"בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, כמעט בלתי אפשרי למצוא נשים שהן גם מאוד יפות וגם מצחיקות".

המשפט המכעיס הזה נאמר על ידי מנכ"ל דיסני בדימוס, מייקל אייזנר מול קהל מאזינים רחב, ביום חמישי האחרון במסגרת פסטיבל Aspen Ideas.

 

עוד באון לייף:

 

אייזנר ניהל שיחה על הבמה עם גולדי הון ותיאר מנקודת מבטו מדוע להערכתו הקריירה של הון הייתה כה מוצלחת: "מהעמדה שלי, האמן שהכי קשה למצוא הוא אישה יפה ומצחיקה. ממה שראיתי עד כה, בדרך כלל – לעזאזל, אני הולך להסתבך בצרות... הכל היום רץ באינטרנט - נשים יפות בצורה יוצאת דופן הן פשוט לא מצחיקות".

 

מצדה, הון השיבה כי היא חייבת את כישוריה הקומיים לעובדה שהיא ראתה בעצמה "ברווזון מכוער" לאורך כל תקופת צעירותה.

 

 

"לא חשבת שאת יפה ולכן את יוצאת מהכלל," אמר אייזנר. "אני מכיר נשים שנאמר להן שהן יפות, הן כבר ניצחו בתחרות יופי, הן מעולם לא הזדקקו לתשומת לב נוספת מלבד זו שסיפק להן המראה שלהן אז הן לא סיפרו בדיחות אף פעם. בהיסטוריה של עסקי הקולנוע, מספר הנשים היפות, ממש יפות - כמו לוסיל בול – שהן גם מצחיקות, הוא זעום".  

 

והנה השאלה המתבקשת: מדוע נשים קומיקאיות, שחקניות, מצחיקות נדרשות מלכתחילה להיות יפות? למה אייזנר ועוד רבים אחרים באמת מאמינים שלא די בכישוריה של אישה להצחיק אלא הם חייבים להגיע "בילט אין" עם מראה חיצוני אטרקטיבי? האם גם גברים מצחיקים חייבים להיות יפים? כמה גברים מצחיקים מאוד וגם יפים מאוד אתם מכירים בכלל?

 

ציון ברוך, גורי אלפי ונאור ציון נחשבים למצחיקולים של ישראל. ג'ים קארי, ג'ונה היל, וודי אלן, לואי ס. קיי, ג'רי סיינפלד וג'ון בלושי הם גברים מצחיקים ומצליחים בקנה מידה בינלאומי. אף אחד מהם לא יפה לפי אמות המידה המערביות של המונח יופי ולכולם זה נראה לגמרי בסדר. למה לאייזנר לא היה חסר מעולם גברים שהם גם יפים וגם מצחיקים?

 

והנה התשובה הברורה, הכמעט מובנת מאליה: כי גברים לא חייבים להיות יפים. מראה חיצוני מושך הוא בונוס אבל "יסלחו" להם גם אם הם יראו כמו הבן של השכן. יכולות המשחק וההומור שלהם יתעלו על כל סממן חיצוני. מנשים, לעומת זאת, נדרש להיות "גם וגם". תהיי גם קורעת מצחוק וגם יפה, ואם אפשר "יפה בצורה יוצאת דופן". עוד לא נולדה כוכבת קומדיות רומנטיות שלא הייתה מהממת בחזותה. הכוכבים של הקומדיות הללו יכולים להסתפק ב"חמודים".