ג'ניפר פריצקר, שהונה האישי מוערך ב-1.77 מיליארד דולר היא ממש לא הסטריאוטיפ של האישה הטרנסג'נדרית שרובנו התרגלנו אליו, ומצד שני, היא גם ממש לא קייתלין ג'נר. פריצקר נולדה בשנת 1950 כג'יימס פריצקר לאחת מהמשפחות העשירות בעולם: משפחת פריצקר היהודיה, שבבעלותה רשת מלונות היאט, חברות הספנות רויאל קריביאן ועוד עסקים רבים. עד כמה משפחת פריצקר עשירה? ובכן, מתוך רשימת 500 האנשים העשירים בעולם 11 - כולל ג'ניפר עצמה הם ממשפחת פריצקר.

אנדרה פז'יק: הדוגמנית הכי מצליחה

בעולם היא בכלל גבר

הוא מוגדר על ידי עורכי אופנה ומעצבים כ"אישה המושלמת". הדוגמן בעל המראה האנדרגוני, מערער על מוסכמות המגדר, כשהוא מהלך על המסלול בבגדי נשים וגברים 

לטור המלא

את הקריירה שלה היא התחילה ב-1971 בצבא ארצות הברית ולאורך השנים טיפסה במעלה הפיקוד עד שחרורה בדרגת קולונל בשנת 2001. עוד במהלך שירותה בצבא הקימה בשנת 1996 הקימה את מפעלי טיוואני, חברת השקעות וניהול הון. בנוסף, לחברה גם זרוע פילנתרופית שתורמת באופן קבוע סכומים גדולים לטובת גמלאי צבא ארצות הברית. בין היתר, פריצקר תרמה להקמת ה'מוזיאון וספריית פריצקר לצבא' בשיקאגו, וכדי שהספרייה תיפתח ברגל ימין, תרמה לספרה גם מעל 40,000 ספרים מהאוסף האישי שלה.

בשנת 2013 הכתה את עולם העסקים בתדהמה כששלחה מכתב לכל עובדי החברה בו הודיעה על החלטתה לעבור ניתוח לשינוי מין. וככה, ברגע אחד, הפכה פריצקר לא רק לטרנסג'נדרית העשירה ביותר בעולם, אלא גם לאחד מהאנשים הלהט"בים העשירים ביותר בעולם. למעשה, פריצקר היא הטרנסג'נדרית היחידה ברשימת 500 העשירים בעולם - וגם הטרנסג'נדרית המיליארדית הראשונה.

אחת מההנאות הגדולות של פריצקר הוא שיפוץ ושימור בתים עתיקים בשיקאגו (שם היא גרה), והפיכתם למלונות בוטיק. ב-2016 לבדה פתחה שני מלונות כאלה בעיר, כשהיא מפקחת באופן אישי על התהליך הרסטורציה והעיצוב. פריצקר נודעת כאישה קפדנית במיוחד, המקפידה שהשחזור ההיסטורי יהיה מהימן כמה שיותר. בנוסף למלונות הבוטיק שלה, היא בעלת נכסי נדל"ן רבים בשיקאגו וחברת מפעלי טיוואני היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בעיר.

הטרנסג'נדרית העשירה בעולם: ג'ניפר פריצקר

ג'ניפר פריצקר: בעבר קצין בדרגת קולונל ובהווה אחת מהתומכות הבולטות לשילובם של טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית

ההשוואה בין פריצקר לקייתלין ג'נר מתבקשת. בניגוד לג'נר שרגילה להיות באור הזרקורים והחליטה להפוך את תהליך התאמת המגדר שלה לפומבית במיוחד, פריצקר אינה נוהגת להתראיין ומקפידה להתרחק מאור הזרקורים. פריצקר לא חתמה על חוזה להפקת תוכנית ריאליטי שילווה אותה בתהליך וסירבה להתראיין לכלי תקשורת גדולים. למעשה, מלבד ההודעה הלקונית שלה לעובדי החברה, פריצקר לא התראיינה כלל בשנים האחרונות. גם שהיא תורמת לערבי התרמה כאלה ואחרים (כגון ערב התרמה לארגון זכויות הלהט"ב הגדול בשיקאגו ב-2014) היא מסרבת לדבר באירוע, ומסתפקת בתרומה וארגון מאחורי הקלעים.  בכך, פריצקר אינה שונה מיתר בני משפחתה, שכולם מקפידים להתרחק מאור הזרקורים.

עוד ניגוד בולט בינה לבין ג'נר הוא המחויבות שלה לקידום הקהילה הטרנסג'נדרית מאז יציאתה מהארון. ב-2016 תרמה 2 מיליון דולר לאוניברסיטה בקנדה לייסד את מכון המחקר הראשון בצפון אמריקה ללימודים טרנסג'נדרים, וכן למינוי החוקר הראשון במשרה ממלאה ללימודים טרנסג'נדרים. בנוסף, פריצקר תרמה גם להקמת מחלקה לניתוחים להתאמת מגדר בילדים ובני נוער לבית החולים בשיקאגו, אחד מבתי החולים היחידים בארצות הברית לקיים ניתוחים בילדים ונוער.

לא פחות חשוב, החל משנת 2013 היא תרמה מיליוני דולרים לביטול האיסור על שירותם של טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית, על ידי מימון מחקרים בתחום והן לקמפיינים ציבוריים בנושא. למעשה, פריצקר הייתה לאחת מהתומכות הבולטות לשילובם של טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית, ויש לשער שקשריה ודרגתה בצבא, לצד משפחתה המיוחסת וממונה, סייעו לה לפתוח דלתות. כך או כך, ביוני 2016 הודיע צבא ארצות הברית כי האיסור על שירותם של טרנסג'נדרים מבוטל.

במהלך השנים פריצקר הייתה ידועה כרפובליקאית והיא תרמה למועמדים רפובליקאים שונים ולאיגוד הרובים האמריקאי לאורך השנים. יחד עם זאת, בבחירות האחרונות חצתה פריצקר את הקווים ותרמה 20 מיליון דולר לקמפיין של קלינטון בשל התנגדותה לטראמפ (וגם בכך היא שונה מג'נר שתמכה בטראמפ).

בקהילה הטרנסג'נדרית בארצות הברית ישנם כאלו המבקרים את פריצקר על כך שהיא מתמקדת בקידום זכויותיהם ומעמדם של טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית, בעוד שברחבי ארצות הברית, נשים טרנסג'נדריות, ובעיקר נשים טרנסג'נדריות לא-לבנות, חיות באי-בטחון קיומי. ב-2016 נרצחו בארצות הברית 27 נשים טרנסג'נדריות, כמעט כולן שחורות או היספניות. לטענתם, פריצקר מתמקדת בסוגיה שכלל אינה רלוונטית לחיים של רוב הקהילה הטרנסג'נדרית, שרובה נאבקת עדיין כדי לשרוד ולחיות.