הבוקר הפיד שלי בפייסבוק התמלא בתמונה אחת ויחידה: שני גברים ושתי נשים. הגברים בחליפות והנשים בשמלות. התמונה הזו לוותה ברעש גדול שבא לידי ביטוי בעשרות סטטוסים, בדיחות, דעות נחרצות ותפיסות עולם. לא, הרעש הזה לא היה בנוגע להבנות על עתיד ההתנחלויות, שחיתות שלטונית או רכישת צוללות שיתרונן מוטל בספק גדול. זה גם לא היה בנוגע למתנות שאחד מהגברים ביקש או בנוגע להתחממות כדור הארץ שהאחר לא בדיוק מאמין בה. ההמולה רחשה סביב שתי הנשים.

 

כל חברי לוחמי הצדק שבימים כתיקונם אכפת להם ממתווה הגז, משתי מדינות או מדינה דו לאומית, משירותי חינוך ורווחה שתקציביהם הולכים ונעשים דלים יותר – לכולם פתאום היה אכפת רק מדבר אחד: אשה גבוהה ויפה בשמלה לבנה ואשה ממוצעת מראה בשמלה ורודה חושפת ירכיים.

 

בנימין ושרה נתניהו עם דונלד ומלניה טראמפ. צילום: רויטרס

אז מה לבשו הנשים? צילום: רויטרס

 

כל חברי הפמיניסטים שלעגו לנתניהו על הסטטוס מן השביעי לפברואר 2015:

 

"רעייתי שרה, פסיכולוגית ילדים מומחית במערכת החינוך בירושלים, אמא נהדרת ודואגת ליאיר ולאבנר ורעייה אהובה ותומכת, מצליחה לצד כל המשימות הרבות הללו גם לבצע שורה ארוכה מאוד של פעילויות ציבוריות כרעיית ראש הממשלה. במשך שנים היא מותקפת, גורמים אינטרסנטיים מנסים להשחיר את דמותה ואישיותה, רק בגלל שסימנו אותה כבטן רכה שדרכה אפשר לפגוע בי כראש ממשלה ובשלטון הליכוד.

 

בתקופת הבחירות המתקפות הציניות והשקריות על רעייתי מתעצמות ושוברות שיאים של רשע וזדון. אמרתי כמה פעמים - אין לי בעיה עם ביקורת עניינית על מדיניותי, עיזבו את הרכילות, הכזבים והמתקפות על משפחתי."

 

כל אותם חברים ראו את האירוניה כאשר אותו נתניהו, שנה לאחר מכן האשים את אשתו ורמז על מצב נפשי קשה והתנער מפרשיות המתנות בטענה שהוא לא ידע דבר וחצי דבר על מתנות אלו – רבים מהם פרסמו את התמונה של הרביעיה: דונלד ומלניה טראמפ ובנימין ושרה נתניהו כאשר נלווים אליהם טקסטים כמו: "זה הדבר הכי מושלם שראיתי היום"

כשברור שהכוונה היא ההבדל בין המראה החיצוני של שתי הגברות, או "בא לי לצעוק אני פרחה" – כאשר אותם חברים קצפו על ההחלטה למדוד את החצאיות של העוזרות הפרלמנטריות בחודש שעבר, עכשיו הם מלינים על אורך החצאית ה"לא מכובד" לדבריהם, של נתניהו.

 

אני מאמינה שהמצב הפוליטי כל כך מתסכל את חבריי, עד שהם שוכחים כמה דברים. הם שוכחים שנשים תמיד יהיו נתונות לביקורת מדוקדקת על המראה החיצוני שלהן. האם טראמפ עונה על ציפיותיכם בנוגע למראה החיצוני שלו? האם הוא התאים את העניבה לנעליים? ובואו נבחן אתכם: מה צבע החליפה שביבי לבש לפגישה? האם טראמפ הוא גבר נאה? לא בטוחה שאי פעם חשבתם על השאלות האלו.

 

מלבד זאת: אני לא מעריצה גדולה של הזוג נתניהו, אבל כשאנחנו צוחקים על שרה, אנחנו לא מוחים על הזיהום במפרץ חיפה, זיהום שהורג יותר מכל נפגעי פעולות האיבה השנה. כשאנחנו מגחכים על בחירת הצבע וגזרת השמלה, אנחנו לא מדברים על ההבנות שהושגו בפגישה. האם דובר על הסיוע שארה"ב מעניקה לישראל? האם על עתיד הבנייה בהתנחלויות? על עתיד יחסינו עם הפלסטינים?

 

אולי התמונות של פגישתם של הזוג טראמפ ונתניהו גרמו לכם לצחוק קצר ובריחה מטרדות היום יום בזכות ההבדל החיצוני בין שתי הגברות הראשונות, אבל אחרי שזה נגמר – אנחנו חוזרים כמה צעדים אחורה לאותו עולם שמתעסק רק בשטחי, רק בבבואה של הדברים, בצהוב ובאקסצנטרי. ובתיבול נדיב של שוביניזם מהסוג הישן והרע בו חיצוניות של נשים היא חזות הכל. לא העולם שאנחנו רוצים לחיות בו.