אחד הצעדים הראשונים של טראמפ היה להכריז כי הקים מועצה כלכלית מייעצת, שתסייע לו לגבש מדיניות כלכלית לעידוד הצמיחה בארצות הברית. חברי הפורום שמונו הינם מנכ"לים של החברות הגדולות והמצליחות בארצות הברית, וכל האנשים שמונו הינם מיליונרים וביליונרים. אחד המינויים המפתיעים למועצה, הינו של מנכ"לית פפסיקו, אינדירה נויי. המינוי של נוי מפתיע, כי טראמפ ידוע כמי שנוטר טינה למבקריו, אך למרות זאת הוא בחר למנות את נוי למעגל המצומצם. יום לאחר הבחירות, כשנשאלה נוי מה דעתה על תוצאות הבחירות היא אמרה "יש כאן קופסת טישו? איך אנשים מעיזים לדבר ככה על נשים? אם לא נעקור את התפיסות האלה מהשורש, הן יהפכו לכוח קטלני בחברה שלנו". 

נוי הינה אחת מהמנכ"לים המוערכים בארצות הברית, אך מעבר להיותה מנהלת מוכשרת ומבריקה, מדובר באחת הנשים פורצות הדרך והחריגות בעולם העסקים האמריקאי.

ראשית, היא אישה. נשים ככלל הן עוף נדיר בצמרת הניהול של חברות הפורצ'ן 500 ונוי היא המנכ"לית היחידה שלא נולדה בארה"ב.  בכלל, יש מעט מאוד נשים שמנהלות חברות בסדר גודל של פפסיקו – שהינה חברת המזון והשתייה השנייה בגודלה בעולם, ואחראית על כמה ממותגי המזון הפופולריים בעולם כגון דוריטוס, פפסי, צ'יטוס, טרופיקנה ועוד

נוי נולדה בצ'ינאי בהודו במשפחה טמילית ממעמד בינוני. אמה נהגה לשאול אותה ואת אחותה מדי לילה לפני השינה: מה הן מתכננות לעשות בחייהן כדי לשנות את העולם. ב-1993 הצטרפה לפפסיקו, הובילה שורה של מהלכים אסטרטגיים גדולים וב-2006 מונתה למנכ"לית החברה – האישה הראשונה שמונתה לתפקיד. תחת שרביטה הכנסות החברה כמעט והוכפלו ועמדו ב-2014 על 66 מיליארד דולר ובנוסף הרווחים פר מניה גדלו ב-26%

בשנים האחרונות הצטרפה נויי למעגל מצומצם של נשים בעמדות מאוד בכירות שמצהירות  ש"נשים לא יכולות לעשות הכל, פשוט לא". בניגוד לאחרות, היא מרבה לדבר על המחיר האישי ששילמה בעקבות עבודתה ועושה זאת בהומור ובחן.  בכנס שהתקיים בניו יורק האחרון היא הצהירה: "זה לא קל, ואני חייבת להזכיר לעצמי כל הזמן גם את המחיר ששילמתי ומה שאיבדתי כדי להגיע לאן שהגעתי. אני שומרת במייל שלי מכתב שאחת הבנות שלי כתבה לי כשהיא הייתה בת 5 'אמא בואי הביתה בבקשה. בבקשה בבקשה בבקשה בואי הביתה. אני אוהבת אותך אבל אוהבת אותך יותר כשאת בבית'. אז היו המון הקרבות בדרך. אני מאוד אוהבת את העבודה של,  את התפקיד שלי, אבל אם הייתי צריכה לכתוב מכתב לעצמי בתחילת הדרך הייתי אומרת לעצמי 'תזהרי עם כל הבחירות שאת עושה, כי יום אחד תסתכלי אחורה וזה יהיה כאב מהגיהנום'

בראיון אחר משנת 2011 היא הצהירה כי "הבחירות שלי משמען שלא תמיד הייתי האמא הכי טוב,  הרעיה הכי טובה, החותנת הכי טובה ואולי גם לא המנהלת הכי טובה. אם תשאל את הבנות שלי, אני לא בטוחה שהם יגידו שהייתי אמא טובה. במשך שנים רבות התייסרתי עם רגשות אשמה על הזמן שאני לא מבלה עם הבנות שלי".

בראיון אחר היא סיפרה: "בעלי ראג התלונן שרשימת סדרי העדיפויות שלי היא: פפסיקו, פפסיקו, פפסיקו, הבנות שלנו, אמא שלי ורק אחר הוא. אמרתי לו שיש שתי דרכים להסתכל על זה והדרך הכי טובה שבהן היא שיגיד לעצמו 'איזה מזל שאני בכלל ברשימה'. 

נוי היא אולי אחת המנכ"ליות המצליחות בעולם, אבל בביתה עדיין מצופה ממנה לפעול לפי חוקי המגדר והמסורת של התרבות ההודית-טמילית. בראיון אחד סיפרה שביום שקיבלה את ההודעה שהיא תמונה למנכ"לית פפסיקו, היא חזרה הביתה בעשר בלילה, החנתה את הרכב" ואמרתי לאמא שלי: יש לי משהו משמח לספר לך. שהחדשות יחכו, לכי קודם להביא חלב . היא ענתה . אז נסעתי לקנות חלב וכשחזרתי זרקתי אותו על השיש ואמרתי לה, קיבלתי היום הודעה שאני אמונה למנכ"לית פפסיקו ואת בכלל לא מתעניינת,  איזה מן אמא את?  ואז היא אמרה לי: תני לי להסביר לך משהו, מחוץ לבית הזה את אולי הנשיאה ומה שלא יהיה. אבל תחת קורת הגג הזו,  כשאת נכנסת לבית הזה, את עדיין הרעיה, הבת, האמא, אז תשאירי את הכתר המחורבן בחניה".

אינדירה נויי. אחת המנהלות הבכירות בעולם וחושבת שנשים לא מסוגלות לעשות הכול

אינדירה נויי. אחת המנהלות הבכירות בעולם וחושבת שנשים לא מסוגלות לעשות הכול. צילום: רויטרס

נויי מודה שדרכה לצמרת לא הייתה סלולה ושנאלצה להתאים את עצמה כדי להגיע לאן שהגיעה. "הייתי צריכה ללמוד להיות ברורה יותר, לכתוב בדרך לוגית ופשוטה יותר, כי המוצא והמגדר שלי כל כך בלטו תמיד. בסופו של דבר, עבורי המטרה הייתה לעשות את העבודה ולא להבליט את הרקע או המגדר שלי. הייתי צריכה להתמקד בלמצב את עצמי כמנהלת טובה יותר כדי לגרום לאנשים להקשיב למה שאני אומרת ולא לאיך שאני נראית או למה שאני לובשת". 

לאורך השנים, נויי הצהירה כי היא רואה כמחויבות לפעול לקידום של נשים ומיעוטים אחרים בעולם העסקים ופפסיקו. בשנת 2011 השיקה פפסיקו תוכנית נרחבת לקידום נשים לדרגי הניהול הבכירים, תוכנית שנחשבת לאחת המוצלחת בעולם העסקים ושמשמשת דוגמא לחברות אחרות. נכון ל-2015, 60% מהמנהלים הבכירים בפפסיקו הם נשים, ונשים רבות מממונות לתפקידי ניהול בכירים לא רק במדינות המערב היכן שזה 'מקובל', אלא גם במדינות מתפתחות. כך לדוגמא, בהודו, ארץ מוצאה של נויי, 40% מהמנהלים הם נשים, על אף שמעמדן של נשים במדינה משתרך אחרי מדינות המערב

יחד עם זאת, אין להתעלם מהעובדה שפפסיקו ונוי הם לא טלית שכולה תכלת. כמנהלת של אחד מתאגידי המזון הגדולים, נוי אחראית באופן ישיר על כמה ממוצרי המזון המתועשים, הלא-בריאים ומלאי הסוכר שהפכו לאחת מהרעות החולות של החברה המערבית.