"בקיצור... אז אני הופך אותה למיסיונרית, היא מסיטה לי את המבט לצד ימין, נשכבת על הגב, עוצמת עיניים... אתה יודע, אתה מרגיש כאילו אתה אונס אותה. אתה מרגיש שהבחורה הזאת שונאת... מתעבת את העבודה שלה. והיא כל איזה שתי דקות רוצה להחליף תנוחה. כאילו, אתה מרגיש שהיא ממש על קוצים. אז החלפתי אותה, שיהיה, אמרתי 'יאללה, דוגי'".

 

אמנם הבחור שמופיע בסרטון הזה הוא שחקן אבל המילים שהוא מוציא מהפה אמיתיות לחלוטין. את המילים האלה בדיוק כתב גבר בתגובה ל"שירות" שהעניקה לו אישה בזנות.  

 

הסרטון הזה הוא אחד מתוך ששה סרטונים שעולים בימים אלו לרשתות החברתיות כחלק מקמפיין חדש ופרובוקטיבי של המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. בסרטונים מצולמים שחקנים שמקריאים תגובות אמתיות של גברים שצרכו שירותי זנות, "זנאים" – וכתבו על כך בפורומים באינטרנט. קשה להישאר אדישים נוכח הבנאליות הבלתי נתפסת בה הם מדרגים את החוויה שלהם משל הייתה ביקור בצימר או במסעדה ולא אישה חיה ונושמת. בפורומים האלה מחלקים הצרכנים ציונים ל"סחורה" לפי קטגוריות של מראה חיצוני, ביצועים, גיל, מצב הנפשי ורמת שביעות רצון כללית.

 

 

מחאת צרכני הזנות: לא מוכנים לשלם הרבה

אחרי מחאת המילקי, מחאת הקוטג' ומחאת האתיופים הגיעה מחאה נוספת: צרכני זנות כועסים על המחירים הגבוהים שהם משלמים לנשים בזנות. אין גבול לחוצפה ולרוע

לכתבה המלאה

 

כשמדברים על זנות, לעתים קרובות מדי, מדברים על העוסקות בה - מיהן אותן נשים, מה הביא אותן למצב הזה, כמה כסף הן מרוויחות, מתי הן נכנסו למעגל הזנות, האם יש דבר כזה זנות מבחירה, מה הנזקים שנגרמים למי שעוסקת בזנות לאורך זמן וכו'. מטרת הקמפיין הנוכחי היא להפנות את הזרקור, לשם שינוי, לצלע הנסתרת של תעשיית הזנות - הגברים שצורכים אותה, הזנאים.

 

"הגוף שלה נעים והיא יודעת לזוז אבל מעל הכל- ההתנהגות שלה מעולה. היא צריכה להיות המודל של הזונות. בבית זונות כמו שצריך הייתי שם אותה זונה ראשית, המדריכה של הזונות, המנהלת הפדגוגית של בית ספר לזנות.

אומרים שנשים שעוסקות בזנות נשרטות מזה במוח שלהן גם אם הן בחרו בזה אז אני אומר שהיא לוקחת את הדברים הרבה יותר בסבבה, אולי אפילו נהנית מזה ונשרטת הרבה פחות. לא כמו כל הרוסיות החמורות סבר האלה שלא למדו מילה באנגלית וגם לא יודעות מה זה להיות זונות והשירות שלהן בהתאם". 

 

 

"אחד הצדדים המושתקים ביותר בשיח אודות תופעת הזנות הוא מקומם של הצרכנים, הלקוחות המניעים את תעשיית הזנות ומייצרים את הביקוש" אומרת ראומה שלזינגר, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים. "הסקר הלאומי על תופעת הזנות של משרד הרווחה שפורסם בשנה שעברה הראה כי צרכני הזנות צורכים כמיליון ביקורים בכל זירות הזנות בשנה, ומכניסים כ-1.3 מיליארד שקלים בשנה לתעשיית הזנות. למרות זאת, השיח הציבורי כמעט ולא עוסק בצרכנים, שהם האחים, הבנים, הבעלים והחברים של כולנו."

 

עו"ד אביטל רוזנברגר-סרי: "מדובר בגברים שמגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל המגזרים, מחקרים מראים כי גבר אחד מכל שמונה צרך שירותי מין. הצרכנים הם הגלגלים שמניעים את תעשיית הזנות, בלי ביקוש גם לא יהיה היצע. הביקוש לזנות והלגיטימיות לצריכתה דוחקת מידי יום נשים נוספות למעגל הזנות, ומרגע שנכנסים, הדרך החוצה היא קשה ביותר עד בלתי אפשרית." 

 

"אז אחרי תקופת יובש די רצינית שמתי גז ונסעתי לבת ים, עיר הזונות. אחחח... איך אני אוהב את העיר הזאת. כל פעם כשאני בדרך לזונה, אני רואה לפחות איזה 4 פוטנציאליות. אז התחלתי לדגום את "מורן". מורן נראית ממש טוב בתמונות ובגלל זה הייתי ממש מאושר כשהגעתי.

מורן היא גוצה, בלונדינית, נראית לא משהו בכלל, הרבה יותר שמנמנה מבתמונות ובהחלט לא כוס התה שלי. התחלתי לתחקר אותה - סקס רגיל? אוראלי? גמירות בפנים? שאלתי אותה על גמירה בפה, היא עיוותה את הפנים. אמרתי לה "יקירתי את כנראה במקצוע הלא נכון" והלכתי.

אני מחפש בחורות ממש ממש יפות. יש לי אחת כזאת בבית, בלונדה. על פחות מזה אני לא מתפשר ולא הולך ולא מתכוון לבזבז את הזמן שלי".

 

 

להכנת הקמפיין קדמה עבודה ארוכה של מיון וקריאת עדויות ותגובות שמפורסמות תחת שמות בדויים באתרי האינטרנט הישראליים ובפורומים. התגובות מפורסמות באופן קבוע בעמוד הפייסבוק when he pays. הפורומים פתוחים לציבור הרחב, ואין צורך בסיסמא או שם משתמש כדי להגיע אליהם. עבור הצרכנים, הם משמשים כמעיין קהילה ומקום להחלפת אינפורמציה על הנשים החדשות ובתי הבושת השונים והם מחולקים לפי אזורי פעילות, סוג צריכת המין וכן הלאה.

 

הקמפיין הוא חלק מקריאה לציבור לפנות בהודעות סמס לשרת המשפטים איילת שקד ולדרוש ממנה לסיים את עבודת הוועדה לבחינת אימוץ החוק לאיסור צריכת זנות, אותה ועדה שהייתה אמורה לפרסם את מסקנותיה בתחילת חודש מאי ויושבת על המדוכה למעלה משנה.

המטה למאבק בסחר בנשים כתב ומקדם את הצעת החוק לאיסור צריכת זנות – לפיו צריכת זנות מהווה עבירה פלילית שכרוכה בתשלום קנס. לצד האיסור לצריכת הזנות, החוק כולל סל שיקום וסיוע לכל מי שנמצא במעגל הזנות. הצעת החוק מקודמת בשיתוף פעולה חוצה מפלגות בהובלת ח"כ שולי רפאלי-מועלם מהבית היהודי וח"כ זהבה גלאון ממרצ. הצעת החוק ממתינה למסקנות הוועדה על מנת לעלות לדיון לוועדת השרים לענייני חקיקה.