כריסטטה קומרפורד בחשה, ערבבה וקצצה את דרכה לפסגה: היא הייתה אחראית לתזונתן של שלוש משפחות נשיאותיות ועשתה היסטוריה כשהפכה לשפית הראשית הראשונה של הבית הלבן.

 

עוד באון לייף:

 

היא נולדה במנילה, עיר הבירה של הפיליפינים, והיגרה לארה"ב בגיל 23. קומרפורד החלה את הקריירה שלה בבית הלבן כסו-שפית ב-1995. לאחר 10 שנים קודמה לתפקיד השפית הראשית על ידי מי שהייתה אז הגברת הראשונה, לורה בוש, שהפכה אותה לאישה ולבת המיעוטים הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שקיבלה את תפקיד השפית הראשית בבית הלבן.

 

מגישת CNN אישה ססיי פגשה את קומרפורד לריאיון. היא ביקשה ממנה לספר על יום טיפוסי בעבודה. "איך נראה כזה יום בבית הלבן?". קומרפורד ענתה כי "כמנהיגה, תפקידי הוא להבטיח שבסופו של כל יום דאגתי שכל המשימות שעמדו בפניי, ייעשו באופן הטוב ביותר שאפשר. יש לי שלושה סו-שפים מוכשרים וקונדיטור מאוד מוכשר, אז אני צריכה לוודא שאני משתמשת בכל המשאבים שברשותי ומנצחת עליהם היטב, כך שבכל ארוחה נוצרת קומפוזיציה מאוזנת של סעודה ברמה בינלאומית. התכונה הכי חשובה עבור השפית של הבית הלבן היא המתינות. לא מדובר רק בידע, בכישורים שלך ובדרך שבה את מבשלת. התפקיד חייב להכיל גם הדרך שבה את מתייחסת לאנשים, שבה את מאצילה סמכויות, ושבה את מרכיבה צוות מלוכד".

 

לדבריה, כל שנות עבודתה בבית הלבן היו מסע מרתק. "כל נקודת זמן שבה אני מבשלת למשפחה הנשיאותית ולנשיא ארה"ב היא חוויה מכוננת. מעולם לא חשבתי שאהיה במעמד הזה היום, שבו אני מדברת אתך כשפית הראשונה של הבית הלבן".

 

"איך הגעת לתפקיד הזה?", תהתה ססיי. "אני מניחה שתהליך הקבלה היה תחרותי ומפרך". קומרפורד אישרה. "למיטב ידיעתי, היו כ-450 מועמדים לתפקיד, שצומצמו ל-20 מועמדים סופיים. כשהייתי מועמדת לתפקיד התבקשתי להשתתף בהליך שהיה כמעט כמו תחרות בישול".

 

אמנם קומרפורד עברה כבר שלוש משפחות נשיאותיות בבית הלבן והכינה מאכלים לראשי מדינות רבים שהגיעו לבקר, אבל היא טוענת שעדיין לא הגיעה לשיא הקריירה הקולינרית שלה. "אני לא חושבת שאני צריכה להכתיר רגע שיא בקריירה, מכיוון שמשמעות ההכתרה היא שמכאן ואילך זה ילך ויידרדר. אני סבורה שכל מה שאת עושה נכון לאותו רגע צריך להיחשב כשיא".

 

"האם אי פעם היו לך ספקות שתצליחי להגיע לפסגה?", שאלה אותה ססיי. "היה לי ברור שאם זה התפקיד הנכון עבורי - זה יקרה", ענתה קומרפורד בביטחון, "מעולם לא נתתי לספקות לעצור אותי מלנסות להתקדם".

 

 

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ריאיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים ועל הרעיונות שלהן. 

 

לפרויקט "נשים מובילות"

 

** התרגום נעשה על ידי אתר און לייף ובאחריותו