אני קוראת להעמיד לדין פלילי את האישה שחשפה את תמונתה של המתלוננת בפרשת אופק בוכריס.

 

כל כך הרבה חוקים אוסרים במפורש פרסום פרטים מזהים של מתלונן בעבירת מין, ואפס אכיפה.

 

במשטרת ישראל מתקיימות כרגע בעצלתיים מספר לא מבוטל של חקירות פליליות בעניין חשיפת זהותן של מתלוננות על ידי תומכי הפוגע- וזה פשוט לא מזיז לאף אחד, לא למשטרה ולא לפרקליטות.

 

טרם הוגש אפילו כתב אישום והנה מספר דוגמאות:

במשטרת תל אביב מונחת תלונת הוריה של התיכוניסטית שנאנסה בגן העיר. התלונה הוגשה נגד מספר אתרים שפרסמו בניגוד לחוק את כתב התביעה הנזיקית שהגשנו, כולל נתונים רפואיים שמה ומספר זהותה.

 

באתר נוסף פורסמו תמונות שלה מתוך תיק האונס. בעקבות זיהויה, החל סוטה כלשהו להטרידה דרך הפייסבוק- מה עשתה הפרקליטות עד עכשיו? למיטב ידיעתי, כלום.

 

הסניגור של נאשמים באונס ילדה אחרת הפיץ לגורמים שונים, בניגוד לחוק, מסמכי בית משפט ובהם פרטיה של הנאנסת, כתובתה, תאריך לידתה וכן הפיץ פרטיהם של הקטינים שהורשעו בתקיפתה המינית.

 

כלי תקשורת בכיר פרסם דברים שקרו בתוך אולם בית המשפט על אף האיסור המפורש בחוק. הפרקליטות סגרה את תלונתה בנימוק שאין בפרטים שפורסמו כדי לזהותה. זה לא נכון, כל היישוב שלה חבריה ומכריה זיהו אותה מיד.

 

אופק בוכריס

 

?עיתונאי? מוכר שאשתו חברה של סילבן שלום, נכנס לדף פייסבוק של אחת הנפגעות בפרשת סילבן שלום ופרסם פומבי על הקיר שלה פרטים מהם ניתן להבין שהיא אחת הנפגעות.

 

?עיתונאית? נוספת נכנסה לדף הפיסבוק של מתלוננת אחרת בפרשת סילבן שלום ופרסמה בפני ציבור לקוחותיה העסקיים של המתלוננת כי היא זו המתלוננת נגד השר שלום ושעליה "להתבייש? שהרסה לו את החיים.הפרקליטות סגרה את התלונה למה? כי זה לא חשוב שפוגעים בפרטיות הנפגעות.

 

גם בפרשת מג?ד גבעתי, הקימו חסידי הפוגע דף תמיכה במפקד הנערץ לירן חג?בי- וגם שם פורסמו פרטיה המזהים של החיילת המתלוננת מאי פאטל והיא ספגה הכפשות קשות , זו הייתה הסיבה שנאלצה בסוף לצאת בפנים גלויות כי שמה כבר נחשף.הגשנו תלונה במצ?ח על הדלפת חומרי החקירה לתקשורת והפרת פרטיותה- האם הם טרחו לחקור את זה? שאלה טובה.

 

גם אורלי אינס וגם אודליה כרמון נאלצו לצאת בפנים גלויות כמתלוננות לאחר שפרטיהן כבר נחשפו והופצו.

 

זוכרים את פרשת השופטת שהוטרדה מינית וסירבה להתלונן? גם זה לא עזר לה. הרשת דאגה לפרסם את פרטיה. ומה עשתה הנהלת בתי המשפט? בינתיים כלום.

 

אני מצפה שבפרשת בוכריס ובפרשת האונס בגן העיר- התלונות העומדות כעת במשטרה לא יתמסמסו. יש להעמיד לדין פלילי כל מי שמפרסם פרטים מזהים של מתלונן/ת בעבירות מין.