אין כמעט איש שלא מכיר את הלוגו והצליל של אינטל. התאגיד הבינלאומי נוסד ב-1968, וכיום, לראשונה בהיסטוריה של החברה, עומדת אישה בראשה כחלק מצוות הנהגה של שני אנשים – הנשיאה רנה ג'יימס והמנכ"ל בריאן קרזניץ'. "אלה שני אנשים שעושים תפקיד אחד", מסבירה ג'יימס. "אני מדווחת לבריאן, אבל שנינו מנהלים את החברה מהמשרד הראשי ושאר הגורמים בחברה מדווחים לשנינו".

 

עוד באון לייף:

 

כנראה שזה היה בלתי נמנע עבור ג'יימס לנהל חברת טכנולוגיה. היא גדלה בסיליקון ואלי בקליפורניה, מקום מושבן של חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ויש גם פרט נוסף שכיוון את מסלול הקריירה שלה: "אבי הוא מתמטיקאי והיה לי ברור שאני לא אלך בעקבותיו. זה מצחיק כי היום אני בדיוק כמותו".

 

כתבת CNN פופי הרלו פגשה את ג'יימס בוועידת הנשים המשפיעות ביותר של FURTUNE בוושינגטון די.סי. זהו מפגש שנתי של נשים בכירות בעסקים ומנהיגות מעוררות השראה. "נשים בטכנולוגיה, במיוחד בתחום שבו את עוסקת, הן נדירות מדי", מציינת הרלו.

 

"כן, הן נדירות", מסכימה ג'יימס. "אנחנו חייבות להמשיך ולעניין נשים צעירות בתחום הזה. יש שתי נקודות שבהן אנחנו מפסידים נשים בטכנולוגיה: הראשונה היא בתקופה מוקדמת, באזור חטיבת הביניים, והשנייה היא כשהן עוזבות לטובת הקמת משפחה".

 

"זה גם קשור במסר שמעבירים לבנות?", שואלת הרלו. ג'יימס משיבה שזה אכן קשור למסר שמעבירים להן. "אנחנו צריכים להעביר להן שזה בסדר להיות חכמות, שזה קול".

 

כאשה בעולם ההיי-טק היא מספרת שכאשר התקדמה בדרגות היא חוותה אפליה על רקע מגדרי, גם אם זה לא נאמר במוצהר. "אז מה עשית? התעמת עם הנושא ישירות?", תוהה הרלו. היא עונה כי "היתה לי תחושה שאם אהפוך את זה לדיון על היותי אישה, התוצאה תהיה גרועה יותר עבורי. לכן במקום זאת בחרתי להתמקד בהתנהגות, התמקדתי בחשיפת השונאים".

 

בין הישגיה הרבים, בשנה שעברה צירף הנשיא ברק אובמה את ג'יימס לוועדה המייעצת בנושאי טלקומוניקציה בביטחון לאומי. "האם יצא לך לשכור נשים בכוונה מפני שהן נשים?", שואלת הרלו.

 

"אני לא עושה זאת", היא קובעת חד משמעית. "מעולם לא רציתי להיות מועסקת מפני שאני אישה. מעולם לא רציתי להיות מקודמת מפני שאני אישה. מעולם לא רציתי שיעניקו לי שום דבר רק מפני שאני אישה. לא רציתי שאנשים יחשבו שאני אישה בכלל".

 

ג'יימס מציינת כי היותה אצנית בתקופת התיכון והמכללה נתנה לה את המשמעת לה הזדקקה כדי להגיע רחוק. "איש לא יגיד לך מה צופן בחובו העתיד, אז כשיש לך תחושת בטן שאת בדרך לדבר הגדול הבא, את חייבת לדמיין הצלחה ולהתחיל לעבוד לאחור – מה את הולכת לעשות כדי להגיע לתוצאה של ההצלחה הזו. הכל אפשרי - עד שהוא לא".

 

 

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ראיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים והרעיונות שלהם. 

 

לפרוייקט "נשים מובילות"

 

** התרגום נעשה על ידי אתר און לייף ובאחריותו