אם בעבר הרחוק, נשים בתקופת ההיריון היו נשארות בבית, נשמרות שמה משהו יקרה להן, הרי שלמזלנו תקופה זו כבר עברה, וכיום נשים בתקופת הריון עושות הכל, או כמעט הכל, בוודאי עושות את מה שהן רגילות לעשות ולא נותנות להריון להשפיע עליהן, ויתרה מזו, הן מבקשות לעשות כמה שיותר דברים אשר יגרמו להן להרגיש טוב בתקופה הזאת. לעיתים הן עושות את זה עם בן הזוג, חברות, קרובות משפחה או לבד. כל מה שהן יכולות לעשות בשביל לגרום להן להרגיש טוב עד הלידה.

 

במאמר הזה אנחנו נציג 5 טיפים כיצד תוכלי לגרום לך להרגיש טוב, הטיפים יהיו מעולמות תוכן שונים, במטרה להעניק פריסה רחבה ככל שניתן. חשוב מצידנו לומר, אומנם הטיפים הינם פשוטים ולא אמורים להשפיע על הריון בשום דרך, אך אם את חוששת שאחד מהם יכול להיות בעייתי, הרי שאת מוזמנת להתייעץ עם הרופא שלך ולבדוק האם באמת את יכולה לעשות אותו בלי חשש.

 

תזונה נכונה

ידוע שבתקופת ההיריון התזונה משתנה, נהוג לומר שאת אוכלת עבור שניים (מה שכמובן לא נכון), ולכן את זקוקה לויטמנים, המון המון מים ותוספי תזונה אחרים שיכולים לחזק את המערכות שלך ושל העובר. אל תוותרי על זה ומצד שני, אל תוותרי על אוכל טוב, דברים שאת אוהבת, דברים שטעימים לך, כמובן בהתאמה לאפשרויות. אם את חוששת מעלייה במשקל אז מיד נציג כיצד אפשר להתמודד עם זה ואל תשכחי, שאחרי ההיריון תוכלי להתמודד עם הכל. כעת זה הזמן לאכול וליהנות.

 

 

טיפולים גופניים

בדומה לפעילות גופנית (אליה נתייחס בסעיף הבא), גם כאן ההמלצה היא לעבור מגוון רחב של טיפולים שונים שיגרמו לך להרגיש טוב בגוף ובנפש. למשל, דיקור, שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי, ועוד מגוון טיפולים שיכולים לשחרר את הגוף, להקל על הכאבים במיוחד בגב וברגליים, ובכלל להעניק לך שעה של עונג טהור. את יכולה ליהנות מטיפולים אלו אצל מטפלים או מטפלות אשר מתמחים בטיפול בנשים בהריון. חשוב שחלק מהטיפולים יתבצעו עם שמנים מתאימים שירגיעו את הגוף ויהפכו את הטיפול להרבה יותר נעים.

בנוסף, ישנו כמובן את העניין האסתטי, וטיפולים כגון איפור קבוע בשיטת השערה אשר תופסים תאוצה בקרב נשים בכלל ובפרט בקרב נשים בהריון. איפור קבוע מאפשר לשמור על פנים יפות ורעננות וכמובן פנים מאופרות במידה הנכונה (לעיתים נדרש אישור גינוקולוג).

 

פעילות ספורטיבית

בעבר נשים לא נהגו לעשות פעילות ספורטיבית בזמן הריון, בין היתר כי הרפואה לא תמכה בכך (בעבר הרפואה היתה יותר שמרנית ולכן היא לא הסכימה לקבל שגם נשים בהריון יכולות לעשות פעילות ספורטיבית). כיום המצב הוא שונה. כיום כמעט כל רופא ימליץ לך לעשות פעילות ספורטיבית מסוימת, החל מיוגה, שחייה, הליכה, התעמלות לנשים ועוד. נכון שחלק גדול מהפעילויות אינן מתאימות ואינן נוחות, אך אם תקפידי לבצע את הפעילויות שכן מותרות וכן עושות לך טוב, אז היא יכולה לעשות לך טוב לנפש ולגוף, וכן תוכלי להמשיך עם זה גם אחרי הלידה.

 

 

בילויים ויציאות

נכון שיש מקומות בהם לא מומלץ לבלות בתקופת ההיריון, כמו מועדונים או פאבים שמעשנים בהם, מצד שני, אף אחד לא אמר לך שאת לא יכולה לבלות בבתי קפה, מסעדות, קניונים ועוד. במקום לשבת בבית או להיות בעבודה, רצוי לצאת החוצה, לנשום אוויר צח, להתרווח באיזה מקום וליהנות. בדיוק כמו שנהגת לעשות לפני שנכנסת להריון. כל חברה או קרובת משפחה תשמח לספר לך, שאחרי כניסה לעולם האמהות, זמנים כאלה יתקצרו מאוד ואת תצטרכי לנצל כל רגע פנוי לילד או לשינה.

 

חופשה בחו"ל

הנה עוד נקודה שבעבר נשים לא היו נוהגות לעשות בזמן הריון, לטוס לחו"ל. בעבר היתה טענה שטיסות הן דבר מסוכן להריון ולכן אסור לנשים לטוס. היום כבר ידוע שלא כך הדבר, ולכן את יכולה לנצל את זה. חברות התעופה וכן חברות הביטוח מאשרות טיסה בשליש השני של הריון, כלומר אחרי שבוע עשירי לערך עד השבוע 30-32 פלוס מינוס. בשלב הזה כבר אין את בחילות הבוקר והבטן עדיין לא מפריעה בשביל ליהנות מהטיול. כל מה שעלייך לעשות זה להזמין לבן הזוג ולך כרטיסי טיסה, בית מלון, לקבל את האישור מהרופא שאת יכולה לטוס, ולארוז מזוודה.