שנת 2016 היא שנה מסעירה עבור משפחת טראמפ, ולא רק בגלל המירוץ לנשיאות ארה"ב. איוונקה, בתו של המועמד הרפובליקני ומי שיידועה כאשת סודו שמשפיעה עליו רבות, ילדה בחודש מרץ האחרון את בנה השלישי, תיאודור ג'יימס קושנר, לבעלה היהודי ג'ארד קושנר. בהיותה חלק אינטגרלי בתדמיתו של אביה, איוונקה נצפתה כמעט בכל אחד מהכנסים בו אביה השתתף כשהיא זוהרת ומתוקתקת למשעי. אלא שעכשיו, לראשונה, איוונקה נתפסה על חם כאמא, ממש כמו כל האמהות.

 

עוד באון לייף:

 

איוונקה טראמפ מדגמנת אמהות עממית

 

רואים את הכתם? לא? לא מאשימים אתכם. הנה, נעזור לכם:

איוונקה טראמפ מציגה אמהות עממית

אז לא, זה לא היה כתם על המסך שלכם. צילום: עמוד האינסטגרם של איוונקה טראמפ

 

איוונקה נתפסה בעדשות הפפראצי לא פחות זוהרת מתמיד, כשהתינוק תיאודור בזרועותיה ועל חולצתה ממצא נדיר – כתם. כן, כזה שהייתם מוצאים על חולצה של כל אמא צעירה, אמנם מראה נדיר מאוד במחוזותיה של האישה שלא נתפסה בתמונה פחות ממושלמת. הכתם הקטנטן שבקלות היה יכול להיעלם מעיניכם זוכה כעת, איך לא, לשימוש ככלי פוליטי, כניסיון להוכיח שגם משפחת טראמפ היושבת על מיליארדים ושמה מתנוסס הרחק באלפיון העליון, חיה חיים "רגילים". בכלל לא מורמים מעם.

 

"הרגע הזה שהפפראצי תופס אותך עם כתם פליטה על החולצה. תודה, תיאודור התינוק", כתבה איוונקה באינסטגרם שלה בתוספת ההאשטג #WomenWhoWork. כן, יתכן שזה התינוק, אבל יש פה משהו די מסריח. תרגיל יחצני די שקוף שמנסה לגרוף את אמהותה של איוונקה לטובת שכנוע ההמונים. זה היה יותר משכנע בלי ההאשטאג הזה, שחושף סופית עד כמה הרגע המשפחתי הפך לחלק מסיסמה.

 

בכנס המפלגה הרפובליקנית שנערך בשבוע שעבר, טראמפ הבת התייחסה לחוסר השיוויון בשכרן של נשים וחשיבותן של אמהות עובדות. "נשים הן 46% מכח העבודה בארה"ב. ב-2014, נשים הרוויחו 83 סנט על כל דולר שגבר הרוויח. רווקות מרוויחות 94 סנט על כל דולר שמרוויח גבר, בעוד שנשים נשואות ואמהות מרוויחות רק 77 סנט על כל דולר שמרוויחים מקביליהן הגברים. כפי שהחוקרים הסיקו, מגדר הוא כבר לא הפקטור שגורם לאי שיוויון בשכר, אלא אמהות". תזמון מושלם לתזכורת לכך שאיוונקה בעצמה היא אמא צעירה, לא?

 

איוונקה טראמפ חודש אחרי הלידה

כך נראתה האמא הטרייה חודש אחרי לידתה, במאי האחרון. צילום: Shutterstock

 

בארבעת החודשים שחלפו מאז הלידה איוונקה אמנם לא חסכה בתמונות מתוקות ואסתטיות מאוד של ילדיה ושל התינוק הטרי, אולם מעולם לא "נתפסה בקלקלתה" כפי שהראתה הפעם. חודש אחרי הלידה איוונקה חזרה לתמוך ולנאום בכנסים של אביה עם אותה הופעה נוצצת ומסודרת למשעי. קשה שלא לחשוב מה גרם לאותו צלם פפראצי לעמוד בתזמון כזה ברחוב שלה, בדיוק כשהיא נושאת את התינוק בזרועותיה עם כתם פצפון על חולצתה. ומעניין אם הסיטואציה הזו היתה קורית אם לא היה שם בדיוק צלם. לגמרי במקרה.