אין ספק שאמה ווטסון הפתיעה אותנו השבוע. בעוד כשבוע יוצא הסרט החדש של דיסני בכיכובה, "היפה והחיה", ולקראת צאתו השחקנית הצטלמה לשער המגזין האמריקני וניטי פייר. עד כאן שגרתי וסביר, אלא שנראה שאף אחד לא היה מוכן לתמונות האלו: ווטסון, שידועה לרוב בלבוש מאוד אלגנטי ושמור, הצטלמה בטופ שקוף שחשף חלק מכובד החזה שלה.

עוד באון לייף:

אם תשאלו אותנו, התוצאה מהממת. אפילו כשווטסון חושפת את שדיה, היא עושה זאת בצורה מעודנת ומתוחכמת. היא גם מרעננת ושוברת את גבולות תדמיתה, אך בו בזמן שומרת על הקו האיכותי והאמנותי שהשחקנית בת ה-26 מקפידה עליו במלוא הקלאס.

אמה ווטסון לווניטי פייר

התמונה המדוברת. אמה ווטסון לווניטי פייר, מתוך עמוד האינסטגרם של המגזין

אבל מסתבר שיש לא מעט מבקרים שלא יסכימו איתנו. מעבר לענייני טעם וסטייל, עליהם אפשר להתווכח, היו לא מעט אנשים ברשתות החברתיות (כולל אנשי תקשורת) שראו לנכון לטעון שווטסון, הידועה כמי שמתבטאת ונאבקת למען נשים בכל הזדמנות אפשרית, לא יכולה גם להיות פמיניסטית וגם לחשוף שדיים.

למזלנו, הטיעון המרגיז הזה שכבר שמענו מיליון פעם, נתקל הפעם באויבת ראויה וחריפה בדמותה של ווטסון, שלא היססה ואף מיהרה לענות למבקריה בראיון לאתר רויטרס. "זה מבהיר לי כמהתפיסות שגויות וכמה חוסר הבנה יש בנוגע למה הוא פמיניזם", אמרה, והסבירה: "פמיניזם מטרתו לאפשר לנשים לבחור. פמיניזם הוא לא מקל איתו אפשר להכות נשים אחרות. זה נוגע לחופש, זה נוגע לשחרור, זה נוגע לשיוויון. אני באמת לא יודעת מה הקשר של זה אל השדיים שלי. זה מאוד מבלבל".

ואיך קרו הצילומים המפתיעים האלו? ווטסון עונה, "עשינו כל כך הרבה דברים משוגעים בצילומים האלה, אבל זה הרגיש לגמרי אמנותי, הייתי כל כך מעורבת יצירתית עם טים (טים ווקר, הצלם – נ.ב) ואני מאוד שמחה על כמה מעניינות ויפות התמונות יצאו".

בראיון נוסף שנעשה לאחר פרסום גיליון מרץ של וניטי פייר בכיכובה, לצד השחקן דן סטיבנס המגלם את "החיה" בסרט החדש, ווטסון נשמעה מסבירה לשחקן את פשר המהומה בפשטות ששוללת כל היגיון מהטיעון המטופש שהוצב מולה: כשסטיבנס שאל אותה על מה הדיון היא ענתה, "הם טוענים שאני לא יכולה להיות פמיניסטית, ושיהיו לי שדיים". הפילה את המיקרופון, כמו שאומרים.