מסתבר שנשים בשנות ה-20 שלהן הדביקו את פערי השכר בין המינים ואף הפכו אותם. אולם בשלבים מתקדמים יותר בחייהן כוח ההשתכרות שלהן עודו נמוך משל גברים. נתונים שנאספו על ידי איגוד העיתונאים הבריטי מראים כי בגילאים  22-29 אישה מרוויחה בממוצע 1111 פאונד (כ-6,700 ?) יותר בשנה מעמיתיה גברים.

 

עוד באון לייף:

 

בהתבסס על נתונים מהלשכה הלאומית הבריטית לסטטיסטיקה (ONS), האיגוד השווה בין הרווחים השנתיים של גברים ונשים בין השנים 2006-2013. הסטטיסטיקה עבור שנת 2014 טרם אומתה ולא נכללה.

 

בעוד שכרן של נשים צעירות בשנות ה-20 לחייהן היה גבוה משל גברים, הסיפור שונה בתכלית עבור נשים בשוק העבודה אחרי גיל 30. גבר שנכנס לשנתו ה-30 בשנת 2006 הרוויח בממוצע 8,775 £ (כ- 53,000 ?) יותר מאישה באותו הגיל.

 

 

אן פיקרינג, מנהלת משאבי אנוש בחברת הטלקום O2, אומרת שהמחקר רק מדגיש כי עלינו לעבור עוד דרך ארוכה עד להשגת שוויון מלא בין נשים וגברים בעולם העבודה.

 "בעוד שנשים מרוויחות מעט יותר מגברים כשהן צעירות, גברים עוקפים אותן ביג טיים בהמשך החיים - והסיבה לכך היא פשוטה. נשים מתקשות להגיע לעמדות בכירה עם משכורת טובה. אם נשים הן לא באותו התפקיד כמו גברים, איך הן יכולות להרוויח את אותו השכר?העובדה שישנו חוסר איזון הקל במשכורת לטובת נשים בשלב מוקדם בקריירה שלהן מדגישה עוד יותר את נקודת הדעיכה בקריירה ובמשכורות של נשים".

 

סםסמטרס, מנכ"לית Fawcett Society המקדמת שוויון בין המינים, מעריך כי נשים יבחרו בתפקידים בכירים יותר אם הם יוצעו במשרה חלקית. "אלא אם יש סיבה טובה שלא לעשות כן, זאת צריכה להיות החשיבה המובנת מאליה של כל חברה," היא טוענת. "למרבה הצער, ההפך הוא נכון: ברגע שאתה מגיע לרמה מסוימת, מדובר במשרה מלאה, שפולטת החוצה נשים רבות מתפקידים שלכאורה הן היו מסוגלות לעשות בצורה מושלמת".

 

הגיל בו השכר של נשים צונח משמעותית ביחד לעתיהן הגברים לא מפתיע במיוחד. בסטנדרטים המערביים, גיל 30 הוא הגיל בו נשים הופכות לאמהות ונאלצות לבחור בין קריירה לבית או לנסות להיות סופר-וומן ולעשות את שניהם. למרות הקידמה, הנאורות והצעדים החשובים שנעשו בעשורים האחרונים לקראת שוויון בין המינים, הבחירה הזו נשארה "בחירה של נשים". גברים מעטים בוחרים לצמצם את הקריירה שלהם ולגדל את ילדיהם. שוק העבודה רחוק מלהיות מותאם להורות, השעות הנדרשות בו הן לא סבירות לעיתים קרובות, הסבלנות וההבנה להיעדרויות בסיטואציות הוריות מסוימות (הילד חולה, חופשה, מסיבות בגן) היא מעטה ופעמים רבות, העובדים "לוקחים איתם" את את העבודה הביתה. לפיכך, נשים רבות מעדיפות עבודה בחצי משרה.

 

 

אולם לא רק בגיל 30 חלה ירידה בשכרן של נשים. המחקר גילה גם כי ההכנסה של נערות בגיל ההתבגרות בצניחה מהירה 33% יותר מזו של הנערים בגילן.

 

השכר הממוצע עבור משרה מלאה לנערות בנות 16-17 צנח מ-9750£ בשנת 2006 ל-7176£ בשנת  2013 (מ-59,000 ? ל- 43,500 ?). ההכנסה של נערים בני 16-17 במשרה מלאה ירדה מ- 8639£ ל-8561£ (52,300 ? ל- 51,800 ?). המשמעות היא שהמשכורת של המתבגרות הצטמצמה ביותר מרבע (26.4%) על פני תקופה של שמונה שנים, בהשוואה לירידה של 1% בלבד לגברים צעירים.

 

סמטרס תיארה את הירידה בהכנסות כמגמה מדאיגה. "נשים סובלות מצניחה כלכלית מהירה יותר מגברים כי יש להן פחות ביטחון תעסוקתי," היא מסבירה. "הן בסיכון גבוה שהופך לגרוע יותר בתקופות מיתון.

 

היא מציעה לשכנע ולהכווין נשים צעירות להשתלב בתעשיות שפשוט משלמות טוב יותר. "נשים מנותבות לתפקידים כמו טיפול באחרים, טיפוח הגוף וכן הלאה. אלה עבודות עם משכורות לא גבוהות. אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לנווט נשים לתפקידים לא מסורתיים, או לפחות להבהיר להן כמה כסף הן ירוויחו אם יבחרו בדרך הזאת".