בשנה הראשונה אחרי שמאבחנים צליאק, ניצבים מול אתגרים שנראים בלתי אפשריים לפתרון. כל חג מביא איתו התמודדות חדשה, בייחוד להורים לילדים קטנים. מה עושים עם אוזני המן? מה עושים עם סופגניות? ובדרך כלל לפני פסח הראש מתחיל להסתובב משפע המוצרים שמופיעים פתאום על המדפים ולא יודעים מה כדאי לקנות וכמה ואיפה שומרים את כל האוכל הזה עד לשנה הבאה?

 

מתוך כל האתגרים האלו בשנה הראשונה, אני חושבת שהמפחיד מכולם הוא יום ההולדת. הרי זה היום שבו הילד או הילדה אמורים להיות הכי מאושרים, הכי שמחים, שהכול אמור להיות אפשרי עבורם, ואיך אפשר בכלל לעשות את זה עם צליאק? אפשר לחגוג יום הולדת בלי גלוטן?

 

אתם בטח כבר יודעים את התשובה שלי - ברור שאפשר! ולא רק שברור שאפשר, אלא שזה קל יותר ממה שאתם חושבים. את כל הפרטים והסודות לארגון מסיבת יום הולדת ללא גלוטן אתם מוזמנים למצוא כאן, אבל עכשיו בואו נתרכז בכוכבת של האירוע, כי זה הרי ידוע שאין חגיגה בלי עוגה ללא גלוטן!

העוגה הזו קלה להכנה, קלילה במרקמה ומתאימה גם למי שמתקשה באפייה ללא גלוטן. כאן אני מציעה לכם ציפוי שוקולד חלבי ועשיר, אבל אתם מוזמנים להחליף את הציפוי בכל מתכון אחר שמתאים לכם.

 

הרכיבים:

180  גרם קמח עוגות ללא גלוטן
180  גרם סוכר
40  גרם חמאה מומסת ומצוננת או שמן צמחי
6  ביצים

 

לציפוי שוקולד חמאה:

300  גרם אבקת סוכר
100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
40  גרם קקאו
40  מ"ל חלב

 

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות.
מכינים תבנית קפיצית עגולה עם נייר אפייה בתחתית ומשמנים בעדינות (מומלץ עם ספריי שמן) את הצדדים.

בקערת המיקסר מניחים את הביצים ומקציפים במהירות גבוהה. כאשר הביצים מתחילות להפוך לקצף, מוסיפים פנימה שליש מהסוכר וממשיכים להקציף במהירות גבוהה. כעבור כדקה מוסיפים את יתרת הסוכר. ממשיכים להקציף עד שהתערובת בצבע צהוב בהיר ומאוד יציבה. אפשר לבדוק את יציבות הקצף על ידי הפסקת המיקסר, ו"משיכה" של חלק מהקצף מעל הקערה. אנחנו רוצים שהקצף ישאיר מין "סרט" על התערובת שבקערה ושאותו הסרט לא יעלם מיד אלא יישאר לפחות 5 שניות.

לתוך קצף הביצים מוסיפים את השמן והקמח עוגות ללא גלוטן לסירוגין - מתחילים להוסיף בערך שליש מכמות הקמח, מערבבים בתנועות קיפול פנימה וממשיכים להוסיף שמן וקמח לסירוגין עד שכל הקמח נבלע בתערובת.

מעבירים את התערובת לתבנית האפייה, ומפזרים את התערובת באופן שווה.
אופים כ- 45 דקות ב-170 מעלות, עד שהעוגה יציבה למגע וקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים לחלוטין לפני שמצפים אותה. יתכן והעוגה תקרוס מעט פנימה - לא להילחץ זה ממש בסדר.

 

בינתיים אפשר להכין את ציפוי השוקולד.

בקערת המיקסר מניחים את החמאה יחד עם אבקת הסוכר ומקרימים בעזרת וו הגיטרה עד לקבלת תערובת רכה ובהירה. עוצרים את המיקסר, מגרדים את הצדדים ואת תחתית הקערה ומפעילים מחדש במהירות נמוכה. מוסיפים פנימה את אבקת הקקאו ואת החלב. ככל שתוסיפו יותר חלב התערובת תהיה רכה יותר- היזהרו שלא להוסיף יותר מידי, ושלא לערבב יותר מידי את הקרם. ברגע שזה נראה לכם חלק ונעים- זה מוכן!

אם אתם רוצים שהעוגה תצא ממש מרשימה, אפשר לחתוך בעזרת סכין לחם את החלק העליון של העוגה, כך שהוא יהיה ישר, להפוך אותה על צלחת הגשה ואז לצפות בקרם ולקשט. ואל תשכחו נרות יום הולדת!

 

 

לעמוד המאפים של תמר