מדי שנה מתווספות עוד ועוד נשים לשדרות הניהול הבכירות בחברות הטכנולוגיה שפועלות בישראל. אולם, הדילמות שלהן נותרו כפי שהיו. השילוב בין משפחה לקריירה, חיי משפחה מול חיי עבודה תובעניים, כל אלה מהווים מעין תקרת זכוכית שמדי יום הן נאלצות לפרוץ. אז איך הן עשו את זה? ואיך בעצם מג'נגלים בין שני העולמות ומצטיינים בשניהם במידה שווה? יצאנו למיקרוסופט כדי להבין ממקור ראשון איך עושים זאת נכון

 

יפעת גרינבלט

 

המנהלת שאני: "אני מאמינה שההצלחה נובעת בשל הכישורים והייחודיות של כל מנהל ומה שהוא מביא איתו. ערכים ויכולת ניהולית גבוהה, יכולת הנעה של תהליכים ואנשים, יצירת קשרים ונסיון של למעלה מ- 15 שנה בעולם ההייטק זה היתרון היחסי שלי והייחודיות שאני מביאה. חשוב שלמנהל תהיה היכרות מעמיקה עם השוק ויכולת לעבוד עם ארגונים טכנולוגיים בהיקפים שונים".

 

נשיות וקריירה: יפעת מאמינה שההצלחה לא קשורה במגדר, אך עם זאת היא מסכימה שהאתגרים לנשות קריירה רבים ומגוונים: "בעיניי ההצלחה של כל אשת קריירה, בין אם בהיי טק ובין אם במשרה אחרת, תלויה ביכולת להתמודד עם מספר אתגרים במקביל והחוכמה לנהל את המשאבים והזמן בצורה יעילה ונכונה שתאפשר איזון בין הבית לעבודה".

 

בית ומשפחה: "האתגר המרכזי שלי הוא לאזן בין החיים הפרטיים לדרישות האינטנסיביות מהתפקיד. לדעת להבחין בין עיקר לטפל ועל מה לשים דגש, וכמובן אי אפשר בלי לדעת לשלב גם עזרה מבחוץ".

 

המפתח להצלחה: "חשוב שמנהל ידע להתאים את עצמו לצרכים המשתנים כה מהר בעידן בו אנו חיים. זה המפתח שלי להצלחה בעסקים". 

 

הדס ביטרן

 

המנהלת שאני: הדס התחילה את דרכה כמתכנתת ביחידה 8200 ומשם הגיעה לעבודה בחברת סטארט אפ. אל תחום ניהול המוצרים במיקרוסופט הגיעה לאחר סיום ה-MBA. "אני מנהלת קבוצת מוצר בתחום המשלב התאמה אישית של חווית משתמש. התפקיד מאפשר לי להשפיע על האסטרטגיה של מוצרי החברה, על כיווני ההתפתחות ועל היכולות של המוצר. זה בעצם היתרון בלעבוד בחברת טכנולוגיה בינלאומית כמו מיקרוסופט. דרך העבודה שאני עושה אני יכולה להשפיע באופן משמעותי על התעשייה כולה".

 

נשיות וקריירה: "למדתי שאם באמת רוצים, אפשר ליצור דברים גדולים עם השפעה משמעותית. אפשר לשלב קריירה ומשפחה, למרות הקשיים הרבים. אני מאמינה שבכך אני נותנת דוגמא טובה לילדים שלי, לשאוף למיצוי הפוטנציאל האישי שלהם ולא לוותר לעצמם".

 

בית ומשפחה: גם אצל הדס האתגר הגדול הוא בשילוב העבודה עם חיי המשפחה: "העבודה קשה, השעות ארוכות, ותמיד יש יותר עבודה מכמה שאפשר להספיק. כדי לשלב בין משפחה לקריירה חשוב לדעת לבקש ולקבל עזרה. בין אם זה מבן הזוג, מהמשפחה, או מטפלת בשכר. קריטי להבין שלא תוכלי לעשות הכל בעצמך, ולתעדף את הדברים שחשובים לך ושיש לך בהם תרומה ייחודית, כמו למשל מעורבות במה שקורה בבית הספר או קשר עם חברים, אל מול הדברים שבהם אין לך ערך מוסף גבוה ובהם ניתן להיעזר באחרים, כמו קניות או ליווי לחוגים".

 

המפתח להצלחה: "תמיד לשאוף כמה שיותר גבוה ולא לוותר לעצמך, למרות הקשיים".

 

אמא? בואי לשלב קריירה ומשפחה במיקרוסופט ישראל

 

שירה ויינברג

 

המנהלת שאני: "אני מוצאת את עצמי עושה ג'אגלינג בין המון כדורים, גם בתחום המקצועי וגם באישי. למדתי שאמנם יש דברים חשובים שאסור לפספס אבל אי אפשר לעשות הכל בצורה מושלמת. ברגע שלומדים לשחרר בחלק מהמקומות אפשר להמשיך לגדול ולצמוח בכיוונים החשובים באמת".

 

נשיות וקריירה: "בעיניי נשים מסוגלות להיכנס לתחום ולהתקדם בו בדיוק כמו גברים, חשוב שנסיר מעצמנו חסמים פסיכולוגיים ונהיה מודעות לכך שלעובדת היותנו נשים לא צריכה להיות השפעה על הקריירה שלנו".

 

בית ומשפחה: "בתכנון המשפחתי, ברור שיש טריידאוף וברור לשנינו שכשיהיו ילדים נעבוד פחות, אבל הקמת משפחה הוא אינו חסם. אני מרגישה שהארגון מעודד ותומך בעובדים עם משפחות. יש סביבי המון אנשים עם ילדים בעבודה, ולרוב ילדים קטנים. מבחינת מיקרוסופט יש המון גמישות, אנשים יוצאים הרבה פעמים מוקדם מהעבודה, והעבודה עצמה מותאמת לצורכי המשפחה".

 

המפתח להצלחה: "זוגיות שוויונית והתמקדות בעיקר. עם הגמישות הנכונה אפשר לשלב הכול בחיים".

 

גבריאלה שלמה

 

המנהלת שאני: "אני מאמינה שאני נמצאת באחד התפקידים המרתקים בחברת מיקרוסופט ישראל. בתקופה שבה מחשוב ענן הוא נושא מרכזי בכל ארגון, לנו היכולת להתאים את עצמנו לקצב הארגון במעבר לענן ולענות לצרכים העסקיים של הארגון בהיבטי תאימות, אבטחה וזמינות גבוהה באמצעות "Azure.

 

נשיות וקריירה: "מעולם לא שאלתי את עצמי במה לעסוק בתור אישה אלא פשוט שאלתי את עצמי מה אני רוצה לעשות ותמיד מצאתי את הדרך. אני מאמינה שאדם צריך לחיות חיים בעלי משמעות, לעסוק במה שהוא אוהב ונהנה ממנו, ללמוד ולהתפתח".

 

בית ומשפחה: "באופן אישי אני מאמינה בשילוב של אימהות, זוגיות וקריירה, על אף שזה מאתגר ולא פשוט – באמצעות תכנון ואיזון ניתן ליהנות מכל העולמות. כמו כן ניתן לבנות את הקריירה בשלבים ולהתאים את ההשקעה בהתאם לתקופות שונות בחיינו. בחוויה שלי זו דרך חיים שמאפשרת לי ללמוד ולצמוח ולתת לילדיי דוגמא לעשייה ולהתפתחות".  

 

המפתח להצלחה: "תכנון ואיזון יאפשרו לך ליהנות משילוב מוצלח של אמהות, זוגיות וקריירה".

 

לימור לחיאני

 

המנהלת שאני: "ניהול והובלה היו ועודם שיעורים מהחשובים שלמדתי במהלך הקריירה שלי ומקווה שאמשיך ללמוד. עברתי כברת דרך מאז שהייתי מנהלת מתחילה והיום אני רואה את עיקר התפקיד הניהולי כהעצמה, הכוונה וחניכה של אנשי הצוות תוך מתן אחריות מלאה בדרך להצלחתם ולגיטימציה להיכשל וללמוד מטעויות".

 

נשיות וקריירה: "עצם העובדה שעולה שאלת הנשיות והקריירה, מעידה על כך שלצערי אנו עדיין שבויים בתפיסה שהשתיים לא הולכות ביחד. אני נשית ויש לי קריירה ואני לא מזדכה על הנשיות שלי בבוקר לפני שאני יוצאת למשרד. אני מתייחסת לנשיות ולגבריות כאנרגיות, ובכל בן אדם יש גם מן האנרגיה הנשית וגם מזו הגברית. בכל סיטואציה אני משתדלת להיות מדוייקת ולפעול לפי האנרגיה הרלוונטית, אך מודה שלא תמיד מצליח לי".

 

בית ומשפחה: "גם להורים וגם לרווקים ללא ילדים כמוני, יש עיסוקים מגוונים מחוץ לשעות העבודה ולחיי המשפחה, והם חשובים לא פחות. כמי שעובדת בקבוצה גלובאלית, אני נדרשת לגמישות שכן חלק מהפגישות מתקיימות בשעות הערב. אני מקפידה שסדר היום שלי יהיה מאוזן ומאורגן מראש ומקדישה ערבים קבועים בשבוע לפגישות עבודה כדי להבטיח שיהיה לי זמן פנוי לעיסוקי הפרטיים".

 

המפתח להצלחה: "עבורי המפתח להצלחה הוא לאהוב את השינוי ולעשות בחירות בקריירה ובחיים האישיים בעקבות התשוקה, העניין והרצון להתפתחות מקצועית ואישית. הגדילה האמיתית מתרחשת מחוץ לאיזור הנוחות וכשנעשה לי נוח מדי, זה סימן עבורי שהגיע הזמן לשנות ולבחור אתגר חדש".

 

רוצה לעבוד במיקרוסופט? לחצי כאן למשרות הפתוחות >>

 

*הכתבה בשיתוף מיקרוסופט בישראל