זואי דשנל

זואי דשנל המתוקה שרובנו מכירים בתור ג'ס מ"הבחורה החדשה" אלופה בניהול כספיה בצורה נכונה. היא חוסכת 76% מהרווחים שלה ואין לה שום חובות. היא מרוויחה כ-16 מיליון דולר לשנה על תפקידה הראשי בסדרה המצליחה ויש לה לא מעט מניות בבנק.

לקח לחיים: לחסוך יותר ממה שמבזבזים.

שרה ג'סיקה פרקר

שג"פ הידועה לכולנו מ"סקס והעיר הגדולה" ממש לא חיה חיי מותרות כמו קארי כשהייתה צעירה, ולמעשה הגיעהילדיה לובשים בגדים שקבלו מהאחיינים המבוגרים מהם והיא מלמדת אותם לא מעט על הקהילה ועל כך שאסור להם להתבסס על הכסף שהוריו הרוויחו.

לקח לחיים: להישאר צנוע ולחסוך כסף גם כשיש לך לא מעט.

אשטון קוצ'ר

קוצ'ר אמנם ידוע בתור שחקן קומי, אבל כשזה נוגע לחסכונות שלו הוא רציני במיוחד. הוא נוהג להשקיע את הכסף שלו בצורה חכמה בסטרטאפים שונים ואף ביקר בארץ בניסיון למצוא סטרטאפים שיעניינו אותו.

לקח לחיים: אל תבזבזו הכל במקום אחד, אלא חפשו השקעות טובות עבור הכסף שלכם.

ויליאם שטנר

ויליאם שטנר מ"מסע בין כוכבים - הסדרה המקורית" אמנם לא נחשב לאחד הכשרונות הגדולים שיצאו מהוליווד, אבל הוא בהחלט אחד החכמים עסקית. השחקן בעיקר מופיע בפרסומות של חברת Priceline שמסייעת להשיג הנחות לנופשים וטיסות. כשהחברה פנתה לשטנר לראשונה, היא סך הכל הייתה סטרטאפ קטן וביקשה מהשחקן לעשות עבורה קריינות ברדיו. ככל שהחברה התפתחה, שטנר עבר יחד איתה לפרסומים בטלוויזיה אולם החברה לא יכלה לשלם לו על כך. שטנר האמין בחברה ולכן הציע לקבל את התשלום באמצעות מניות בחברה.

לקח לחיים: נאמנות משתלמת, גם אם לפעמים היא דורשת לקחת סיכונים.

סת' גרין

השחקן, המפיק והבמאי חכם מאוד עם הכסף שלו ומשקיע אותו בצורה נבונה. הוא עד כדי כך נהנה מהתנהגות חכמה עם רווחיו, שהוא אפילו מנסה לעזור למעריצים לנהוג כמותו. הוא אפילו השתתף בתכנית של ABCבשם “Un-Broke”("לא תפרן") שלעגה לתכניתCribs”  בה מוצגים בתי סלבס מרשימים ויוקרתיים במיוחד. אז שווה לעקוב אחר העצות שלו, משום שהוא כנראה יודע מה הוא עושה.

לקח לחיים: לא להתקמצן במתן עצות לאחרים.

וויל סמית'

וויל סמית' כבר מזמן ביסס את עצמו בתור הנסיך האמיתי של בל אייר. עם התבטאויות כמו, "יותר מידי אנשים מבזבזים כסף שהם לא הרוויחו וקונים דברים שהם לא צריכים כדי להרשים אנשים שהם אפילו לא אוהבים", נראה שהוא באמת יודע לשמור על הכסף שלו. אין ספק שהשחקן חי חיי מותרות, אבל הוא כנראה שהוא למד כמה לקחים מאז שנת 1990, בה כמעט פשט את הרגל אחרי שלא שילם את כל המיסים שלו.

לקח לחיים: ללמוד מטעויות ולא לחזור עליהן.

שרה מישל גלר

לא היינו מצפים ממישהי מצליחה כמו שרה מישל גלר לרכוש דברים במבצע, אבל הסלבריטאית הזו מעדיפה לשמור את הכסף שלה לעמותות לצדקה כמו Habitat for Humanity, שפועלת למען עניים ברחבי העולם. היא ידועה בתור מי שמשתמשת בקופונים עבור הניקוי היבש שלה וקונה בחנויות כלבו כשיש הנחות.

לקח לחיים: גם אם יש לכם כסף לשלם מחיר מלא, אין סיבה לוותר על מכירת סייל או על קופון כשאלה זמינים.

טיירה בנקס

על טיירה בנקס נהוג להגיד שהיא עושה "ביג בנקס", כלומר כסף גדול. ואכן, הדוגמנית היפהפיה הצליחה בענק אחרי שיצרה את תכנית הריאליטי המצליחה "הטופ מודל הבאה", הנחתה תכנית אירוח משלה למשך מספר עונות, ובל נשכח ניהלה קריירת דוגמנות מדהימה. בנקס ניצלה את הידע הרב ולמדה בבית הספר לעסקים בהארוורד וכעת היא גם בעלת עסק משלה.

לקח לחיים: להשכיל את עצמך כמה שניתן בתחום העסקים ואף פעם לא להגביל את עצמך לתחום אחד.

קיאנו ריבס

ריבס נחשב לאחד השחקנים הנדיבים ביותר בעולם כיום והוא מסוגל להיות כזה נדיב בעיקר משום שהוא חי על ההכנסות שלו מסרטים בהם השתתף בעבר. הוא חי בדירה צנועה ונוסע ברכבת התחתית בניו יורק לעבודה. את הכסף שהוא מרוויח מפרויקטים בהם הוא משתתף הוא מחלק לצוות ההפקה, כדי שאלה יוכלו לשלם על חובות שלהם. הוא למעשה לא מבזבז את הכסף שהוא מרוויח ובונה לעצמו תקציב. משום שריבס מסוגל לחיות ללא העושר הרב שצבר מסרטיו, הוא יכול להשתתף בפרויקטים שהוא באמת נהנה מהם ולהיות נדיב עם ההכנסות שלו.

לקח לחיים: לא לתת לכסף לסובב לך את הראש. תמיד להתנהל חכם ובהתאם לתקציב קבוע, כדי שיהיה מספיק גם בתקופות שפל.

ג'יי לנו

ג'יי לנו חי על פי פילוסופיה יוצאת דופן, לפיה על אדם לעבוד בשתי עבודות ולחיות מהכסף שהוא מרוויח מעבודה אחת ולחסוך הכסף מהעבודה השנייה. כשלנו הנחה את ה"טונייט שואו" למשך שני עשורים, הוא הרוויח סכום עתק של 25 מיליון דולר לשנה והוא מעולם לא בזבז את הכסף הזה. למעשה, עד עכשיו הוא חי רק מהכסף שהרוויח כקומיקאי ואת רוב רווחיו מתכנית הטלוויזיה הוא חסך. רק לא ברור מתי הוא מתכוון לבזבז את כל החסכונות.

לקח לחיים: תמיד לחשוב איך אפשר להשאיר סכום כסף לחיסכון בצד.

מרישקה הרגיטאי

השחקנית הפופולארית מ"חוק וסדר" הפכה להיות אחת מהשחקניות הרווחיות ביותר בטלוויזיה ומרוויחה כחצי מיליון דולר לפרק. אולם, משום שלא גדלה עשירה, היא אומרת שהיא תמיד מודאגת בנוגע לכסף. היא ציינה שהיא חיה בלי כסף זמן רב יותר מאשר עם כסף, כך שהיא מתקצבת הכל ומתכננת לעתיד כשהמזומנים יפסיקו לזרום לחשבון הבנק שלה.

לקח לחיים: לא לשכוח מעין באת ועד כמה קל לחזור לשם.

קריסטן בל

קריסטן בל נוהגת לצחוק לא מעט על החסכנות שלה ושל בעלה, דקס שפרד. לשניים יש כ-18 מיליון דולר יחדיו ולמרות זאת הם לא חיים חיי מותרות. החתונה שלהם בבית העירייה הייתה חסכנית במיוחד ועלתה 142 דולר בלבד, כולל הדלק. בל אומרת שהיא תמיד משתמשת בקופונים ואוהבת קופונים, כשהאהוב עליה הוא לחנות Bed, Bath and Beyond.

לקח לחיים: אפילו אם אתה עשיר מאוד, אתה יכול לחסוך כסף ולחשוב איך לבזבז אותו בחכמה.

דייב גרוהל

המתופף המפרסם של נירוונה והזמר של הפו פייטרס גרף 225 מיליון דולר בקריירה שלו ולמרות שיש לו בית גדול במיוחד, הכולל סטודיו להקלטות, הוא אומר שהוא חושש לבזבז את הכסף שלו. הוא שומר את הרוב בחסכונות משום שהוא אומר שבלי תעודת בגרות אין לו תכנית גיבוי, כך שהוא רוצה שההון הנוכחי שלו יחזיק מעמד לשארית חייו.

לקח לחיים: חסכון לקראת הפנסיה הוא צעד חכם במיוחד, לא משנה כמה כסף יש לכם.