חמודה, התקדמת. עכשיו תנוחי. זה פחות או יותר מה שחושבים יותר ממחצית הגברים בעולם על מצבן של הנשים שלצידן – לדעת 56% מהמין הגברי אין יותר סקסיזם בעולם, המכשולים שבעבר הקשו על נשים להתקדם רובם ככולם נפרצו, ועכשיו כולנו יכולות לנוח בחינניות על זרי הדפנה. בעירום, אם אפשר.

עוד באון לייף:

הנתונים האלו מגיעים ממחקר חדש של מכון PewResearch, ארגון א-פוליטי אמריקני שמספק מידע על נושאים חברתיים, דמוגרפיים ודעת הציבור בארה"ב ובעולם. לצורך המחקר, המכון סקר 4,602 נבדקים בוגרים, גברים ונשים. מבין כלל הנבדקים, 45% ענו שלדעתם כמעט ואין יותר מכשולים שעומדים בפני נשים להתקדם בחברה – 56% מבין הגברים כאמור, וגם שליש מבין הנשים, 34%.

חצי מהגברים חושבים שאין יותר אפליה נגד נשים

אז למה אנחנו כותבות פה בעצם? מכבות את המחשב וחותכות לסופ"ש ארוך. צילום: Shutterstock

דבר נוסף שהמחקר בדק הוא עד כמה משפיעה הדעה הפוליטית של אותם נבדקים על עמדתם בנוגע לסקסיזם כלפי נשים, ומצא הבדלים עצומים בתוצאות. בעוד ש-63% מהרפובליקנים האמינו שנשים לא מתמודדות יותר עם תקרות זכוכית למיניהן, רק 30% מכלל הדמוקרטים יסכימו איתם על כך. כמה לא מפתיע ש-75% מהגברים הרפובליקנים בטוחים שלנשים אין בעיות בעולם, ואפשר להניח שמנהיג המפלגה דונלד טראמפ נמצא גם הוא ביניהם.

מה שלא צוין במחקר, וסביר להניח שגם לא קרה בעת איסוף הנתונים, הוא האם אותם נבדקים קיבלו לפני שענו עליו מידע סטטיסטי על אלימות נגד נשים, תקיפות והטרדות מיניות, החפצה, שיימינג על רקע גופני ומיני, פערי שכר, אפליה על רקע מגדרי ועוד ועוד ועוד ועוד. אז לפני שאתן מניחות את השלטים ואת המקלדות בצד ונושמות לרווחה, הנה כמה דברים שכדאי ש-56% מהגברים ישימו לב אליהם:

  • בכל דקה שעוברת 24 אנשים נוספים הופכים לקורבנות לאונס, לאלימות פיזית במערכת היחסים או למעקב טרודני בידי בן/בת הזוג – בארה"ב בלבד. יותר מ-12 מיליון נשים וגברים בשנה אחת.
  • בכל שתי דקות מישהי או מישהו באמריקה נאנס.
  • אחת מ-6 נשים אמריקאיות היתה קורבן לניסיון אונס או לאונס במהלך חייה, 15% מהאמריקאיות הן קורבנות אונס.
  • אחת מ-4 נשים אמריקאיות הן קורבן לאלימות פיזית קשה במערכת יחסים.
  • 65% מכלל הנשים באמריקה סבלו מהטרדה מינית ברחוב. 23% סבלו מנגיעות מיניות, אחרי 20% עקבו ברחוב ו-9% סבלו מכפייה של אקט מיני.
  • בישראל, השכר החודשי הממוצע לנשים עומד על 67% מהשכר החודשי הממוצע לגברים, לפי שנת 2014. הפערים הללו הצטמצמו בעשור החולף רק ב-4%, ואם המגמה תמשיך כך ייקח 80 שנה עד שנסגור את הפער.

אבל מה אתן רוצות, יש לכן זכות להצביע. אז למה אתן לא מחייכות, חמודות?

הסגברה

תני לו להסגביר לך את זה. צילום: Shutterstock