לידיעת האם הפולניה: לא כדאי להתחתן צעירה

אימא שלך, זו שמתמרמרת על כך שנסיך החלומות טרם קפץ לביקור, בעוד כל חברותיך נשואות כבר מגיל 20 וקצת, חייבת להציץ בתוצאות המחקר הבא: פרופסור וולפינגר מאוניברסיטת יוטה מוכיח מדוע לא כדאי למהר ולהתחתן בתחילת שנות העשרים לחייך. וולפינגר ניתח נתונים שנאספו במשך ארבע שנים, בין 2006 ל-2010, ומגלה כי הסבירות לגירושין מתבססת במידה רבה על גיל הנישואין.

"עבור מי שמתחתן בגיל 25 יש למעלה 50% פחות סיכוי להתגרש ממישהו שיינשא בגיל 20", הוא אומר. הסיבה, כך לטענת המחקר, נעוצה בבשלות רגשית, בגרות, מיומנות ונסיון חיים של צעירים בני עשרים וקצת. איך לומר, הם כנראה יקחו את הבעיות השגרתיות בנישואין קצת יותר קשה ממי שכבר עבר דבר או שניים בחייו.

למה לא כדאי למהר להתחתן בגיל 20. צילום: shuttersock

עוד מתברר כי בהסתמך על המחקר, החל מגיל 32 הסבירות לגירושין עולה בשיעור של 5% מדי שנה. מה שהצלחנו להבין מהמספרים והסטטיסטיקות המאיימות הללו הוא שכדאי להתחתן בגיל מאוחר יחסית, אבל עם כל שנה שעוברת הסבירות להתגרש עולה. אז רגע, למה בכלל לטרוח? בשביל מה השמלה, הטבעות, הבופה וכל הג'אז הזה? בוא נסגור את הכל ברבנות באותו היום – נישואין פלוס גירושין ושלום על ישראל. שווה לבדוק האם יש להם הנחה על חבילת "הכל באותו היום".

להתקלח עם האויב: שטיפה אינטימית מסוכנת

הם מסווים את עצמם כמוצרי מאסט לנשים, ריחניים, נעימים ובדרך כלל באריזות שכמו צועקות מתוך המדף "אני אעשה לך רק טוב, תקני אותי!". אבל מתברר שתכשירים לשטיפה אינטימית הם האויבים החדשים של הנרתיק שלך, וטמונים בהם כימיקלים מזיקים.

חוקרים ערכו בדיקות שתן לגילוי חשיפת כימיקלים אצל 739 נשים בגילאי 20-49, המשתמשות במוצרי היגיינה, ביניהם טמפונים, פדים, תרסיס נשי, מגבונים אינטימיים ותכשירים לשטיפה אינטימית. המחקר מצא כי תכשירי השטיפה האינטימית בעלי כמות גבוהה של פתלטים - תרכובות כימיות הנמצאות בחומרי היגיינה ובאריזות פלסטיק.

"הפתלטים עלולים לשבש את המערכת האנדוקרינית (מערכת ההפרשה הפנימית) ועלולים לשנות את הפעולה של הורמונים חשובים כמו הורמוני אסטרוגן, טסטוסטרון ובלוטת תריס", מתריע עמי זוטה, חוקר בבית הספר לרפואה באונירסיטת ג'ורג' וושינגטון. זוטה מוסיף ואומר ששטיפות היגייניות עלולות להגביר את הסיכון למחלות דלקתיות של האגן וסרטן צוואר הרחם.

מוצרי היגיינה עלולים לשבש את המערכת האנדוקרינית. צילום: shuttersock

ובמילים אחרות: הניחו את הנשק לאט ובזהירות, והשתמשו בפתרונות אחרים לניקיון אינטימי. אגב, מסתבר שבכלל אין צורך בתכשירי שטיפה למיניהם, שכן "לנרתיק בריא מערכת ניקוי עצמית יעילה", מגלה זוטה. חסכתן לעצמכן עוד כמה שקלים בטיול הבא שלכן לפארם השכונתי.

האם את נרקסיסטית?

אין ספק שהמאה ה-21 הפכה את האהבה העצמית לתכונת מפתח בעידן שכולו סלפי ואושיות אינסטגרם ופייסבוק. לנרקיסיזם, כמו כל דבר, יש פלוסים ומינוסים. בין מעלותיו ניתן למצוא הערכת עצמית גבוהה ותכונות מנהיגות, ובצד השלילי נגלה התנהגות מניפולטיבית, של אדם שקוע בעצמו, יהיר ואגרסיבי. ד"ר קרייג מלכין, פסיכולוג בוגר הרווארד, הוציא ספר העוסק כולו בנרקסיזם ומכיל בתוכו כלי הערכה לבדיקה – עד כמה נרקסיסט אתה, בהתבסס על נתונים שאספו מלכין ועמיתיו מכמה מאות של אנשים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, עשירים ועניים, מכל רחבי העולם.

עד כמה את נרקסיסטית? צילום: shuttersock

למעשה הוא מצא שלושה דפוסי התנהגות מובהקים:Echoism- אנשים שלא מרגישים מיוחדים כלל, מתמקדים באחרים יותר מדי, על חשבון הצרכים שלהם, לעיתים מדוכאים או חרדתיים;נרקסיזם בריא – אנשים אמפתיים, שאפתנים, בעלי בטחון עצמי ומסוגלים לתת ולקבל עזרה; ואחרון לא כל כך חביב הוא הנרקסיזם הקיצוני – אנשים שמחפשים אישור ללא הרף, מניפולטיביים, אוהבים להתווכח ובעלי הערכה עצמית שנעה בין גבוהה לנמוכה.

אז מי אתן על הספקטרום? חשבו על זה בפעם הבאה שאתן יושבות מול הסמרטפון ומחכות למבול של לייקים על תמונה שהעלתן זה עתה.

מחאת הקימורים באינסטגרם

ואם כבר במדיה חברתית עסקינן, הנה דרך בה אותן פלטפורמות דורכות על הדימוי העצמי שלנו. לאחרונה התברר כי ההאשטג (תגית) "#curvy" איננו קיים באינסטגרם, הרשת החברתית הכה פוטוגנית. כאשר מחפשים את המונח במנוע החיפוש של האפליקציה, מיד מגיע טור של הצעות חלופיות, כגון "curvyfashion" ו- "curvywomen".

כשנשאל על כך דובר אינסטגרם, ענה בפשטות שהפלטפורמה אכן חסמה את ההאשטג הזה. "ההאשטג curvy שימש עבור תוכן המפר את ההנחיות שלנו סביב עירום". כלומר, נשים עגלגלות ובוטילישס לא יכולות לתייג את עצמן בגלל שהמינוח "עגלגלה" מיד מתקשר לתוכן פורנוגרפי? באותה נשימה נציין כי תגיות כגון וגינה, דילדו ועוד שלל תופינים חוגגים באינסטגרם.

דעות חשוכות במסווה של הנחיותבנושא עירום. 

כאקט מחאה, נשים בכל המידות ובעיקר פלאס סייז העלו תמונות המציגות לראווה את קימוריהן, עם האשטגים בסגנון: #Curveeאו #BringCurvyBack. בין הציטוטים של הנשים הזועמות: "נמשיך לפרסם את הגוף הגדול והיפה שלנו ולחגוג אותו", "אינסטגרם, אתם מביישים את הגוף השמן", "יש לי קימורים והם יפהפיים!".

לפני הזעקה נגד קיפוח הקימורים הייתה זו מחאת Free The Nipple, שיצאה כנגד איסור חשיפת פטמות באינסטגרם. נדמה כי שבסופו של יום, אינסטגרם היא לא מה שהיא מציגה כלפי חוץ. פאן, קוליות ולייף סטייל מייצגים את הפלטפורמה הזו, דרך תמונות "החיים הטובים" שאנשים (וביניהם שפחתכם הנאמנה) אוהבים להעלות, בהן מציגים את עצמן ברגעים הכי פוטוגניים, כאילו כל החיים שלהם הם ים, קוקטיילים ובגדים יפים. אבל מתחת לפני השטח יש דעות חשוכות, שמרניות ופחד ממה ששונה ואחר


הכותרת שמוכרת: הורשעה בתקיפת שוטר עם החזה שלה

נג ליי-יינג, בת 30 מהונג קונג, הורשעה בתקיפת שוטר במהלך הפגנה באמצעות השדיים שלה. האישה טענה במהלך המשפט כי הקצין הושיט ידו בנסיון לתפוס את התיק שלה, אבל פגע בחזה שלה בדרך. באותו רגע צעקה "מעשה מגונה!".

השופטים החליטו לא להאמין לסיפור שלה, והאשימו אותה ב"מעשה הזדוני" שהוא, לטענתם, "שימוש בזהות הנשית שלה בכדי להפליל קצין ולדווח כי תקף אותה". בית המשפט האמין לגרסת הקצין, שטען כי ליי-יינג תקפה אותו עם החזה שלה.

מה שאותנו עניין בעיקר הוא השימוש הציני בכותרת, הרי מי לא היה רוצה לדעת כיצד מישהי תקפה שוטר בעזרת החזה שלה?על אחת כמה וכמה כאשר התוספת הויזואלית היא, איך לא, זוג שדיים עסיסיים. זה אולי נשמע מעט משעשע בקריאה ראשונה, אבל תמונות מאותה המחאה מגלות שמצחיק זה לא, במיוחד כאשר אותה אישה עומדת עם דם ניגר מאפה.

אפה של נג ליי-יינג מדמם בזמן המעצר. צילום מסך

השופטים פסקו כי ליי-יינג השתמשה בנשיות שלה בכדי להפליל את הקצין, ולנו זה מזכיר הרבה יותר מדי נשים מוטרדות מינית שבמקרה הטוב מאשימים אותן ב"שימוש בזהות הנשית שלהן" ובמקרה הרע פשוט לא מאמינים לדבריהן. לא ברור מה באמת קרה בסיפור הזה, אבל הוא וודאי לא מקבל את הז'אנר הראוי לו – זו לא קומדיה של טעויות, כי אם דרמה קשה מהחיים.