השף סנג'יב קאפור הוא אחד הפרצופים המוכרים ביותר בטלוויזיה ההודית כבר למעלה משלושה עשורים. למעשה הוא כל כך מוכר, עד שאפילו יש לו ערוץ משלו בו הוא מלמד את הצופים להכין מאכלים, גם הודיים וגם עולמיים. הוא ידוע בזכות גישת ה-"איזי גואינג" שלו לבישול, שבאה לידי ביטוי גם על המסך.

 

עוד משיתוף הפעולה של CNN ואון לייף:

 

קאפור זכה לכבוד גדול כאשר ממשלת הודו העניקה לו את התואר "השף הטוב ביותר בהודו". באתר הרשמי שלו ניתן למצוא למעלה מ-15 אלף מתכונים, הוא פופולרי מאוד ברשתות החברתיות ויש לו למעלה מ-4.5 מליון עוקבים בפייסבוק. פועלו אינו בא לידי ביטוי רק בטלוויזיה וברשת - בבעלותו תשע מסעדות בהודו ומחוץ לה. במסגרת התוכנית "Culinary Journeys" המשודרת בערוץ CNN ליווינו אותו, שוחחנו ונחשפנו למורשתו של אחד מהשפים הכי חשובים ומעניינים כיום של הודו.

 

השף הכי טוב בהודו

 

איך זה מרגיש להיות שגריר המייצג את האוכל ההודי?

"זה עלול להישמע קלישאתי, אבל אני מרגיש על גג העולם! ועם זאת, אני יודע שיש עוד הרבה שצריך להיעשות מצדי כדי להביא את המטבח הזה לנקודה בה הוא מספר אחת במפה הקולינרית העולמית".

 

"אוכל לא מזין רק את הגוף שלנו, הוא מזין גם את הדעת והנשמה שלנו, ולכן אנחנו מתייחסים אליו מאוד בכבוד".

 

אוכל הודי

 

מומביי, הבירה הקולינרית של הודו, מאופיינת באוכל רחוב. פלפלים חריפים, אורז ועשבי תיבול – הכל ניתן למצוא שם בשוק, טרי וצבעוני. "בכל יום אתה מבין שאתה לא יודע כלום, שיש עוד כ"כ הרבה מה ללמוד. זה מה שמרגש אותי". אומר קאפור.

 

אוכל הודי

 

אוכל רחוב הודי

 

המטבח ההודי הוא מורכב. יש בו כל כך הרבה דברים, הוא אומר. "אתה לוקח ביס אחד, וזה מכה בך".

 

מה המאפיין הכי בולט של האוכל ההודי בעיניך?

"אוכל הודי מיוצג היטב דרך השפע של מאכלי הרחוב הפופולאריים שלו, כמו גם המנות הקלאסיות שמכינים אלו שמבשלים בבית. שני אופני הבישול הללו מהווים את עיקר המטבח שלנו. אין עוד מטבח שהוא כל כך עשיר, מגוון, מאוזן ובריא כמו המטבח ההודי".

 

אוכל הודי

 

סנג'יב קאפור

 

לקאפור יש את היכולת לפשט מתכונים מורכבים, וזה מה שעשה אותו לשם מוכר בכל בית בהודו. "הבטחתי שכל פעם שאני לומד משהו חדש, אני אחלוק אותו. וכחלק מההבטחה הזו המשכתי לחלוק", הוא מספר.

 

סנג'יב קאפור

 

במהלך התוכנית אנו מלווים אותו בדרכו למקום בו מגישים ממתקים הודים הנקראים "מיתאי", צבעוניים וחגיגיים, המוגשים בד"כ בחתונות או בחגיגות אחרות. מקובל גם לתת אותם כמתנות. בהקשר שלהם אומר קאפור, "אני יכול להתנגד להכל, מלבד לפיתוי".  

 

ממתקים הודים

 

ממתקים הודים

 

איזה אוכל אהוב עליך במיוחד, חוץ מהאוכל ההודי?

"אני אוהב את האוכל של דרום-מזרח אסיה ואת הטעמים המזרח תיכוניים".

 

ואיך זה לתפעל כל כך הרבה מסעדות בו זמנית?

"מטורף לחלוטין!".

 

ביום ה-"דיבאלי" החגיגי, פסטיבל האורות ההודי, קאפור מכין ארוחת ערב לחברים. בהתארגנות אליה, הוא הולך להשיג חלב טרי היישר מהבאפלו, חלב עשיר בשומן שמשמש ליוגורטים, גבינה ומתוקים. לערב הוא מכין צ'אקלי, חטיף הודי מטוגן וקריספי, מנת קארי צהוב עם פלפלי צ'ילי מטוגנים שתוגש יחד עם אורז, ולאחר החריף – יוגורט שעשוי מחלב הבאפלו.  

 

חלב באפלו

 

אוכל הודי

 

דיבאלי

 

דיבאלי

 

אתה ידוע בגישת ה"איזי גואינג" שלך. האם זה משתקף גם בעבודה ובסגנון הבישול שלך?

"בוודאי שכן! אני לחלוטין מאמין בתיאוריה שיש לשמור על דברים פשוטים על מנת ליצור יצירות מופת".

 

השף הכי טוב בהודו

 

לצפייה בחלק מהתוכנית:

 

**התרגום נעשה בידי מערכת און לייף ובאחריותה