המזל שיחק לי, אין מה לומר. פעם הודעתי בתכנית טלוויזיה, מבט נשי הפמיניסטית להפליא, שאני מחפשת גבר שיודע לגהץ. במשך כשנה לאחר מכן, אחת לשבוע לפחות, הופיעו לפני גברים שהצהירו על כך שהם יודעים לגהץ.

 

כשערימת הכביסה הנקייה הופכת לרהיט מרכזי ודינמי בסלון

בסופו של דבר קשרתי את חיי עם אחד מהם שגם ידע לנקות, לקפל בגדים בקיפול צבאי, לסדר אותם בארונות על פי מדרג צבע עולה מלבן לשחור, לעשות ספונג'ה תוך כדי הצפת הבית, יותר טוב מכל מנקה מקצועי שהוא, לנקות את המקרר ואפילו, עניין שכלל לא היה ידוע לי אודותיו עד אז, לנקות תריסים. הוא גם ידע לבשל, לחתוך סלט דק-דק שאין לי אף פעם סבלנות להכין וכן, הוא אפילו היה סטרייט, לגמרי, כמעט עד כדי אוטיזם שהוא, כידוע, צורה מפותחת יותר מדי של גבריות. 

 

למרבית הצער, כל אותן מעלות לא היה בהן די כדי לקיים זוגיות מאושרת ועל כן נאלצתי לשוב לחיים שבהם כל בגד הדורש גיהוץ הוא בגד חד פעמי מבחינתי.

 

ידע אפילו לנקות תריסים, עניין שכלל לא היה ידוע לי אודותיו עד אז. נרי ליבנה (צילום: יח"צ)

 

בעוד חברותיי מתאוננות על כך שתחזוקת הבית (ובתוכה הסעיף הרציני- תחזוקת הנישואין) נופלת על כתפיהן וכך הן מוצאות את עצמן מלהטטות בין קריירה לבית, החיים האירו לי את פניהם. מי שבחרתי בטוב טעם להיות לאבי ילדיי יכול היה להפנות את אותן הטענות כלפי, אלא שמכיוון שלא הייתה לו תודעה פמיניסטית מפותחת כלל לא התלונן על כך שהתעורר בלילות אל התינוקות בדיוק כמוני, ניקה וסידר הרבה יותר ממני, בישל אבל לא אפה לפחות כמוני, ובדיוק כמוני הניח לערימת הכביסה הנקייה להפוך לרהיט מרכזי ודינמי בחדר האורחים שלנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נקשרתי לגברים בגלל יכולותיהם להכניס סדר בחיי

רק לאחר גירושיי הבנתי שמשמעות הפרידה היא, בין השאר, הצורך לתחזק את הבית לבד. גידול הילדים לא היווה בעיניי מטלה ולפתע גם התפנו לי יומיים או שלושה בכל שבוע שבהם יכולתי לשוב ולחיות כרווקה. אבל אחזקת הבית התגלתה כמשימה בלתי אפשרית כמעט.

 

הגינה שהייתה פעם מטופחת הפכה לחצר-גרוטאות, עוד לפני שהקונספט הזה הפך לחלק הכרחי מעיצוב גני הילדים החדשים, ואני מצאתי את עצמי נקשרת לגברים לא רק בגלל תכונותיהם התרומיות, השקפותיהם הפוליטיות, שכלם או גופם המרהיב, אלא בעיקר בגלל יכולותיהם לסייע לי להכניס סדר בחיי שהלכו ונדמו כולם לאותה ערימת כביסה נקייה בסלון.

 

כך מצאתי לי בשעתו את האיש שיודע לגהץ, ההוא מתחילת האייטם (שגם היה אדם מוכשר בתחומים רבים, כמעט גאון אם כי במונחים של אינטליגנציה רגשית אפשר היה להגדיר אותו כנוטה לפיגור), וכך, בסופו של דבר, גם הגעתי למסקנה שמכל בחינה שהיא יותר משתלם להעסיק מנקים ומתקנים בשכר, ואת ערימת הכביסה אפשר תמיד להעביר לחדר השינה.