בואו נתחיל מהסוף, שקרב ויגיע ביום שבת. ביום שבת יפורק בית "האח הגדול", המקום שלצד העניין וההנאה בזבז לנו, לשווא או לא, הרבה מאוד זמן פנוי ועצבים. הרבה נכתב על העונה הזאת שהתחילה כעונת האידיאולוגיה עם אורטל בן דיין, טל ואלדד גל-עד ומהר מאוד התחלפה לעונת המשולש הקטלני של אליאב-נופר-דנית. האידיאולוגיות פינו מקום לדיון נוקב על מי יותר מעצבנת ואשמה ועל כמה אליאב דוש.

 

ההדחה של אליאב, שאני מקווה שסימנה את תחילתו של עידן חדש בו הגבר משלם את המחיר על ההתנהגות שלו ולא הנשים שנפגעו ממנו, סיימה גם את תקופת המשולש והשאירה בבית את אלדד כגבר האחרון והמועמד הבטוח לקבל את המיליון. עם אלדד נשארו לינור, נופר, דנית וטל.

 

טל גלבוע נכנסה לעונה השישית על גלי טרנד הטבעונות. ההפקה חיפשה בנרות טבעוני והקהל הגיב לבחירה כשבחר להכניס שחקן בדמות מגדל בקר, רק כדי להראות למשוגעים האלו. טל הכריזה מהרגע הראשון בדיוק למה היא כאן - לעלות מודעות לסבל של בעלי החיים בתעשיית הבשר. היא לא מחפשת פרסום, היא לא מחפשת חברים ותכניות בוקר לא מעניינות אותה. היא מקדישה את חייה לאידיאולוגיה שלה, אקטיביסטית אמיתית בנשמה ואישה חזקה ומרתקת. ועם זאת, טל לא תזכה ביום שבת, עם כמה שהיינו רוצות שזה יקרה.

 

אל תתנו לאליאב המתעלל לנצח  

  כשאתם מתיישבים מול המסך לצפות

באליאב - זה בעצם סרט סנאפ ובו

מככב מתעלל רגשית, מניפולטור

ושקרן שאסור שיהיה מודל 

לחיקוי  

לטור המלא

 

טל היא הרבה מעבר לליהוק ה"טבעונית". היא היחידה בבית (ואולי בין הבודדות כרגע על מסך הטלוויזיה שלנו) שלא עונה על מודל היופי הנשי כמו שאנחנו מכירות. היא לא דוגמנית, לא בת 20, המראה החיצוני שלה הוא לא הדבר היחידי שמעסיק אותה והיא מעדיפה ללכת מכות עם הבנים ברגעי השעמום בבית, ולקרוע להם את התחת, חשוב לציין.

 

אם המשתתפות שנבחרות על ידי הפקת "האח הגדול" הן איזשהו ייצוג של המציאות אז האוכלוסייה מורכבת משתיים-שלוש נשים מעל גיל 30 עם מבנה גוף ממוצע וכל שאר הנשים הן בגילאי ה-20, עם שיער ארוך וגולש (ותודה לתוספות), ביקיני יצירתי וגוף של דוגמניות. אפילו מרטין, שלא עונה לקריטריון הגיל הנמוך, מייצגת נשיות מאוד מיינסטרימית, "אירופאית", מאוד מוקפדת - ועם העזיבה שלה בשבוע שעבר טל נשארה היחידה על המרקע שלנו שמראה לנו ייצוג אחר של נשיות. מכל הדברים הרעים שנאמרו על טל על ידי שאר הדיירים והדיירות החיצים המורעלים ביותר כוונו לנשיות שלה.

 

אם האוזניים שלכן הפסיקו לצלצל מהווליום של הצעקות בין נופר ללינור, תשימו לב שאף אחד לא מערער על הנשיות של שתיהן. מידה 0 מגיעה אוטומטית עם אישור מהסביבה לקלל ולצעוק בלי שזה יפחית מכמה נשית את. לא אצל טל. לינור הגדילה ואמרה בשבוע שעבר שטל פשוט מקנאה באיך שהיא נראית. כשהיא משחקת עם הבנים הצעירים ממנה - לא הפסיקו לדבר מאחורי גבה על כמה "לא נאותה" ההתנהגות הזאת מצד אישה נשואה.

 

ויש עוד. אורטל בן דיין וטל הביאו לנו לראשונה אידיאולוגיה צועקת - לא שקטה ומתפלספת אה-לה-סער סקאלי. היא לא מתנחמדת, אמיתית עד הסוף, וגם לא טורחת להתנצל על האמת שלה. וזה כבר מוציא את המרצע מהשק עם המחמאות - רעה, כלבה, וולגרית, בהמה ועד האחרונה, עקרת בית משועממת.

 

אז למה טל לא תנצח? כי היא גם אישה, גם עם פרשנות עצמאית ולא דופקת חשבון לנשיות, גם טבעונית, גם אקטיביסטית אידיאולוגית וגם צועקת. היא לא עונה על הקריטריונים לסלבריטאיות ערוץ 2 ובטח ובטח שלא על כללי הנימוס (והצביעות) המצופים. מהצד שלי? אני אמשיך להצביע לה, אפילו שאין לה סיכוי אל מול אלדד הגבר-גבר-פטריוט-לאומן. אנחנו צריכות עוד נשים כאלה על המסך שלנו. וכמו שסימון (דה בובואר) אמרה: נשים נחמדות לא עושות היסטוריה. ואנחנו כבר יודעות מה ה-משפט של העונה הזאת "טל גלבוע עושה היסטוריה".