אפשר להגיד הרבה דברים על אנה וינטור עורכת ה"ווג" האמריקאי, למעשה הרבה דברים נאמרו עליה ותסריטים נכתבו עליה, אבל על דבר אחד כולם יסכימו: יש לה ביצים.

לאחרונה פורסם שמי שהולכת לככב על שער גיליון אפריל היא לא אחרת מאשר תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה. מעבר לעובדה שמדובר בפוליטקאית שלא ממש נראית כמו דוגמנית או שחקנית, הרי שמדובר באישיות בריטית – לא ממש מסוג מקפצות רייטינג עבור הקוראות האמריקאיות הפאשניסטות של העיתון.

 

עוד באון לייף: 

 

הבחירה הזו קשורה אולי לתואר ה"דיים" שקיבלה לאחרונה וינטור, אזרחית בריטית במקור, אבל זו גם ממש לא הפעם הראשונה שהמגזין בוחר להעניק את השער לנשים שלא מייצגות רק אופנה, אלא בעיקר אישיות חזקה ועוצמה. הנה כמה מהשערים הכי פורצי דרך בתולדות המגזין:  

 

 

אחד מהשערים שיותר עוררו מחלוקת היה זה מ-1980 בו צולמה ברוק שילדס שהיתה אז רק בת 14. אמנם הציגו אותה כ"ילדה כוכבת", אבל בכל זאת היא הופיעה שם עם איפור מלא וכבד ושיער עשוי.

 

 

אחד השערים הכי נחשבים בכל הזמנים הוא זה שבישר את עידן דוגמניות העל, ב-1990. הצלם פטר לינדברג צילם את נבחרת הסופר מודלס של אותם ימים: סינדי קרופורד, נעמי קמפבל (שוב), לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרילנגטון וטטיאנה פטיץ, ובקיצור – כל הכוכבות בקליפים של ג'ורג' מייקל.  

 

לינדברג התבקש לתעד את האישה של העשור החדש, אבל הוא טען שהוא לא יכול לעשות את זה עם דוגמנית אחת בלבד ולכן שילב כמה מהן. אחרי העשור של החליפות עם הכתפיות הגבוהות, השיער הנפוח והאיפור הצבעוני, לתמונה הזו היה אפקט חזק, שנשאר עד היום.    

 

הנסיכה דיאנה הופיעה על שער הגרסה הבריטית שלוש פעמים. הפעם הראשונה היתה ב-1981, כשפנתה למגזין כדי לקבל עזרה בבחירת שמלת החתונה שלה. אבל השער שנחשב לזכור ביותר היה זה מ-1991, ממש לפני שהיא וצ'ארלס הכריזו על הגירושים שלהם. בשער היא הציגה לראשונה את התספורת הקצרה והאייקונית שלה.

 

 

כחלק ממסע ההופעות שלהן בינואר 1998, הספייס גירלז הבריטיות הצטלמו לגיליון האמריקאי. ווינטור הודתה אחר כך שהיא "לא ממש גאה" בשער הזה, אבל אין ספק שזו היתה מחווה יפה לקוראות הצעירות שלה ותחילתה של ידידות מופלאה עם ויקטוריה בקהאם, שנחשבת היום למעצבת מוערכת.

 

 

הפעם הראשונה שה"ווג" תמך באופן גלוי במועמד/ת לנשיאות היתה עם הילרי קלינטון. למרבה הצער זה לא ממש הוכיח את עצמו. מה שכן, הקלינטונית תמיד יכולה להרגיש גאה על כך שב-1998 היתה "האישה הראשונה" הראשונה שהופיעה על שער המגזין. מסתבר שמי ששכנע את הצלמת אנני ליבוביץ' לצלם את קלינטון היה המעצב אוסקר דה לה רנטה.

 

 

ביולי 2008 הוציא ה"ווג" האיטלקי את מה שמכונה "הגיליון השחור", שנולד אחרי המחאה נגד חוסר הגיוון בצבע עורן של הדוגמניות המככבות במגזין. הגיליון הגיע בארבע שערים שונים, בהם כיכבו ארבע הדוגמניות השחורות המובילות באותו הזמן: ג'ורדן דאן, ליה קבדה, ססילי לופז וכמובן נעמי קמפבל העל זמנית. הגיליון היה להיט והוא אזל הן בבריטניה והן בארצות הברית בתוך 72 שעות בלבד. הם נאלצו להדפיס עוד 30 אלף עותקים והוא נסחר באיביי ב-50 דולר לגיליון.

 

 

כבר כמה שנים טובות אנחנו שומעים סיפורים על הרצון העז של קים קרדשיאן לככב על שער ה"ווג". זה סוף סוף הצליח לה ב-2014, כשהיא ומי שאז עוד היה רק הארוס שלה, קנייה ווסט, כיכבו בסדרת תמונות מהממת של הצלמת אנני לייבוביץ', יחד עם בתם, נורת'.

 

הרבה הרימו גבות נוכח השער הזה והעובדה שעד אז אנה ווינטור זלזלה בחוש האופנתי של קרדשיאן. על מנת להשתיק את המלעיזים, ווינטור הוסיפה טור עורכת ובו כתבה: "בטח קראתם שקנייה התחנן בפני שאשים את הארוסה שלו על השער, אבל הוא ממש לא עשה שום דבר כזה".

 

 

השער של לנה דנהאם ב"ווג" האמריקאי ב-2014 הצליח לעורר תגובות שליליות, בייחוד אחרי שהאתר jezebel הציע 10 אלף דולר עבור התמונות לפני ריטוש ובהמשך השיג ופרסם אותן. דנהאם הגיבה לנושא ואמרה: "עם או בלי פוטושופ, אני לא מבינה איך העובדה שיש אישה שהיא שונה מאלו שבדרך כלל מככבות על שער ה'ווג' יכולה להיות משהו שלילי?".

 

 

ביונסה הופיעה על השער של ה"ווג" האמריקאי שלוש פעמים, אבל על השער מ-2015 היא עשתה היסטוריה כאישה הראשונה שהופיעה על שער גיליון ספטמבר הנחשב.

 

 

מישל אובמה הופיעה על השער שלוש פעמים במהלך הכוהנה של בעלה. הפעם הראשונה היתה ב-2009, מיד לאחר שנבחרו, והפעם האחרונה היתה בדצמבר האחרון, אז דיברה על האחריות שיש ל"אישה הראשונה".

 

 

ג'קי קנדי התקבלה להיות עורכת זוטרה ב"ווג", אחרי שזכתה בתחרות כתיבה. בגלל שחלק מדרישות העבודה כללו חצי שנה בפריז, היא נאלצה לוותר, משום שאמא לא רצתה שהיא תעזוב את תחומי המדינה.

 

התצלום הזה נעשה עבור הגיליון של אוגוסט 1955, היא היתה אז בת 21 בלבד ועדיין ענתה לשם ג'קלין בובייה. העבודה הבאה שלה תהיה ככותבת טורים בוושינגטון טיימס הרלד, אז היא גם תתחיל לצאת עם סנטור צעיר, העונה לשם ג'ון פ. קנדי. אז אמנם הצילום הזה לא היה בשער אלא בין דפי המגזין, אבל תודו שהוא שווה לא פחות.