בשבוע שעבר, סאמר ישבה בקפיטריית בית הספר שלה כשהמנהלת פנתה אליה ודרשה ממנה לכסות את עצמה. היא טענה שפריט הלבוש הזה הוא פוגעני. סאמר נאותה לבקשתה ואכן התכסתה, בג'קט של חברתה, אך זה לא הספיק בכדי לרצות את המנהלת. היא דרשה שסאמר תחליף את חולצתה לגמרי, אך התלמידה ביקשה לשוחח עם אימה קודם, לפני שתיגש איתה לחדר ההנהלה. האם לא ענתה לטלפון. בשלב זה, המנהלת התקשרה לשומר.

"השומר עמד במרחק מספר צעדים ממני. היד שלו היתה על הרובה שלו. המנהלת אמרה, 'אני אתן לך אולטימטום. ניסינו להתקשר לאמא שלך. או שתבואי איתי לחדר ההנהלה כדי להחליף את החולצה, או שנעצור אותך'", סיפרה סאמר לחדשות המקומיות WCNC. בזמן שחלף בין שתי ההערות, סאמר חיכתה לאמה שתחזור אליה, שכן לה ולמנהלת כבר היו בעיות בעבר. הפעם סאמר בחרה לסרב לדרישה, והושעתה ל-10 ימים בגין "אי ציות", כשלטענת המנהלת היא לא הקשיבה וסירבה להכיר בכך שהחולצה שלה בכלל בעייתית. כמו כן נאסר על התלמידה להגיע לכל אירועי סיום השנה, ובכלל זאת גם טקס הסיום של השנה האחרונה שלה.

ואיך נראית בדיוק אותה חולצה שעוררה כזו מהומה וגרמה להשלכות מרחיקות לכת? ככה:

החולצה שגרמה לתלמידה כמעט להיעצר

צילום ביתי של סאמר

מה לא בסדר עם החולצה הזו? מנהלת בית הספר התיכון היקורי רידג' בהאריסבורג צפון קרולינה, בו התרחשה התקרית, טענה כי החולצה היא פוגענית ומפרה את כללי בית הספר. למה? שכך יהיה לנו טוב, אין לנו מושג, אולם לטענת המנהלת החולצה חושפת את אזור הכתפיים יותר ממה שמותר לפי קוד הלבוש של התיכון. וזו לא הפעם הראשונה בה קוד הלבוש גורם להשלכות מופרזות בתיכון זה - מוקדם יותר השנה, 45 תלמידות ניצבו בפני אותה המנהלת לאחר שלבשו מכנסי טייטס עם חולצה שלא היתה "ארוכה מספיק" מעליהם.

סאמר היא תלמידה מצטיינת, אחת המובילות במחזור שלה. יש לה ממוצע ציונים גבוה במיוחד, וכבר הציעו לה כמה וכמה מלגות ללימודי קולג'. למרות זאת, התקרית הזו מונעת ממנה לסיים את לימודיה כחוק ועלולה להוביל לכך שתאבד את המלגות הללו, להן היא זקוקה. איום נוסף שעומד מעל ראשה של התלמידה המצטיינת הוא סילוק מוחלט מבית הספר.

"זה פשוט עצוב, כי עבדתי כל כך קשה במשך 4 שנים כדי לעלות על הבמה הזו. יש לנו סוחרי סמים שעוברים על הבמה הזו, ויש לנו עברייני מין שחוצים את הבמה", אמרה סאמר. במקרה הזה מדובר בתלמידה עם ממוצע 4.4 נקודות (שווה ערך למעל 95 בארץ – נ.ב) שהראתה את כתפיה ונאסר עליה לקחת חלק באירועי הסיום.

ניכר שסאמר היא לא סתם תלמידה מצטיינת, היא באמת בחורה חכמה. הצעירה הזו יודעת לזהות מתי לחוק יש משמעות והצדקה, ומתי חוק נוצר פשוט כדי לפגוע בחופש התלמידים – כלומר, התלמידות – שעליהן הוא תקף. אין לנו ספק שסאמר תצא מהסיפור הזה מנצחת, גם אם לא בקרב על החולצה אז במלחמה על עתידה שעוד יהיה מזהיר. בחורה חכמה שלא נותנת לאחראים עליה לחצות את הגבול של פגיעה בזכויותיה על גופה, ויודעת להילחם עליהן בצורה מכובדת וישרה, היא אולי בעיה בשביל בית ספר תיכון נוקשה במיוחד – אבל בחיים האמיתיים היא הולכת לזרוח. אז אל דאגה, במקרה זה העתיד לא באמת "מוטל על כתפיה".