"מדענים רבים, כך אני חושב, הם בסתר מה שאני מכנה "בנים עם צעצועים," כך אמר ראש המכון לטכנולוגיה אסטרונומית בקליפורניה ופרופסור למדעים פלנטריים שרינבאס קולקרני בראיון שפורסם ביום שבת האחרון. קולקרני אולי התכוון לסתור את ההנחה המוטעית שהמדע לא יכול להיות פשוט כיף, אבל כשהתייחס למדענים כולם כאל "בנים", הוא בעצם מחק בלי להתכוון אוכלוסייה שלמה שנדחקת הצדה בשדה המדע כבר קצת יותר מדי שנים: נשים.

 

עוד באון לייף:

 

תגובת המדעניות לא אחרה לבוא והן השתמשו בטוויטר כדי להזכיר לעולם שהן פה, שהן חלק בלתי נפרד מהטכנולוגיה, שהן עושות עבודה חיונית וחשובה וכן, שכיף להן לעשות אותה בדיוק כמו שכייף לעמיתיהן הגברים.

 

במשך 48 שעות, פורסמו כ- 17,000 ציוצים בטוויטר תחת ההאשטג #GirlsWithToys, כך על פי רשת ה- BBC. נשים מדעניות מכל רחבי העולם פרסמו תמונות של עצמן עם הציוד המדעי שלהן, והדגימו בדיוק אלו סוגים של "צעצועים" משמשים אותן בתחומים הנעים בין אסטרופיזיקה להנדסה. בין התמונות הרבות ישנם מיקרוסקופים, רכבי מאדים, גלאי חומר אפלים ועוד.

 

 

 

 

 

 

מן הסתם, הנהירה ההמונית של הנשים היא לא רק תגובה להערתו של קולקרני אלא הצעה לייצוג משמעותי בשדה גברי שפעמים רבות מדי עוין לנשים. רק 1 מ-7 מהנדסים היא אישה ופחות מ -1% מהמדענים ומהמהנדסים המועסקים הם נשים בנות מיעוטים. בסקר שנערך לאחרונה על 60 נשים משדות המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה עולה כי 100% דיווחו על אפליה מגדרית בקריירה שלהן.

 

 

 

 

#GirlsWithToys מוכיח שיש לא מעט שעובדות בתחומים אלה והמגמה הזו עשויה לעודד נשים צעירות ללכת בעקבותיהן. כאמור, לייצוג תקשורתי (או להיעדרו) יש השפעה משמעותית על נשים צעירות. בהתחשב בכך שמחקרים מראים שחלה ירידה בעניין שנערות מוצאות בתחומים הללו. "את לא יכולה להיות מה שאת לא יכולה לראות," כפי שאמרה מארי וילסון, יזמית פמיניסטית.