1. עששיות במבצר נמרוד

דמיינו לעצמכם – שעת לילה מאוחרת, אור עששיות מאיר את חדריו של מבצר עתיק ומלא סודות וממעל אור נוגה של כוכבים. אם אתם חובבי הרפתקאות, ומתחשק לכם לצאת קצת מהשגרה הלוהטת של חודש אוגוסט, מבצר נמרוד הוא הכתובת שלכם. מדי ערב, כשהכוכבים מקשטים את השמים, מוציאה רשות הטבע והגנים סיור לאור עששיות במבצר השוכן למרגלות הר החרמון. במהלך הסיור תוכלו ליהנות מתצפית על גאיות מרשימים ונופים מרהיבים, ולהכיר מקרוב את המבצר על חדריו וחלקיו השונים. מסלול הסיור כולל גם את מגדל העוז (דון ז'ון) המרשים, אשר נבנה כמבצר העומד בזכות עצמו.

 

מיקום: מבצר נמרוד, רמת הגולן

מתי: ימי ראשון – שישי בחודש אוגוסט

הסיור מותנה בהרשמה מראש, ובתשלום. לפרטים 3639*

 

מבצר נמרוד. צילום: דורון ניסים

 

סיור עששיות.צילום ניב לוי

 

2. לונה פארק תל אביב

הביקור בלונה פארק בשעות הערב-לילה (המקום פתוח עד 22:00 כל יום), הוא חוויה מיוחדת במינה. אין כמו לעלות על המתקנים הגבוהים, ולהשקיף על כל אורות תל אביב והסביבה מלמעלה. המקום מציע מתקנים לכל גיל ולכל מצב רוח

לקוחות לאומי קארד נהנים מהטבת 1+1  בכניסה ללונה פארק תל אביב. לפרטים והזמנות באתר לאומי קארד

 

3. בציר ענבים לילי ביקב יפתחאל

מה דעתכם לקחת את הילדים לערב בניחוח גלילי? במרכז הערב מחכה לכם חוויה משפחתית מהנה במיוחד, הכוללת בציר ענבים לילי ביקב יפתחאל והכנת יין במקום, ממש כמו בוצרים אמיתיים. במסגרת הפעילות תצאו לבציר ענבים ידני בכרם הסמוך ליקב, שכולל הפרדת ענבים מהשזרות, מעיכה וסחיטה במכונות המיועדות לילדים. לאחר מכן, יוכנס היין לבקבוק אליו תודבק תווית אישית ועליה שמו של הבוצר.  

לאורך כל הפעילות יש הדרכה של צוות מיומן, ובה הסבר על תהליך ייצור היין. המבוגרים שבחבורה יכולים להתפנן וליהנות גם מטעימות יין שהוכן ביקב הגלילי.

 

הבציר הלילי ביקב יפתחאל הוא רק אחד משלל אירועי "לילות מורשת בגליל", אשר יתקיימו בכל רחבי הצפון בין התאריכים 15.08.201324.08.2013.

 

מיקום: יקב יפתחאל שבאלון הגליל

מתי: ימי רביעי – חמישי, 21.08.201322.08.2013

לפרטים ולהרשמה: 052-4641849או באתר www.yfw.co.il

*כדאי להצטייד בפנסים ובנעלי הליכה נוחות

 

יקב יפתחאל.צילום:אדוה אופיר

 

4. ספארי לילה בירושלים

מדי ערב, כאשר אתם מניחים את הראש על הכר וסוגרים את היום, עבור היצורים הליליים החגיגה רק מתחילה. דורבנים שיוצאים יחד עם הגורים לחפש מזון, עטלפים וינשופים הם רק חלק מחיות הבר שמנהלות חיים מקבילים לאלו שלנו, ובכל זאת לפגוש אותם פנים את פנים זו חוויית טבע מרתקת.

לאורך סיור הספארי לילה תוכלו להכיר מקרוב את הדרכים בהן חיות הבר מתמודדות עם החשכה ולחוות את הטבע העירוני במלוא הדרו.

 

מיקום: התחנה לחקר ציפורי ירושלים של הרשות להגנת הטבע, רחוב רוטשילד, בסמוך לכנסת.

מתי: 14.08.2013, 18:08.2013בשעה 19:00

מחיר: 25 שקלים למבוגר, 20שקלים לילד.

מחיר עבור חברי החברה להגנת הטבע: 20 שקלים למבוגר, 15שקלים לילד.

לפרטים נוספים ולהרשמה: 02-6537374או 052-3869488

*מומלץ להצטייד בלבוש חם ובפנסים

 

דורבנים אוכלים במסתור

 

5. לישון עם קנגורו וקוואלה בגן גורו

מה דעתכם לצאת לסיור משפחתי באוסטרליה? במקום לארוז, לטוס ולהיות רחוקים מהבית, אוסטרליה מגיעה לישראל. בגן גורו ממתינה לכם בחודש אוגוסט חוויה לילית בניחוח אוסטרלי.

 

בעלי החיים האוסטרלים פעילים בעיקר בשעות הערב, וסיור בגן גורו בשעות אלו מאפשר הצצה מרתקת לבעלי חיים שבדרך כלל לא מהווים חלק מהנוף השכיח במחוזותינו.

לאחר הסיור יתקיים קומזיץ מסביב למדורה עם כיבוד קל (תפוחי אדמה במדורה, תה צמחים ואבטיח מתוק) ו סיפורים אל תוך הלילה. הסיור בגן גורו כולל ליה באוהלים, כשברקע קולות התוכים, הקוקוברות ויתר בעלי החיים.

 

למי שיבחר להמשיך ליום נוסף בצפון, ינתנו הנחות בביקורים באטרקציות סמוכות. כך למשל, אם תבחרו לבקר בגן השלושה תיהנו מ25%הנחה, ואם תבחרו לרכב על האופניים הירוקים ברחבי קיבוץ ניר דוד, תיהנו מהנחה של 50%.

 

מיקום: גן גורו, קיבוץ ניר דוד

מתי: לינות השטח מתקיימות בחודש יולי בימי ה', בחודש אוגוסט בימים ג', ה'. במחיר 125? לאדם (מגיל 2ומעלה).

סיור לילה + קומזיץ (ללא לינה) מתקיים בימי א' בחודשים יולי ואוגוסט במחיר 59? לאדם (מגיל 2ומעלה).

בהרשמה ובתשלום מראש בטלפון: 04-6488060/ 04-6488952

 

גן גורו בלילה

 

6. סליחות, בקשו סליחה

סיורי הסליחות, ובמילים אחרות הטיולים הליליים באווירת הימים הנוראים שבעשרת ימי תשובה הפכו מזמן לתופעה בירושלים. את קריאות ההשכמה של השמשים מחליפים סיורים יזומים עם קבוצות מטיילים המשוטטים באישון לילה בסמטאות השכונות הציוריות.

 

זה הזמן, אם לא לבקש סליחה, לצאת לדרך: בין שלל הסיורים, יצא גם סיור לילי תחת השם "פתח לנו שער". הסיור יוצא מחניון משכנות שאננים מעל לטחנת הרוח כשהוא מלווה בנגן שינגן מפיוטי הסליחות.

 

בין התחנות: העיר העתיקה (לא תאמינו מה הולך שם בלילות), ימשיך בתצפית לעבר גיא בן הינום שהיתה החצר האחורית של ירושלים בימי המקדש, קבר דוד המלך, סמטאות העיר העתיקה ועד לכותל המערבי.

 

מתי:  1-3/9/2013, 8-12/9/201 21:30 - 01:00.

מחיר: 54 שקלים למבוגרים, 40 שקלים לחיילים, סטודנטים וגמלאים.

לפרטים: "החוויה ירושלמית'. טלפון: 02-6788452 שלוחה 100

 

צילום: shutterstock