אטלנטה המונד בת ה-21 מבריינטרי, אסקס, נפלה קרבן להתעללות- פיזית ונפשית- מתמשכת מידי בן זוגה, חליל חטינקאיילי בן ה-30. לצד מכות, קללות ואלימות מינית, הוא אסר עליה להתרועע עם אנשים אחרים (גם עם חברותיה), אילץ אותה לעזוב את עבודתה ועשה כל מה שהוא יכול כדי לגרום לה להרגיש חסרת ערך.

 

המונד בת ה-21 פגשה את חטינקאיילי ב-2013, כשהייתה בת 18 בלבד ואם לפעוט. כיוון שהיה מבוקש על ידי המשטרה בגלל שהסתבך בעבר בפלילים, הוא הציג את עצמו בשם בדוי- אהרון מנדז. כמו במרבית מערכות היחסים האלימות, גם במקרה הזה ההתחלה הייתה רומנטית ונעימה: "הייתי אמא צעירה ולא חיפשתי שום קשר רומנטי חדש אבל אהרון לגמרי סחף אותי. גם לו הייתה ילדה - בת שהוא ראה בסופי השבוע – והאהבה לילדינו חיברה בינינו. הוא גרם לי להרגיש כמו נסיכה. הוא לא הרוויח המון כסף אבל הוא עדיין הציע לשלם על הכל".

 

אטלנטה המונד ובן זוגה המתעלל

ההתחלה הייתה רומנטית ונעימה. הזוג המאושר ביום כייף בלונדון בתחילת הקשר

 

אולם מהר מאוד הדברים התחילו להתדרדר. חטינקאיילי, אשר המונד תיארה כמוסלמי אדוק, דרש ממנה להתפטר מעבודתה בתור מטפלת "מתוך כבוד לאמונתו".היא הסכימה ונשארה בבית.

 

בשלב מסוים, החשדות כנגד בן זוגה התעצמו והיא חיפשה את שמו בגוגל. שם גילתה כי לבן זוגה בכלל לא קוראים אהרון מנדז אלא חליל חטינקאיילי וכי הוא מבוקש ע"י המשטרה. היא מיהרה להתעמת עמו על המידע החדש והוא הפך בשניות לאלים ותפס בחוזקה בגרונה. היא ברחה וכבר באותו ערב הוא הפגיז אותה בהודעות טקסט מתנצלות והתחנן ממנה לפגוש אותו. "כשהוא ראה אותי הוא בכה וצעק שהוא לא יודע דבר על עבירות האלימות שקראתי עליהן. הוא היה נסער מאוד ורציתי להאמין לו. החלטתי לשים את זה מאחורינו", סיפרה המונד. 

 

אטלנטה המונד

גילתה מי בן זוגה באמת בגוגל

 

השניים נשארו ביחד והבריון האלים החל להתעלל בה פיזית מדי יום: "לא הייתי צריכה לעשות שום דבר יוצא דופן כדי לקבל ממנו מכות: סטירות, בעיטות, אגרופים, משיכות בשיער... מספיק שאמרתי איזו מילה לא נכונה, התחצפתי או החלפתי כמה משפטים עם הבן אדם הלא נכון. הוא קנה לי קונסילר חדש והכריח אותי למרוח אותו על החבורות כל פעם כשיצאתי מהבית. אם הלכתי לחברה, העברתי את רוב הזמן אצלה בלדבר איתו בטלפון. כשזה רק התחיל הוא לא הרשה לי להתראות עם חברים גברים בכלל. לאט לאט נוספו עוד איסורים ובסופו של דבר, הוא אסר עלי להיפגש עם כל מי שהוא לא אמא שלי".

 

ההתעללות היומיומית הפכה אט אט לבלתי נסבלת והמונד לא הצליחה להביא את עצמה להודות בפני אמא שלה על המתרחש. "ידעתי שהיא מודאגת, אז אמרתי לה שהכל בסדר כי לא רציתי שהיא תדאג" אבל כעבור שנה, בלילה אחד מסויט, הסוד האפל של המונד התחיל לצאת מכלל שליטה. לאחר עוד ערב עמוס באלימות, בזמן שישן, המונד ניסתה להימלט לבית אמה. הוא התעורר לפני שהספיקה לברוח ותפס אותה עומדת להיכנס למונית מחוץ לביתם. בתגובה לניסיון הבריחה הוא דקר אותה בירך עם סכין.

 

המונד נזכרת: "אני רק זוכרת את עצמי צורחת כשהוא מכה אותי בראש ובגב. לאחר שסיים, הוא ערסל אותי בזרועותיו, אמר לי שאני לא שווה כלום, ושהבאתי את זה על עצמי". היא אושפזה בבית החולים ונשבעה לאמא שלה שלעולם לא תפגוש את חליל שוב. במקביל היא פנתה למשטרה והגישה תלונה על התקיפה. חטינקאיילי נעצר מיד על חבלה בנסיבות מחמירות. אולם, הוא הצליח לשכנע את המונד לחזור בה מעדותה. הוא שוחרר ביולי 2014 מהכלא עם תג אלקטרוני.

 

הצליח לשכנע אותה לחזור בה מעדותה. חליל חנטיקאיילי ואטלנטה המונד

 

"בכל פעם שנפרדתי ממנו או כשעצרו אותו, הוא הצליח באמצעות מניפולציות לגרום לי לחזור בי מההאשמות.הוא נהג לכתוב לי מכתבים ואמר שהוא מצטער ושהוא אוהב אותי. הוא טילפן אליי ומסביר לי מה לספר למשטרה. הייתי חושבת על זה ומגיעה למסקנה שאני לא שווה כלום בלעדיו אז פשוט עשיתי מה שהוא אמר לי".

 

לאחר השחרור, הוא הצליח לגרום להמונד להגיע שוב לביתו באמתלה שהוא התגעגע ורוצה לראות אותה. בסופו של דבר היא נשארה ללון בביתו, על אף שהשניים היו פרודים. הלינה, יש לציין, התקיימה במיטות נפרדות. למחרת בבוקר, הוא הראה לה סרטון שצילם במהלך הלילה בעצמו בו הוא אונס אותה בזמן שהיא ישנה.

 

אטלנטה אמר: "בהתחלה חשבתי שהוא פשוט צילם אותי ישנה ואז הסתכלתי מקרוב, והרגשתי שאני חייבת להקיא. הוא היה בתוכי. שמעתי את עצמי אומרת בקלטת 'מה אתה עושה? ואותו עונה לי "ששש... תחזרי לישון."

 

זה היה הקש ששבר את גב הגמל. המונד עזבה סופית את ביתו ובמסגרת התכתבות סוערת ביניהם, בה כתבה לו שהיא לא מעוניינת לראותו שוב לעולם, היא שלחה לו סמס עם תמונות של ידיה המלאות חתכים וחבורות, תוצר של אלימותו כלפיה. בצעד בלתי נתפס, חטינקאיילי, שהוא לא רק גבר אלים אלא גם אידיוט גמור, פרסם את התמונות בפייסבוק, יחד עם הכיתוב "זאת החברה שלי שהרבצתי לה ובגדתי בה במשך שנתיים". במקביל הוא איים עליה שיפרסם גם את האונס המצולם אם תמשיך להתעלם ממנו.

 

הפוסט שחנטיקאיילי העלה לפייסבוק

הפוסט שפורסם בפייסבוק

 

המונד הרגישה חסרת אונים ומבוהלת יותר מתמיד אולם פחדה לדווח על כך למשטרה. במקום זאת היא ניתקה קשר עם חליל והחל לשקם את חייה. היא מצאה עבודה ודירה חדשה לה ולבנה. מספר חודשים חלפו ונראה היה שחייה אט אט עולים על מסלול חדש ותקין יותר אבל לגבר האלים והרכושני היו עבורה תכניות אחרות.

 

יום אחד כששבה לביתה אחר הצהריים מצאה אותו שוכב על מיטתה, ממתין לה. היא ברחה בריצה לרחוב כדי להזעיק עזרה אולם חטינקאיילי רדף אחריה והיכה אותה באכזריות מכות נמרצות לאור היום לעיניי כל. שכנים ועוברי אורח הזעיקו את המשטרה וחטינקאיילי נעצר."אם שכנים לא היו מתקשרים למשטרה, לא הייתי פה היום. הוא היה גומר אותי".

 

גבר מתעלל. חליל חנטיקאיילי

התעללות ממושכת. חליל חנטיקאיילי

 

הפעם המונד סיפרה לשוטרים את כל סיפור ההתעללות המחריד מראשיתו ועד סופו, כולל האונס המצולם. "המשטרה הצליחה להשיג את הווידאו – בכלל לא קלטתי שמדובר ב-6 דקות שך סרטון. 6 דקות... נאלצתי לצפות בו שוב בזמן העדות שלי בבית המשפט. זה היה מגעיל. המשפחה שלו הייתה שם והייתי חייבת להסתכל על זה".

 

באפריל חטינקאיילי נידון ל -19 שנים ושמונה חודשי מאסר בפועל. המונד האמיצה מסכמת: אני מסרבת להתבייש, למרות שהוא גרם לי להרגיש פגיעה וחשופה. אני מודה לאלוהים שהצלחתי לברוח".