בשנת 2014 הוזמן אייל גולן להופיע ביום העצמאות בחיפה. בסופו של יום, ההופעה לא התרחשה והעירייה ייחסה זאת ל"לחץ של ארגוני נשים".  העירייה מצדה, לא ממש חושבת שהיה טעם לפגם בהחלטה הזו והיא גם הצהירה, "אולי עוד נזמין אותו שוב בעתיד".

 

והנה הגענו "לעתיד". השנה היא כבר 2017, ואם יש משהו שלמדנו זה שעיריית חיפה מבטיחה ומקיימת. אייל גולן עתיד להופיע באירועי יום העצמאות הבאים עלינו לטובה (לא רק בחיפה, גם בצפת ובקרית מוצקין), כי מי לא אוהבת גבר מפוקפק, עם החולצת כחול לבן והספריי קצף שלה?

 

הבעיה עם ארגונים שלטוניים היא שהם חושבים שיש לנו זיכרון לטווח קצר. כאילו שבשלוש השנים שחלפו שכחנו שאייל גולן הודה בכך שהוא השתמש בכוח החברתי העצום שלו כדי לצרף נשים צעירות (אם כי, טוען שלא ידע שהן קטינות) ל"מסיבות החשק" הידועות לשמצה, שהוא אסף עם אביו ב"פות-מוביל" וחלק אותן איתו ולצדו. הדבר היחיד שיש עליו מחלוקת הוא האם אייל גולן ידע על גילן של הנערות.

 

אירועי יום העצמאות 69 בחיפה

יש דברים שחייבים לעשות בחיפה. לצפות בהופעה של אייל גולן זה לא אחד מהם

 

אוקיי, אז נניח שהכל התרחש בתום לב והוא באמת לא ידע שהנערות קטינות, אם כך, אנחנו נותרים עם התמונה המנטלית של גבר בן 40, כוכב על בקנה מידה ישראלי, שמזיין בת 19 בזמן שאבא שלו בסלון מזיין בת 19 אחרת. אין ספק, צדיק.

 

בפוסט שפורסם ב"פוליטיקלי קוראת", הקריאות "הוא זכאי" חוזרות להופיע, ואני פה להזכיר שהעובדה כי לא היו ראיות בשביל להגיש כתב אישום ושהתיק נסגר בסופו של דבר לא אומר שהוא יצא זכאי. זה אומר שהנערות בחרו שלא להעיד (מעניין למה), זה אומר שאביו הודה ולקח עליו את כל האשמה (מעניין למה), אבל זכאי, במובן כי בית המשפט בחן את עניינו וקבע כי הוא תלית שכולה תכלת, בוודאי שאיננו.

 

לילך בן דוד, אקטיביסטית פמיניסטית, פעילה בארגון אישה לאישה, כותבת כך: "אנשים נוטים לשכוח את העניין הזה, אבל הדין הפלילי הוא רק התחנה האחרונה מבין הסנקציות שאפשר להטיל על התנהגות פסולה.

 

המשמעות היא שיש המון מעשים בזויים שעשויים בצדק להביא אנשים להאמין שאדם לא ראוי להראות את פניו יותר בחברה, גם אם הפרקליטות החליטה שהיא לא הולכת לסכן את סטטיסטיקת ה-97% הרשעות שלה ולהגיש כתב אישום נגדו.

 

וזה חשוב: זה אומר שהעובדה שלא הוגש כתב אישום אומרת שאדם הוא חף מפשע *בעיני המדינה*. למדינה אין זכות לכלוא אותו או להעניש אותו. אבל זה ממש לא אומר שהוא חף מפשע בעיני החברה".

 

אין סיבה שאנחנו כחברה, לא נחליט שאדם עם החלטות מוסריות מפוקפקות לא יקבל נתח שמן מכספי המסים שלנו. הדין הפלילי לא חל כאן, חבל, בואו לא נשכח שנורמות חברתיות הן חזקות הרבה יותר והן בידיים שלנו.

 

חתמו על העצומה