למרות שרבים מאיתנו צורכים סרטי פורנו, רק מעטים באמת יודעים מה מתרחש בדיוק בתוך התעשייה שמייצרת אותם וכיצד נראים החיים של השחקניות והשחקנים העומדים בלב לבה של התעשייה. איך הם הגיעו לתעשיה? כמה כסף משלמים להם והאם זה באמת תלוי באקטים שהם מוכנים או מסרבים לעשות?

 

דריק האיי ייסד את LA Direct Models, סוכנות שחקנים לסרטי מבוגרים – הממוקמת בלאס וגאס, נבאדה בשנת 2000 לאחר שעבד בתעשייה כשחקן בעצמו. כיום הוא מקבל שחקניות ושחקנים חדשים לעבודה ומפקח על התשלום שלהם.

 

"השכר עבור שחקנים בסרטים למבוגרים תלוי בגורמים רבים ומשתנים", מסביר האיי, "בגדול, ניתן לומר ששחקנית ראשית בסצנה עם גבר יכולה לצפות להרוויח כ -1,000$ . על סצנה בה מצולמת אישה נוספת היא תרוויח סביב 700-800 $. השכר עשוי לעלות או לרדת ב-10%-20%, תלוי מי השחקנית, מי הסוכן שלה ומה נדרש ממנה בסצנה.  

 

זה אולי נשמע לכם המון אבל בואו נחשוב מה זה אומר בפועל- סצינת סקס אף פעם לא מצולמת 10 דקות. אנחנו מדברים על יום צילומים ארוך ועל אקטים מיניים ממושכים שסביר להניח לא ממש נעימים למצולמות ואפילו כואבים. ועוד לא אמרנו מילה על רמת ההשפלה. כל סרט כזה מצולם ומופץ במאות אתרים כשמיליונים צופים באיברים האינטימיים שלך על המסך. כשחושבים על זה, לא מדובר בשכר עצום. 

 

התשלום הזה עשוי לגדול באופן משמעותי, אם מדובר באקט מיני אותו השחקנית לא ביצעה מעולם קודם לכן. ההפקה עשויה להעלות את שכרה כדי להעניק לה "תמריץ".

 

"עבור הבחורה הנכונה, מכל סיבה שלא תהיה, אקט כמו מין אנאלי לראשונה לעיניי המצלמות, סצנת "גזעים מעורבבים" (כשהגבר שחור והאישה לבנה) או אקט עם שלושה, ארבעה או חמישה בחורים עשוי להקפיץ את המחיר. האולפנים יציעו תשלום גבוה בהרבה מהתשלום הרגיל כדי לגרום לה לקבל את ההצעה להשתתף בסצנה כזו. זה תמיד היה ככה אולם בשנים האחרונות מספר הולך וגדל של אולפנים שונים שמים הרבה כסף על העניין הזה".  

 

תעשיית המין

 

וכמה גדול התמריץ המדובר? לדברי האיי, שחקניות מקבלות בין 2,000$ ל -6,000$ עבור סצנת סקס אנאלי ראשונה. "ראיתי גם הצעות גבוהות מזה אבל זה לא נפוץ," הוא אומר.

 

העובדה ששחקנית מקבלת תמריץ כספי כדי לקיים סצינת סקס ראשונה עם שחקן שחור בולטת ונראית פוגענית וגזענית עבור מי שלא בקיא בכללי התעשייה אולם האיי מתעקש שהתמריץ איננו תוצר של גזענות.

 

"לשכב עם מישהו שאינו מהגזע שלך זה לא ביג דיל ... זה פשוט עוד אחד מאותם דברים שנשים יכולות לומר לגביהם "אני לא מרגישה בנוח לעשות את זה" וכן להסכים לעשות אותם בהמשך הקריירה. החברה יכולה להציע לה יותר כסף כדי לתמרץ אותה לעשות את זה ... זה שוק פתוח, כמו בכל דבר אחר".

 

עם זאת, במאמר שפורסם בשנת 2013 בדיילי ביסט תחת הכותרת "סקס בין גזעים הוא עדיין טאבו עבור כוכבות פורנו רבות", אורורה סנואו, שחקנית פורנו לשעבר: "יחסים בין גזעים מול המצלמה הם נושא מסובך ביותר בעיקר בגלל הדרך בה הם מגולמים בעולם הפנטזיות של הפורנו".  

 

 

עולם הפורנו: הנתונים שלא ידעתם

כמה נשים צורכות פורנו? אילו מדינות צורכות הכי הרבה? מהי מילת החיפוש הפופולרית ביותר? באיזה יום בשבוע גולשים הכי הרבה ולאן נעלמים הגולשים בחגים? ככה נראה הפורנו שלכם

לכתבה המלאה

 

יש הטוענים שהתעריפים ירדו בשנים האחרונות.

"יותר סביר להניח שהתעריפים פשוט התייצבו. "עבור אקטים מיוחדים הם רק האמירו אולם בגדול, התעריפים לא עלו ולא ירדו בחמש השנים האחרונות. מה שכן השתנה בתעשייה הוא שבשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר האתרים שמאפשרים צפייה ללא תשלום ובעצם "גונבים" סרטים. "היום רוב האנשים שרוצים לצפות בתוכן למבוגרים בלבד יודעים שהם יכולים לצפות בו בחינם. ברור שזה פגע באולפנים שמייצרים את הסרטים האלה ורבים מהם פשטו את הרגל או מצלמים היום הרבה פחות מבעבר, פשוט כי הם כבר לא מוכרים כמו בעבר".

 

 

אז כמה מרוויחה שחקנית פורנו בממוצע לשנה?

"שכרם הממוצע של נשים בתעשייה משתנה בצורה מסיבית. זה קצת כמו לשאול כמה מרוויח כדורגלן. תלוי איזה כדורגלן, באיזו ליגה, אילו ביצועים ובאיזו קבוצה. "כל בכל עסק אחר, גם בעסק שלנו יש סטנדרטיים מסוימים של שכר אבל בפועל, כמה בחורה מרוויחה בדיוק בשנה תלוי בה ובסוכנות שלה.

 

אני לא חושב ששחקניות בסרטים למבוגרים עושות הרבה כסף כמו שהציבור הרחב חושב שהן עושות. אני לא חושב שיש מישהי, אפילו הכוכבות הגדולות ביותר, שעושות יותר מחצי מיליון שנה. רק שחקניות העל עושות 300,000-400,000 $ בשנה, אבל רוב האנשים עדיין תופסים את שחקניות הפורנו ככאלה שמגלגלות מיליונים על מיליונים כל שנה. זה רחוק מהמציאות".

 

בעולם שבו מתקיימים פערי שכר בין המינים תעשיית הפורנו נחשבת לחריגה.

"ידוע לכולם ומקובל בכל העולם שנשים מקבלות יותר כסף אבל גם שחקנים גברים מצליחים מקבלים שכר לא נמוך בכלל ויש להם יתרון - פיזית, הם מסוגלים לעבוד יותר מאישה".

 

דריק האיי. מנהל סוכנות שחקני פורנו

פעם שחקן, היום מנהל סוכנות שחקנים. דריק האיי

 

לא, אין אודישנים

בתעשייה בה המראה החיצוני קריטי, יהיה זה טבעי להניח כי אורך הקריירה הממוצעת של שחקנית יהיה קצר יחסית. עם זאת, האיי אומר שבשל הפופולריות הגואה של פורנו שמציעות נשים מבוגרות, מרבית השחקניות יכולות בהחלט לעבוד עד סוף שנות השלושים לחייהן.  

 

"שני המונחים הכי מחופשים בפורנו הם teen and milf ( נערות ו"מבוגרות שוות"), אומר האיי, "ישנן אופנות ומגמות בפורנו בדיוק כמו במוסיקה ובגדים ... התופעה הזו של מבוגרות שוות, מילפיות הגיעה לעולם הפורנו לפני כשמונה שנים ולא נעלמה מאז. מדובר בהצלחה יוצאת דופן. פחות או יותר כל בחורה שנמצאת בעסק תקבל בסוף שנות ה-20 שלה הצעת עבודה בטייפקאסט של מילפית. באופן ספציפי יותר, אם את שחקנית שנכנסה לעסק בשנות העשרים לחייך יש לך פוטנציאל  להישאר בביזנס עד אמצע-סוף שנות השלושים. יש כמובן כמה נשים חריגות כמו ג'וליה אן וג'סיקה דרייק שהן כוכבות על למרות שכבר חצו את הגיל.

 

שחקנית פורנו

 

איך אתה מחליט את מי לייצג בסוכנות לך?

המראה, הגיל, הגישה וההתנהגות, כמובן, אבל אני גם מתעניין במוטיבציה ובאמביציה שלהם. בגדול, אני מחפש שחקניות עם מטרות ארוכות טווח. אני לא רוצה לקחת בחורה שלקחה הלוואה ועכשיו היא צריכה להחזיר אותה ולא באמת סגורה על האם היא באמת רוצה לעשות את זה או לא אבל מחליטה שכן לכמה חודשים בשביל קצת כסף. זה כמובן תלוי בבחורה, אני יכול לקבל אותה או לא לקבל אותה אבל זה הרבה פחות מעניין אותי.

 

העסק הזה עכשיו הוא תחרותי מאוד. במדינות מסוימות בתוך ארה"ב כמו קליפורניה, נבדה, ופלורידה כבר כמעט אין שום סטריאוטיפ שלילי או טאבו על צעירה שעובדת בענף זה. בנות מגיעות לסוף שנות העשרה שלהן ומחליטות 'זה מה שאני רוצה לעשות עם החיים שלי'. כל הרעיונות המיושנים הישנים האלה לפיהן בנות נכנסות לעסק הזה כי עברו התעללות בילדות פשוט לא נכונים לגבי היום".

 

כמובן האיי מתעלם מהקשר הישיר בין סרטי פורנו לזנות ומהסטטיסטיקות המחברות בצורה חד משמעית בין גילוי עריות, אלימות מינית וילדות בעלת קווים ברורים של אלימות ו/או הזנחה ובין זנות. בעולם שלו, ילדות באמת חולמות על שבעה זרים גמורים שיחדרו אליהן בזה אחר זה. כמה נוח.

 

ומה קורה אחרי שהם כבר מוחתמים בסוכנות מסוימת? כיצד מתרחש תהליך הליהוק בפועל?

"ובכן, זה די פשוט. האולפנים מתקשרים אחרי שהם ראו את אחת השחקניות באתר האינטרנט שלהם. אין איזה אודישן סליזי כפי שחלק מהאנשים חושבים וכדאי להבהיר ש"ספות ליהוק" (מצב בו שחקניות מתבקשות לבצע טובות הנאה מסוימות כדי לקבל תפקידים) אינן הנורמה, "אני לא יכול להגיד שזה לא קורה בעסק שלנו, אבל זה מאוד נדיר," הוא אומר, "הרי בתכל'ס, זה יכול לקרות גם בהוליווד".

 

ברוב המקרים אין אודישן או ליהוק... חלק מהאולפנים מעדיפים להיפגש עם השחקנית קודם. כל המפגש הזה אורך משהו כמו 10 דקות. הבחורה מופיעה, נפגשת עם נציג או נציגים מהסוכנות, הם משוחחים, ככל הנראה הם יבקשו ממנה להתפשט רק כדי לראות את הגוף שלה באופן פרטי ולוודא שהיא נראית כמו בתמונות שבאתר הסוכנות, שהם לא עלו או הורידו במשקל, שאין קעקועים מוסתרים, צלקות או פירסינג. לאחר מכן הם יפנו לסוכנות בחזרה ויגידו לנו האם ברצונם לשכור את השחקנית. בשורה התחתונה, השחקניות לא צריכות לעשות שום דבר מיוחד מלבד להיות בריאות, בכושר, להיראות כמו בתמונות שלהן ולהיות מוכנות לעבודה".