רק ל- 5% מהנשים יש את צורת הגוף שאנו רואים בשלטי חוצות ובפרסומות בטלוויזיה.

הבלוגרית והפעילה החברתית ג'סיקה בייקר החליטה שהיא מעוניינת לבחון את ה-95% הנותרים. לשם כך היא חברה לצלמת ליאורה ק והשתיים יצרו פרויקט צילום יפהפה של 96 נשים מכל הסוגים, בלי פילטרים ובלי פוטושופ. הנשים גויסו לפרויקט דרך הפייסבוק והתפשטו בשם אהבת הגוף בלבד.

אלה הדברים שכתבה בייקר על הפרויקט:

תגידי לי משהו,
מתי הייתה הפעם האחרונה שפתחת את האינטרנט וראית תמונה יפה של גוף שנראה בדיוק כמו שלך? מתי הייתה הפעם האחרונה שראית תמונה של סימני מתיחה על עור בדיוק כמו שיש לך? מתי הייתה הפעם האחרונה שראית תמונה של שדיים שנראו בדיוק כמו שלך?ישבן שנראה בדיוק כמו שלך? צלקות שנראות בדיוק כמו שלך?בטן שנראית בדיוק כמו שלך?

אם את סלבריטי או אם יש לך תוכנת פוטושופ שהולכת איתך בזמן אמת אז אולי כן ראית אבל עבור רובנו עבר לא מעט זמן. עבר הרבה זמן מאז שראינו את הגוף שלנו מוצג באור חיובי בתוך מבול התמונות שממלא את המדיה החברתית, הטלוויזיה והמגזינים.

לפני שבוע, קרה דבר מדהים: 96 נשים לא כולל אותי ואת ליאורה (כן, כמעט 100 נשים) בכל הצורות, הגדלים, הגוונים והגילים התכנסו יחד בטוסון, אריזונה, התפשטו והציגו לראווה את הגופים המפוארים שלהן.

כמעט לכל מי שהייתה שם היה מה להרוויח באופן אישי מהניסיון הזה: זה היה מבחן של אמון עצמי, התרסה על חיים שלמים בהם נאמר להן שהמצלמה לא מוכנה להכיל את גופן. בכל פעם שהצמצם נסגר, הן ניצחו. אלוהים, זה היה מרגש.

אבל הן ניצחו גם בשבילך. הן התפשטו כי הן רצו לחלוק את הקימורים והזוויות, החיוכים והזעפים, המוצקות והרכות, הכוח והפחד... איתך, עם העולם, עם כל מי שתוהה אם היא לבד עם הצורה הפיזית שלה.

כולנו יודעות שמה שאנחנו רואות בתקשורת הוא לא כל הסיפור, זה לא מייצג את כולנו. ובגלל מה שאנחנו רואות שמה (או יותר נכון, מה שאנחנו לא רואות) אנחנו מתחילות להאמין שאנחנו היחידות בעולם עם סימני מתיחה, ציצים לא אחידים, רגליים מצולקות, פטמות סימטריות, בטן לא שטוחה, שיער גוף, כל מה-שלא-רואים-בשום-מקום... לעתים נדירות אנו רואות את חלקי הגוף היפה והמורכב שלנו בצורה שתגרום לנו להתפאר בו.

וכאשר אנחנו מרגישות לבד בגוף שלנו, אנחנו מרגישות כאילו אנחנו לא מספיק. כאשר האמת היא: אנחנו הרבה יותר ממספיק ואנחנו לא לבד. כל כך הרבה מהגוף הנשי  שאנחנו רואות הוא מנותח, מורם, שאוב ומרוטש. הדרך היחידה להציג אותו היא רק אם הוא שונה. לכן כשאנחנו מסתכלות על עצמנו במראה (עירומות, מופשלות ופגיעות), אנחנו אומרות לעצמנו "הגוף שלי חייב להיות לא בסדר".

הגוף שלך הוא לא "בן זוג לא נכון".

ליאורה ואני יזמנו את פרויקט "חשיפה" במטרה לתת הזדמנות לצילום תרפויטי לנשים וגם כדי להציע לך יותר תמונות, שאולי ישקפו את מה שאת עשויה לראות במראה.

לפרויקט המלא באתר של ג'סיקה בייקר