית שהפכה ליזמית מצליחה

מיקי חיימוביץ': תמיד ידעתי שאני רוצה להצליח

סאבי נוסדה תחת הסיסמה: "הסטייל שלך, המחיר שלך" וכיום יש לסאבי יותר מ-200 שותפים קמעוניים, שמהם אפשר לקנות מוצרים. אם הקונה אוהב את המוצר אבל הוא יקר מדי עבורו, הוא פשוט מקליד את המחיר שאותו הוא מוכן לשלם, יחד עם כתובת המייל שלו. ברגע שהמוצר נמכר במחיר המבוקש, הקונה מקבל מייל.

יכולתי לראות את עצמי כיזמית, וזה מה ששאפתי לעשות בעתיד", דישה שידאם

הכל התחיל בקיץ 2014, אז השתתפה שידאם בתוכנית יזמות בת ארבעה שבועות של MIT, המיועדת לתלמידי תיכון. "התקופה הזו בהחלט היתה עבורי היכרות לעולם היזמות, ובהחלט התאהבתי ברעיון של בניית משהו באמצעות הזיעה והדמעות שלי, ותוך כדי התהליך לראות שהוא משנה את חייהם של אנשים. בהחלט יכולתי לראות את עצמי כיזמית, וזה מה ששאפתי לעשות בעתיד".

 

זה לא אוטו, זה חבר

הדר מרקס משתפת ביום מלא בחוויות עם רכב מרצדס

לטור המלא של הדר >>

 

 

כחלק מהלימודים היא הגתה את טאקבורד (TACBOARD), אתר קניות מבוסס פינטרסט, שבהמשך נהפך לסאבי. לאחר התוכנית ב-MIT, החליטה שידאם להמשיך עם הרעיון שפיתחה והצטרפה לחממת סטראט-אפים המיועדת לתלמידי תיכון, שם החלה להפוך את הרעיון לעסק ישים ופעיל. "במקביל יצרתי קשר עם נציגת המושל של אוהיו, שהזמינה אותי לאירוע יזמות נשית".

 "בתחילת הדרך היה לי מאוד קשה להתגבר על התווית 'יזמת צעירה'", דישה שידאם

שידאם החלה לצבור קשרים, שיסייעו לה בקידום הסטארט-אפ שלה. "בתחילת הדרך היה לי מאוד קשה להתגבר על התווית 'יזמת צעירה' שהודבקה לי – רבים התייחסו בביטול לחברה שלי ולא חשבו שמדובר בסטארט-אפ רציני. אבל בסופו של דבר, אם החברה צוברת תשומת לב ואם אתם מכירים את השוק שלכם, כל הספקנים יוכחו מהר מאוד בטעותם.

"כמובן שהשאלה החשובה ביותר – ואין לי ספק שהמוני יזמים יודעים זאת – היא 'האם הלקוחות שלכם אוהבים את המוצר שלכם?'. נדרשת עבודה מאומצת כדי להגיע למקום שבו הלקוחות משבחים את המוצר, אבל ברגע שמגיעים לשם, אף אחד לא יוכל להתייחס בביטול אליכם או אל חברה שלכם".

בשנתה האחרונה בתיכון, נאלצה שידאם לתמרן בין העסק החדש שלה לבין הלימודים והרגישה לעתים שהיא מסכנת את הכל, כשאחד מעיסוקי דרש תשומת לב רבה יותר. "מכיוון שאני פרפקציוניסטית, שנאתי את התחושה הזו, שאני אולי לא משקיעה מספיק בבית הספר או בעסק. החלטתי לדחות את לימודי הקולג' לטובת העסק. ידעתי שההזדמנות ללמוד תהיה פתוחה בפני תמיד, אבל העסק יכול לגדול או להיתקע ולמות. לכן, לא יכולתי להמתין עם בנייתו".

 "המשוב מהלקוחות זה מה שמניע אותי", דישה שידאם

ובאמת, מאז שסיימה את בית הספר התיכון ב-2015 עובדת שידאם במרץ רב על סאבי. "בינתיים למדתי את החשיבות הגדולה ביכולת להתגמש וביכולת להיות סובלנית בעתות חוסר ודאות. רכשתי ניסיון של העולם האמיתי על ניהול צוות ותכנות – בעצם בניית סאבי מהיסוד. אבל את האישור הגדול לדרך שלי קיבלתי כששמעתי מלקוחות ומשותפים איזו השפעה עצומה יש לסאבי.

"בכל יום אני שומעת כיצד סאבי מטפחת קשרים בין לקוחות לבעלי עסק, כיצד עסקים מרחיבים את השיח ובתמורה מגדילים רווחים, ועד כמה הלקוחות שמחים שיש להם מקום להביע דעה על המחיר הרצוי. בכלל", מסכמת שידאם, "המשוב מהלקוחות זה מה שמניע אותי בימים קשים במיוחד".