שלום יעקב,

חימם את לבי לשמוע שאינך הומופוב כלל ושאין לך בעיה עם יציאתם מהארון של ח"כ איציק שמולי והעיתונאית קרן נויבך.

גם אותי לא מעניין מה אתה עושה בחדר המיטות. אתה, או המוכר בקיוסק או השכנה ממול. לא מעניינת אותי התנוחה המועדפת עלייך, מספר הפעמים בשבוע (ביממה?), הפרטנרים/יות שלך והפרקטיקות המיניות שאתה מבצע עם אלה המעוניינים/ות לבצע אותן יחד איתך.

הנה ההבדל הזעיר ביני לבינך, יעקב: מסתבר שאותך ואת חברייך לסטרייטיות, כל זה דווקא כן מעניין. מסתבר, יעקב, שרבים ורבות דווקא מתעניינים בחיי המין שלי הרבה יותר ממה שאתה רוצה להודות.

אז גם גברים וגם נשים? מה יותר? מה פחות? ואת הגבר או האישה? איך זה בדיוק עובד? והוא יודע? היא יודעת? מה בדיוק לסביות עושות במיטה? ולא חסר לכן... את יודעת? אה, לא חסר? תמיד ידעת שזה ככה או ש...? תאמיני לי, אתם כבר נהייתם תופעה... אין לי בעיה עם זה אבל למה להתנשק ברחוב, למה? יש שם גם ילדים! כל עוד זה לא פוגע באף אחד, אני סבבה עם זה, מה אני אגיד לך, זאת סטייה אבל שיהיה לך לבריאות, איכס, אבל אם את יכולה להיות עם גברים אז פשוט תהיי עם גברים, מה הקטע? רגע, וזה בקטע של התנסות או...? וידיים זה מספיק או שאת חייבת אביזרים? איך אני אוהב לסביות! אני מת על לסביות! שלישיה גם הולך? ורביעיה? וחילופים? ואם תתחתנו - מי תהיה האמא? ילד צריך גם אבא, את יודעת, שוכבת עם נשים? דווקא לא רואים עלייך. את נראית סטרייטית לגמרי. שוכבת עם גברים? דווקא לא רואים עלייך. את נראית לסבית לגמרי. רגע, ואם אתן מתחתנות אז מי תלבש את השמלה? ומי תהיה בהריון? אף פעם לא הבנתי את הקטע... כאילו, זה משהו בילדות? האמת שזה מדליק לגמרי, יש לי הרבה חברים הומואים, רק שתדעי, האמת שזה סקסי אש, אפשר לצפות? אפשר להצטרף? אפשר לצלם? יצא לכן כבר פעם לעשות... וההורים שלך לא חטפו התקף לב? העולם הזה משתגע, תאמיני לי, ואם כולם יהיו הומואים ולסביות - מה יהיה? זה הכל בגלל התקשורת, זה הכל בגלל החינוך, זה הכל בגלל טראומה שבטח הייתה לך, לא מבינה איך אפשר להתאהב באישה כאילו... זו לא שיש לי בעיה אבל... וזה לא מגעיל אותך?

זה מקבץ חלקי. אתה מבין, יעקב? עבור מרבית האוכלוסייה, הנטייה המינית שלי לגמרי חולפת ליד האוזן. כן, כן, בישראל 2015 לומר "אני לסבית" או "אני ביסקסואלית" זה לגמרי כמו לומר "יא אללה, חם היום". אף אחד לא באמת מתייחס. זה זניח, שולי, חסר משמעות. אין שום סיבה להצהיר על זה, חלילה וכמובן, אם אתייחס לזה בטבעיות גמורה ולא אצהיר על זה, כ-ו-ל-ם יתייחסו לזה בטבעיות גמורה.

מדוע אתם חושבים שעליי לדעת מה קורה אצלכם בחדר המיטות? שמולי ונויבך

מדוע אתם חושבים שעליי לדעת מה קורה אצלכם בחדר המיטות? שמולי ונויבך

אני מייחלת ליום בו אף אחד לא יצא מהארון, אבל לא בגלל שהומופובים כמוך חרדים מגברים ששוכבים עם גברים אלא בגלל שפשוט, לא יהיה שום ארון לצאת ממנו. עולם שלם בלי ארונות ובלי שהברירה הטבעית, הרצויה, הלגיטימית, היחידה המתקבלת על הדעת, הדיפולט תהיה גבר שוכב עם אישה - אישה שוכבת עם גבר. כל עוד תמשיכו לדחוף למוח שלי שמסרב להתיישר שזו הדרך היחידה הנכונה וכל דבר אחר הוא בגדר סטייה, לא תישאר לי ברירה אלא "לצאת מהארון", כלומר להצהיר מראש שאני לא חלק "מהנורמלים", שאני חיה עם "סטייה" ולקבל ממך ומשכמותך את הסנקציות.

והו, הו, יעקב, יש סנקציות, האמן לי.

אני יודעת שממקום מושבך המתנשא מאבק הלהט"בים נראה כמו המאבק הפמיניסטי - השגתם את שלכם/ן עכשיו שבו בשקט אבל אנחנו כל כך רחוקים ורחוקות משם, חביבי. ואין לנו שום כוונה להפסיק את המאבק הזה. רוצה לומר שהיציאה מהארון של שמולי ונויבך מיותרת?

תאמר את זה לנערות הטרנסיות ולנערים הטרנסים שמתאבדים כל שנה כי לך, כמובן, לא אכפת מהנטיות שלהם. תאמר את זה לניר כץ ז"ל ולליז טרובישי ז"ל שהנטיות המיניות שלהם כל כך לא עניינו אף אחד עד שבליל שבת נורא אחד, מישהו שבגדול ממש לא אכפת לו, הגיע לרסס אותם ואת חבריהם בבר-נוער, במפגש אינטימי במרתף תל אביבי אליו התאספו להם בצנעה כל הסוטים האלה שלאיש לא אכפת מהסטיות שלהם, כמובן. תגיד, יעקב, אם להיות להט"ב זה כזה סבבה, איך יכול להיות שזה נגמר בשלוליות דם ובבית קברות? אם זה לא מעניין אז זה לא מעניין. מדברים לא מעניינים פשוט מתעלמים, יעקב. לא רוצחים אף אחד על חוסר עניין.

תאמר את זה לאלפי הנערות והנערים בארץ הזו, מהדרום עד הצפון, מהמזרח עד המערב שסופגים קללות, נאצות, מכות, הטרדות, התעללות מהמשפחה, מאלה שאמורים להיות החברים שלהם שיושבים לצדם על ספסל הלימודים, ממערכת החינוך, מההולכים ברחוב, מהשכנים, מהממסד הרפואי, מרשויות החוק, מנבחרי הציבור, מהחבר'ה בשכונה. לך אליהם ותאמר להם "אז מה אם כל העולם ובעלו מודיע לכם כל בוקר, עם זריחת השמש, שאתם שונים, אחרים, סוטים, חולים, עקומים, דפוקים... אני עדיין לא מבין למה זה כזה "ביג דיל" להיות להט"ב? למה צריך להודות בזה? להצהיר על זה? מה זה נותן?

אחרי שסיימת עם הנערות והנערים, תאמר את זה לבעלי הדירות שמסרבים להשכיר את הדירה שלהם ל"אוכלים בתחת" האלה כי הרי זה לא מעניין אותם מה המתרוממים עושים בחדר המיטות כל עוד זה לא בחדר המיטות של הדירה שהם משכירים, תאמר את זה למעסיקים שמסרבים להעסיק להט"בים מתוך סלידה או פחד או שנאה או כי "זה לא יראה טוב" או כל הארבעה גם יחד.

אחרי שאתה מסיים איתם, קפוץ אליי לביקור, יעקב. תגיד לי את זה בפנים. תגיד שלגמרי לא אכפת לאף אחד עם מי אני מזדיינת ותסביר לי, באותה הנשימה בבקשה, איך יכול להיות שאם לאף אחד לא אכפת מה קורה בחדר המיטות שלי, אני מבלה זמן רב בלהסביר לכל העולם ובעלו מה בדיוק קורה שם או להדוף הסברים מהסוג הזה. אם לא צריך בכלל לצאת מהארון, אז למה כולם שואלים? ולמה הם אף פעם לא מסתפקים בתשובה? תגיד, יעקב, גם במקרה שלך, אנשים מאוד מתעניינים בדרך בה אתה שוכב עם אשתך? מישהו פעם שאל אותך איך אתם מקיימים יחסי מין ודרש שתפרט? מישהו ביקש ממך, בעיניים נוצצות מסקרנות, שתספר מה בדיוק אתה עושה שם?

כנראה שלא.

כי אתה וחיי המין שלך באמת לא מעניינים. אתה הנורמה הברוכה, המקובלת, הבחירה השפויה, הרגילה, ההגיונית, הברורה והמובנת מאליה. אני נתקלת בנורמה הזו כשאני רואה זוג מתנשק ברחוב או מתחתן או צועד יד ביד. אני נתקלת בה בטלוויזיה, בשלטי החוצות, בפרסומות, במגזינים, בספרים ובטפסי הביורקרטיה. אני חיה בעולם שלם שצועק "גבר עם אישה, אישה עם גבר. כל דבר אחר הוא סטייה" אז תעשה לי טובה, לפחות בשבוע הזה, תחסוך ממני את ההיתממות ההומופובית העקומה שלך באצטלה של קדמה וליברליזם ותן לי להתאבל בשקט. בטח שמעת, ילדה בת 16 נרצחה בסופ"ש האחרון כי אף אחד כבר לא מתעניין בנטיות מיניות.