קראמבל תפוחים

רשת מאפיות הבוטיק "לה פרינה" משיקה לקראת החג סדרת עוגות על בסיס דבש ותפוחים. אהבנו במיוחד את עוגת הבודינו תפוחים בדבש, קרמבל טארט מבצק פריך במילוי תפוחים אגוזים צימוקים ודבש מעובה בקרמבל פריך. עוגה עשירה מלאה במשחקי מרקמים, טעמים עשירים וניחוחות הקינמון לא יעזבו אתכם עד שהיא תיגמר.
עצה קטנה מאיתנו, חממו את העוגה כמה דקות בתנור והוסיפו כדור גלידה וניל מעל- אתם תודו לנו אחרי.

 

קרדיט צילום: סוזי לוינסון

מחיר: 29.90 שח

 

הקלאסיות

הקונדיטוריה הכי ורודה ופרחונית, מתוקה, יצאה כבכול חג במגשי אירוח, מארזי מתנה וקולקציית עוגות דבש חגיגית במיוחד.
אהבנו במיוחד את 3 הגרסאות שלהם לעוגת הדבש הבחושה והקלאסית. העוגות מאוד דומות אך לכל עוגה טוויסט קטן משלה. אהבנו במיוחד את עוגת הדבש עם שזיפים- מדובר בעוגת הדבש הנוסטלגית של מתוקה, רכה במיוחד, עסיסית, נימוחה וללא מוצרי חלב. ושהשזיפים לא יטעו אתכם לרגע, מדובר בעוגה שמתאימה לגמרי גם לילדים.

 

קרדיט צילום: בני גמזו לטובה

מחיר: 42 שח

 

השמרים

קונדיטורית ברמן הפתיעה אותנו עם עוגת שמרים. מבחוץ היא נראית כמו עוגה פשוטה שקונים בשישי שתהיה ליד הקפה, אבל מדובר בעוגה מפנקת במיוחד שבהחלט מתאימה גם לערב שולחן החג.
העוגה העונה לשם "קרנץ' מרציפן שקדים" היא עוגת שמרים המכילה קרם מרציפן, מרנג אגוזים ובציפוי דבש ושקדים פרוסים בשילוב קליפות הדרים.

 

קרדיט צילום: אסף אמברם

מחיר: 44.90 שח

 

הדובשניות

רשת בוטיק סנטרל בהובלת שף הפטיסרי עופר גל, גם נערכה לחג ויצאה בסדרת מאפים מקורית במיוחד המבוססים על טהרת הדבש. היה לנו כל כך טעים שהחלטנו להמליץ על שטרודל תפוחי העץ שלהם, עוגה קלאסית מבצק שמרים דקיק במילוי תפוחים צימוקים וניל וקינמון, עוגה נימוחה מתקתקה ומעולה ליד התה בסוף הארוחה.
מחיר: 59 שח לפס

יחד איתה אהבנו במיוחד את דובשניות ויסקי דבש, קודם כל בגלל הרעיון המקורי ובעיקר בגלל שמדובר בעוגיות דבש רכות נימוחות מבפנים ומתפצחות מבחוץ, עם טעם עדין של וויסקי, ובהחלט יכול להתאים גם לילדים.
 

קרדיט צילום: חגית גורן

מחיר: 34 שח למארז של 250 גרם

 

השוקולדית

קולקציית ראש השנה של ביסקוטי היתה אחת הקולקציות היותר מקוריות שנתקלנו. בכל עוגה היה טוויסט קטן שבהחלט הקשה עלינו בבחירה של מה הכי טעים. לבסוף (אחרי התלבטות רבה) בחרנו בעוגת פיננסייר שוקולד ודבש, וזאת בעיקר בגלל שביסקוטי לא פחדו לעשות את השילוב של דבש עם שוקולד, והאומץ בהחלט השתלם. מדובר בעוגת על בסיס בצק שקדים נימוח ונעים בשילוב עם טיפות של שוקולד מעולה, הנאה בכל ביס מובטחת.

 

קרדיט צילום: בועז לביא

מחיר: 58 שח לתבנית אינגליש קייק

 

המרשימה

מאפיית ג'ייקובס הפתיעו אותנו באחת העוגות הכי יפות שראינו ולא רק בחג הזה, אלא בשנת 2016 בכלל. אז אם אתם מארחים או מתארחים עם משפחה או חברים והמטרה היא להרשים- זאת העוגה בשבילכם. עוגת תפוחים חגיגית בצורת טבעת מבצק ברטון אוורירי עם נגיעות קרמל, תפוחים מוקפצים בחמאת וניל, קרם מסקרפונה ועיטור פירות העונה. הדבר הכי מדהים בעוגה הזו היא העובדה שהיא לא רק כל כך יפה שלא תרצו לאכול ממנה, זה שאחרי שתטעמו אותה לא תאכלו להפסיק. אז העצה הכי טובה שיש לנו לתת לכם היא, פשוט תקנו שתיים.

 

קרדיט צילום: אסף אמברם

מחיר: 79 שח

 

הצרפתית

קונדיטורית דלאל הממוקמת בנווה צדק, יצאה בקולקציית חג המכילה לא רק עוגות ומתוקים אלא גם חלות חגיגיות. כוכבת האירוע היא הטארט נורמנדי- בצק פריך, קרם שקדים, תפוחי עץ וקרם פטיסייר אפוי. קרם השקדים עדין ומתקתק, השקדים המצפים את הטארט קרנצ'יים והבצק נעים ונימוח. אם תעצמו את העיניים תוכלו לחשוב שאתם באחד ממאפיות הבוטיק הקטנות בצפון צרפת.

 

קרדיט צילום: מאיר כהן

מחיר: 29 שח לאישית, 95 שח לגודל מלא

 

הטבעונית

ראש השנה בדומה לשבועות הוא חג שלא הולך יד ביד עם טבעונות, מהסיבה הפשוטה שכל המאפים בחג מכילים דבש. Seeds הפטיסרי הטבעוני הצליח להתגבר על המכשול בהחלפת הדבש בסילאן. בין המוצרים לחג מוצעים עוגיות גרנולה, פאי תפוחים קרמל וגבינה ואפילו עוגת סילאן קלאסית, אבל האהובה עלינו במיוחד הייתה עוגה בחושה סילאן ואגסים. מדובר בעוגה בחושה אשר בהחלט מתאימה לשולחן ראש השנה, ומשמשת תחליף נהדר לעוגת הדבש המוכרת.

 

קרדיט צילום: אפיק גבאי

מחיר: 59 שח

 

המקורית

הבייקרי הפתיעו אותנו עם עוגת "ריזי'ק" מדובר בשכבות של טורט דובשניות, קצפת ושמנת חמוצה. המתיקות של הטורט משתלבת בצורה מדהימה עם השמנת החמוצה, מדובר בגרסת ראש השנה לעוגת בסיקוויטים- עוגה קרמית, קרה, מקורית וכיפית במיוחד.

 

קרדיט צילום: עידית בן עוליאל

מחיר: 72 שח

 

החגיגית

רשת הקונידטוריות ובתי הקפה "מאפה נאמן" השיקה קולקציית חג המשלבת טעמים חדשים וישנים. אהבנו במיוחד את "צפיחית הדבש" שלהם. מדובר בעוגת דבש אפויה, קרם שוקולד לבן, שקדים, אגוזים וגרעיני דלעת מקורמלים. השקדים והאגוזים קרנצ'יים, העוגה ספוגית דקה ואוורירית, והקרם נעים ומתוק בדיוק במידה הנכונה. פחות מתאימה לילדים, אבל המבוגרים שבינינו לא התאכזבו.

קרדיט צילום: יחצ רוז רוה

מחיר: 49 שח

 

הבחושה המושלמת

רשת בתי הקפה ארקפה יצאה גם השנה בקולקציית חג חגיגית ומפנקת. אהבנו במיוחד את עוגת התפוחים. מבחוץ נראה שמדובר בעוגת תפוחים בחושה פשוטה, אך כבר בביס הראשון מגלים את טעמי הקינמון, הקראנ'ציות של השקדים והכי חשוב התפוחים המתקתקים נימוחים בכל ביס. עוגה קלילה, ביתית שאי אפשר לטעות איתה.

 

קרדיט צילום: יחצ זאביק דרור

מחיר: 45 שח