אירוע אלים שהתרחש ביום שישי האחרון במועדון 'הפורום' בבאר שבע הצית מחאת רשת סוערת של ברמניות ונשות לילה כמחאה על התנהגות הבליינים.

הפרשה התחילה בפוסט פייסבוק שפרסם צעיר בשם אדם בוכריס בו הוא טוען שהמאבטחים של המועדון היכו אותו לאחר שנגע בברמנית בידה כדי לעורר את תשומת לבה. הפוסט עורר הדים רבים ומרבית המגיבים העניקו תמיכה לבוכריס וקבלו על ההתנהגות האלימה לכאורה ללא הצדקה של המועדון. להלן השלשלות האירועים, כפי שמציג אותה בוכריס בפוסט:

לפוסט הזה צירף בוכריס תמונות המציגות את החבלות שנגרמו לו, לטענתו, על ידי המאבטחים:

למועדון הפורום, כצפוי, גרסה שונה לחלוטין לאירועים. בתגובה ארוכה ומפורטת שהעניקו לאתר חדשות באר-שבעי אמרו כך: "אדם בוכריס, מבלה בפורום לסירוגין מעל לעשור, מבחירה כמובן ומעולם לא נשמעה מצדו תלונה בשום נושא, לא על שירות הברמנים ולא על שום דבר אחר. מאידך גיסא, במהלך השנים הוא היה מורחק מספר פעמים מהמועדון בשל מקרי אלימות חוזרים, זאת לא פעם ראשונה שאנשי האבטחה והקב"ט כולל צוות הברמנים פוגשים את שמו או את פרצופו של הבחור. 
אנחנו, כמועדון שקיים 28 שנים, חורטים על דגלנו לשמור על הבטחון של הבליינים וכנראה שיש סיבה שמגיעים מדי ערב לפורום אלפי מבלים מרחבי הארץ! אנשים שמעדיפים לנסוע שעה פלוס לכל כיוון רק כדי לבלות בפורום. מבחינתנו אלימות יכולה להיות פיזית, מילולית וכמובן גם הטרדה.

"במקרה המדובר, אדם בוכריס ישב/עמד על הבר וניסה להזמין לשתות. הברמנית הקרובה אליו הייתה עסוקה בשליחת עדכון מצב הברים למנהל שלה אך גם אם לא שמעה אותו זה לא מצדיק את המעשה. אדם בוכריס נתן לה מכה (בידנו יש צילום שמראה זאת), מישהו פה שאל את עצמו באיזה זכות הוא עושה את זה? מישהו פה שאל את עצמו אם הוא מרשה לעצמו להתנהג ככה לעובד או למנהל איך הוא עלול להתנהג לבליין אחר? מישהו פה חשב מה היה קורה אם הברמנית הייתה אחותו או הבת שלו...לאחר מכן הגיע נציג ממחלקת הברים עם מאבטח וביקש ממנו לצאת מהמקום לבירור.
עוד בדרך החוצה אדם התחיל לקלל, להתנהג באגרסיביות ולאיים. גם אחותו קיללה ואיימה. לאחר שהוחלט להוציא אותו מהמועדון, אדם התחיל להשתולל, המשיך לקלל ולאיים... מועדון הפורום התקשר למשטרה וביקש לדווח על המקרה! המשטרה ראתה את ההתנהגות של אדם בוכריס ואפילו כמעט עצרו אותו! אתם לא שואלים את עצמכם למה אדם לא הגיש תלונה?
בעיניים שלנו, מבלה שיש לו עבר נבחן בזכוכית מגדלת, כמו בחיים האמתיים. אנחנו לא צריכים לחכות שיקרה אסון ומכה אחת מספיקה בשבילנו כדי להוציא את הבליין לבירור או להרחיק אותו (יש לנו צילומים שמראים שגם אחרי פעם אחת שהיא השתחררה ממנו הוא שוב תפס אותה בעוצמה).
בשום שלב לא הרימו על אדם יד, המעשה הכי "חמור" היה לנסות להוציא אותו מהפורום. אדם גם שכח לציין שהוא ניסה לתקוף את הקב"ט וכתוצאה מכך החליק ונפל על הגב, מה שאולי מסביר את הסימנים בתמונות שדרך אגב כל פרמדיק יכול להגיד לכם מיד שהפצע התחתון איננו טרי ולא קשור למקרה.
אדם מציין בפוסט שהוא מבלה בפורום 10 שנים, אם מה שהוא כותב נכון למה הוא לא מפספס מסיבה? למה הוא ביקש לאחר שהורחק לבלות שוב ושוב?
חשוב לציין כי מועדון הפורום התחיל בתהליך של תביעה אישית לעניין הוצאת דיבה ולשון הרע ונמשיך בתהליך מכיוון שנעשה פה נזק לא מוצדק לשם ולמותג שלנו. כמו כן, עובדי המועדון הרלוונטיים, כולל הברמנית שהותקפה ע"י אדם בוכריס, יגישו תלונה פלילית רלוונטית במשטרת ישראל כנגד אדם בוכריס.

לסיכום, מדובר במבלה בעל התנהגות אלימה סדרתית ומסוכנת לציבור שלא יוכל לחמוק מהתוצאות למעשיו באמצעות הכפשת המועדון".

אולם הסיפור הזה לא נגמר בחילופי האשמות הדדיים בין הבליין למועדון. בימים האחרונים החליטו שורה של ברמניות להתייצב לצדה של הברמנית המדוברת שבוכריס, לדבריו, רק נגע בזרועה ולמחות על האלימות שהן נאלצות לספוג מדי ערב במסגרת עבודתן בחיי הלילה. כל אחת מהן הצטלמה עם שלט עליו כתוב: "גם אני ברמנית ונמאס לי ש"רק" נוגעים בי" והעלתה את התמונה לפייסבוק.

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

יוזמת המחאה הזו היא שיר חורי, בת 26 שעובדת כבר 4 שנים בפורום. חורי הייתה באותו ערב אחראית בר במועדון ומספרת על האירוע מנקודת מבטה:

"ביום שישי עבדנו בפורום במשמרת רגילה לחלוטין. אני הייתי אחראית בר, הברמנית עליה נכתב הפוסט עבדה כרגיל ואז אחד המבלים נתן לה מכה חזקה מאוד ביד. היא הייתה המומה ממנו, ניגשה אלי עם דמעות בעיניים.

אני מניחה שהוא היה שיכור מדי וכנראה לא שם לב לעוצמת המכה שהוא נתן לה. הוא המשיך לשבת, היה בטוח שהכל בסדר גמור. ניגשתי אליו ושאלתי אותו "תגיד, אתה שמת לב מה קרה כאן בכלל?" והוא אמר לי "יאללה זאתי גם כן, כולה רציתי לקרוא לה. תביאי לי וודקה רדבול..." זה לא עניין אותו בכלל.

אמרתי לו שאני לא מתכוונת לעבור על זה בשתיקה ושאני צריכה לקרוא למנהל שלי. העובדה שאמרתי שאני הולכת לקרוא למנהל שלי איימה עליו כנראה. הוא ממש התקומם והתחיל לקלל. הוא היה עם אישה נוספת שאני משערת שהיא אחותו ועם חברים. המנהל הגיע למקום. מדובר במנהל שהוא ממלא מקום במקום המנהל הקבוע שלא היה באותו הערב ובקי יותר בהתנהלות במקום. הוא ניסה לברר את העניינים ולהרגיע ולא הצליח להבין עד כמה המצב חמור ואז הוא הלך".

בפורום אין מקום לאלימות, פשוט לא מאפשרים את זה בכלל, אמורים להוציא את הבנאדם החוצה לבירור באופן מידי. לפעמים נותנים לו הזדמנות שנייה לחזור לבילוי נוסף במועדון ולפעמים הוא מורחק לצמיתות. תלוי עד כמה האירוע היה קיצוני. במקרה הזה, ברגע שהברמנית הבינה שאפילו אין כוונה להוציא את הבליין מהפורום ושלא מתייחסים למקרה הזה בחומרה הראויה היא החליטה לצאת בעצמה מהבר, איימה להתפטר ולא הסכימה להישאר במועדון. המנהלת הקבועה ראתה את הברמנית בחוץ ושאלה אותה מה קרה. היא חזרה לאותו בליין עם מאבטח והם הוציאו אותו משם. שיהיה ברור, הוציא אותו משם מאבטח אחד והוא עשה את זה בצורה הכי יפה והכי עדינה שאפשר. אני עובדת במועדון הזה כבר כמה שנים טובות ותאמיני לי, בדרך כלל מביאים 4 חבר'ה בשביל להוציא בליין אלים אבל  בסיפור הספציפי הזה הגיע רק אחד. הוא לא היכה, לא דחף, לא משך בכוח.

הוא הוציא אותו לחנייה של העובדים. אחר כך קראתי שהוא טוען שהרביצו לו מכות. זה לא קרה ויש הוכחות חותכות לכך. הסרטון עדיין לא פורסם אבל זה פשוט לא היה ולא נברא.

חזרתי הביתה באותה לילה ואני מודה שלא הייתי נסערת מדי. זה אולי קצת עצוב אבל אנחנו כבר לא מתרגשות ממקרים כאלה. ברמניות חוטפות הטרדות מיניות, השפלות מילוליות ומגע לא רצוי כל ערב. אנחנו עובדות בחיי הלילה עם אנשים ששותים, שמשתכרים, עם ערימות גברים שבאו לבלות ולהתפרק... זה ברור לנו. זה חלק מהעניין. הקש ששבר את גב הגמל היה הפוסט שהוא העלה ברוב חוצפתו לפייסבוק. הברמנית שקיבלה את המכה שלחה לי אותו ואמרה לי "תראי מה הוא כתב, אני פשוט לא מאמינה. הוא פשוט משקר בלי להתבייש".

הפוסט שלו הטריף אותי. לקחתי את הסיפור הזה אישית, לא בתור ברמנית או בתור החברה של הברמנית, לקחתי אותו אישת בתור אישה שעוברת הטרדה כל ערב ונמאס לה. ברגע שראיתי את התגובות לפוסט הזה שהיו בנוסח "שאלוהים ישלם לה", "תגיד לנו מי זאת...", "צריך להתנקם בה..." הרגשתי שזה לא יכול לעבור בשתיקה. הבחורה הזו לא יוצאת מהבית כבר כמה ימים. היא מפחדת כי אלה גברים שאין להם בעיה להרביץ לבחורה. ויותר מהכל היא לא מבינה איך מי שפגע בה הופך את עצמו לקרבן.

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

מחאת הברמניות בעקבות תקרית אלימה במועדון הפורום

ואז החלטתי לעשות מעשה, למחות כנגד התופעה הזו, להעלות אליה מודעות. ברגע שהעליתי את הרעיון, כל הברמניות התלהבו כי הן חוות את זה כל הזמן. גבר אף פעם לא יבין איך זה מרגיש שנוגעים בך כל הזמן. הוא אף פעם לא היה בסיטואציה. אני חושבת שבממוצע כל 2 דקות גבר אחר נוגע בי כדי להסב את תשומת לבי. בחרתי בכוונה במשפט הספציפי הזה כתגובה למה שהוא אמר לי: "רק נגעתי בה". זה לא רק. אסור לך לגעת בי סתם ככה. מעבר לזה, שהוא לא רק נגע בה אלא הרביץ לה שזה סיפור אחר לגמרי. בכל מקרה, המחאה הזו היא לא נגדו אלא נגד התופעה".