בגיל 28 כשהייתי בהריון בחודש השלישי גיליתי שחליתי בסרטן השד
 
דווקא בתהליך שטומן כל כך הרבה אושר גדול ושמחה, מצאתי את עצמי במערבולת של כאב וסטרס שכללו ביקורים תכופים בבתי-חולים וצורך להכריע בין החלטות רפואיות על הגוף והחיים שלי: האם להתחיל בטיפולים בזמן ההיריון? האם לזרז את הלידה כדי להתחיל בטיפולים? ואיזה מין גוף אקבל אחרי כל ההליכים האלה? 
 
עוד באון לייף:
 
החלטתי לדחות את הכול עד אחרי הלידה ואחרי שנולדה בתי התמסרתי לטיפולים: כימותרפיה, ניתוח כריתת-שד, הקרנות ושחזור. השחזור לצערי לא הצליח, ובגיל 28 מצאתי את עצמי עם שד אחד.
 
 
לא היו לי הרבה ברירות אלא להתאושש מהר. הייתה לי תינוקת בכורה שהעסיקה אותי ומילאה אותי בשמחה. אבל כמו מרבית הנשים שעברו כריתת שד חוויתי טראומה לנשיות שלי: הגוף מתעוות, השיער נושר - יצאתי מצולקת. 
 
גם כשהלכתי לחפש לעצמי חזייה ופרוטזה, הבנתי שלא יהיו לי חיים קלים. גיליתי שכל החנויות שמציעות מוצרים כאלה מחזיקות בדגם אחד- בלי האופציה לבחור בין גדלים וסוגים. הלבישו אותי בחזיית בז' עתיקה כזו, של פעם ויצאתי מזועזעת. בשביל בחורה צעירה שהתרגלה ללכת בלי חזייה בכלל, שלמה ונינוחה בגוף שלה – החוויה הייתה טראומטית. 
 
 
החלטתי לא לוותר ופניתי לאתרים בחוץ לארץ ושם גיליתי עולם ומלואו: קולקציות שלמות שמיועדות לנשים שעברו כריתה: חזיות, בגדי ים,  גופיות ספורט, פרוטזות. התחלתי להזמין לעצמי מוצרים וזה היה ממש בגדר חלום. קשה להסביר כמה זה חשוב לאישה שעברה כריתת שד למצוא חזייה מתאימה, פאה נוחה, בגד-ים שאפשר להסתובב אתו בלי חשש שהוא לא ישב טוב על הגוף. התחלתי לחשוב איך אני מביאה את הדברים האלה לארץ ועוזרת לעוד נשים, כמוני, שמגלות שהשוק מכיר בקושי בצרכים שלהן.
 
 
 
אבל לחיים יש תכניות משלהם, ואימא שלי חלתה שוב בסרטן בעצמה ונפטרה. גם הפעם, העצב נמהל בשמחה ונכנסתי להריון שני. שמתי את החלומות בצד, שיחכו, ורק ביולי האחרון הרגשתי בשלה נפשית וכלכלית לממש את כל מה שהתבשל אצלי בשנים של ההתמודדות עם המחלה. החלטתי להשקיע את הירושה הקטנה שקיבלתי מאימא ולהקים חנות שמיועדת אך ורק לנשים שעברו את המחלה; כזו שתספק את כל המוצרים, במגוון של צבעים ודגמים. הכול כדי שיחוו חוויה אחרת ממה שאני חוויתי.
ביולי האחרון, כמעט ארבע שנים אחרי שהחלמתי, פתחתי את העסק שלי בחיפה. קראתי לו "יאנה פאשן", כדי להדגיש שמדובר בחנות של מוצרי אופנה: יפים, נוחים, עם סטייל ובמבחר גדול. התאמצתי ככל יכולתי כדי לעצב אותה ככה שנשים ירגישו בריאות ויצאו עם אנרגיות טובות. שלא ירגישו שהן נדחקות לחלק האחורי של החנות וקונות מוצר רק כי אין להן ברירה. 
 
 
היום מגיעות אליי נשים מכל הארץ וזה סיפוק שאין כמוהו. בערב החג הגיעה לחנות מישהי במצב נפשי מאוד קשה, שכבר שיתפה אותי במצבה. אבל אחרי ששוחחנו והבנו שאנחנו מתמודדות עם אותו סוג של סרטן, היא התעודדה ויצאה בתחושה אחרת.  
עכשיו אני חולמת לפתוח סניף נוסף בתל-אביב.  את החנות הזו פתחנו באוקטובר, בחודש המודעות לסרטן השד, ומבחינתי זה גם הדד-ליין שבו חייבת להיות חנות נוספת. אם זה היה אפשרי הייתי פותחת כבר מחר – אבל מדובר בעלויות גבוהות, ואנחנו צריכים לראות כמה כסף לשים בצד כדי לאפשר את זה. 
 
בחזון שלי צריכות להיות חנויות כאלה גם בירושלים, באר-שבע ובעוד מקומות ברחבי הארץ.  צריכה להיות להן זכות קיום משל עצמן, ואני מאמינה שאגשים את זה, זה ממש בוער בעצמותיי. 
 
 
 

________________________________________________________

סהר אביב, אנליסטית בפסגות, בית השקעות: 

 

היי יאנה,

 

נראה שהצלחת להפוך את ההתמודדות האישית והלא קלה שלך לחיובית. הקמת עסק קטן שקרוב לליבך, בעל משמעות גדולה עבור נשים רבות (ועבורך). על מנת שתוכלי להמשיך בפעילות ולפתוח עוד סניפים, באפשרותך לחסוך באמצעות פוליסת חיסכון. תוכלי להפקיד לפוליסה סכום מסוים, או לבצע הפקדה חודשית באמצעות הוראת קבע ולתת למנהל השקעות מנוסה לנהל את כספך. פוליסות החיסכון מציעות מגוון רחב של מסלולים:מסלול מוטה מניות, מסלול המתמחה באגרות חוב ועוד. את תוכלי לבחור במסלול המתאים לך, וגם לבצע מעבר חופשי בין המסלולים בהתאם לרמת הסיכון שמתאימה לך ולמצב השווקים. זכרי כי אין דבר העומד בפני הרצון, בהצלחה!    

 

 
**הביאה לפרסום: יעל לווינזון