יין אדום, יין לבן, יין מבעבע, במסעדה עם ארוחה, או באירוע קוקטייל נוצץ – בכל מקום יין הוא המשקה האוניברסלי שכולנו כל כך אוהבים ליהנות ממנו. את היין אפשר להביא במתנה, לצאת איתו לפיקניק, לשתות אותו אחרי יום עבודה ארוך או בצהרי שישי, כדי לסגור את השבוע. מה עוד אפשר לעשות עם יין? הנה כמה הצעות:

יין מהחבית – סיור ביקב

ישנן דרכים רבות לבלות וליהנות מהיין. ביקרתם פעם ביקב? בואו לגלות את עולם היין העשיר, לספוג ריח משכר של ענבים, לגעת בחביות עץ גדולות וישנות כאילו הרגע יצאו מסרט בערוץ היסטוריה, לשבת ליד שולחנות עץ וכמובן לטייל בין מדפים מלאים בבקבוקים בגדלים ובצבעים שונים. תוכלו למצוא לא מעט יקבים ברחבי הארץ מהצפון ועד הרי ירושלים – תמיד מדובר בחוויה מדליקה שמתאימה גם לבילוי רומנטי וגם לטיול משפחתי. בדרך כלל, כדי להגיע לסיור, רצוי להזמין מקום מראש, אבל יש מקומות שפתוחים לקהל הרחב וצריך רק להגיע. מומלץ ביותר, במיוחד במזג אוויר אביבי.

מסעדה שמתמחה ביין

"350 מטר מעוצבים, משוחזרים ושמורים של שיכר המתעורר לחיים לאחר יותר ממאה" – כך מתוארת ז'אז'ו, מסעדה בשרונה עם שלושה מפלסים. פעם היה כאן היקב הראשון בארץ שגידל את גפניו ליצור עצמי. לפני 150 שנה המבנה נבנה מתחת לאדמה ע"י טמפלרים גרמנים. עכשיו יש למבקרים אפשרות לבלות במסעדה באווירה אינטימית ורומנטית.

כמובן שלא מדובר רק באוכל – בסופי שבוע מחכות לכם הופעות מוזיקליות מז'אנרים שונים, טעימת יינות קלילה וכמובן סדנה המוקדשת ליין. בילוי מדהים לאנשים שאוהבים אלכוהול על בסיס ענבים.

להכין את היין בעצמך

חנות "סוד היין" הורמה בשנת 1996 במושב טירת יהודה. החנות נמצאת בתוך היקב והיא מוכרת ציוד להכנת יין לכל דורש. כמו כן, מועברות כאן סדנאות שמלמדות אתכם להכין את היין בעצמכם – משלב הבציר ועד לביקבוק והפקיקה. בקורס תוכלו להכין יין ייחודי שלכם, עם אופי שלכם ומתאים לכם באופן אידיאלי. צריך כמובן אהבה וסקרנות לעולם זה, התמדה, סבלנות ובסופו של דבר תוכלו לצאת עם בקבוק יין משלכם.

בר מארץ היין

זה משהו שתוכלו לעשות כבר השבוע! אם לא ידעתם כיצד תוכלו ליישם את הידע שרכשתם, השבוע יש לכם הזדמנות לטעימות של יין באירוע של יקב רמת הגולן – "בר מארץ היין" שמתקיים בין 14 ל-17 למאי 2017 בנמל תל-אביב. כל ערב יחכו לכם ברי יינות שונים: כל אחד מהם מוקדש לסוג יין אחר ותוכלו ליהנות שם מסבב טעימות במחירים ידידותיים במיוחד. יקב רמת הגולן מציע לכם להתעדכן לגבי הטרנדים של היינות (כן, יש כאלה) בסדנאות שונות וכיפיות ביותר שמוקדשות גם הן לאמנות הטעימה, ייצור היין ואחד הנושאים החשובים ביותר – התאמת גבינה ליין.

וזה עוד לא הכל: מגוון מסעדות ובתי קפה בנמל מציעים למשתתפי הפסטיבל הנחות והטבות מיוחדות. מה יכול להיות טוב יותר משילוב של יין ואוכל טוב עם בריזה ים-תיכונית?

*אם שותים, לא נוהגים. שתיית אלכוהול מופרזת מזיקה לבריאות