אפשר לצחוק עד מחר על האובססיה שפיתחה ישראל בנוגע להיריון של נינט, למשל, ועל הדחף הבלתי נשלט שלנו לדעת אם לאסתי גינזבורג יש בת או בן בבטן.  מצד שני, מחקר חדש שיצא לאחרונה שוב מוכיח שצוחק מי שצוחק אחרון: מתברר, על פי המחקר, שאלו המתעניינות, ולו במעט, בשלבי ההריון של הסלבס, מסתכנות לא רק בפגיעה בדימוי העצמי שלהן בכל הנוגע לאיך שהן נראות בזמן היריון (תקופה שרגישה גם ככה) אלא שהן גם עלולות להרגיש ניתוק כלפי העובר שבבטנן.

המחקר, שפורסם ב-Psychology & Marketing, בדק 478 נשים בהיריון ומצא שנשים שהתעניינו במפורסמות הנמצאות במצב דומה, דיווחו על ערכים נמוכים יותר של רגשי חיבור הוריים וכן של אהבה שאמא חשה לעובר שמתפתח ברחמה. הסכנה לפשוטות העם, כמונו, די ברורה. אבל כשמסתכלים על הצד השני של המטבע, הסלביות עצמן נפגעות הרבה יותר מ"שמועות-הריון" ובחישה בלתי פוסקת בפוריות שלהן.

בואו נמציא היריון

הבחינה המדוקדקת של כל סנטימטר של בטן, וכל קילוגרם של ירכיים, גורם לנשים המפורסמות בעולם להימצא במרדף בלתי נגמר אחרי הגוף המושלם לא רק לאחר הלידה, אלא עוד במהלך ההיריון. והאובססיה של הצהובונים (ושלנו) לדיווחי הריון, אמיתיים או שקריים, גורמים לנו להאמין לכל שטות שימכרו לנו.  

 

מה ההיריון של נינט אומר עלינו

ההיריון של נינט טייב הוא עוד שלב במערכת היחסים המורכבת שיש לנו עם הכוכבת הגדולה של ישראל

לטור המלא...

 

למשל, רק לאחרונה נאלצה ג'ניפר גארנר, 42, להכחיש באופן רשמי את הידיעה כי היא נמצאת בהיריון רביעי, אחרי שנתפסה עם בטנונת נפוחה מהרגיל.

ג'ניפר נוספת שמתורגלת כבר בהכחשות מהזן הזה היא גברת אניסטון. אמנם היא בת 45 וסביר להניח שאילו היתה רוצה ילדים כבר מזמן היתה דואגת לכך, אבל מצד שני, נראה שהעולם לא איבד תקווה לכך שאניסטון תשאיר אחריה צאצא מצחיק ויפה כמותה. כך, למשל, כשארוסה הנצחי ג'סטין ת'רו, הניח את ידו על בטנה בטקס האוסקר בשנה שעברה, הדיווחים על היריון הופיעו בכל מקום, וביניהם ב- Huffington Post.

בשנה שעברה הופיעה אניסטון עם שמלה צמודה מדי, כנראה, לפרמיירת סרט בכיכובה. הבטן הנפוחה שבלטה, הציתה את הנושא שוב, ואניסטון נאלצה להגיב בצורה שמן הסתם לא גרמה לה להרגיש טוב עם עצמה. היא התראיינה ל דיילי מייל וטענה שפשוט העלתה כמה קילוגרמים. "זה די מרגיש כאילו התישו כבר את השאלה וגם את ההשערות", סיפרה. "זה פשוט די מעייף. למה לא מחכים פשוט עד שיהיה לנו את הכיף להודיע משהו? מי רוצה לשחק משחק ניחושים, בין אם זה משפחה, חתונה או כל דבר אחר?".

ג'ניפר אניסטון וג'סטין ת'רו. יש בטן? צילום: Shutterstock

החודש, בראיון לערוץ, הודתה אניסטון שפחמימות אינן ידידותיה הטובות ביותר, ושהיתה שמחה לרדת 2 קילו. "תמיד הרגשתי הכי נוח במשקל של 49-51 קילו, אבל זה קשה יותר לרדת בגילי". השאלה המתבקשת כמובן היא למה אישה בגובה 164 ס"מ מרגישה צורך לשקול כל כך מעט ביחס לגובהה ושאלה נוספת היא האם כל השאלות והשמועות הן אלה שגרמו לה לרצות לרדת במשקל.

גם אם יש לך בעיות להיכנס להריון, כנראה שאת בהריון

נכון להיום, הצהובונים  מתרכזים יותר בבעיות בנישואיה של ביונסה  לג'יי זי, אבל עד לא מזמן היא זכתה ללא מעט תשומת לב מרגיזה, ולחרושת שמועות על כך שהיא שוב בהריון. לאותו יחס זכתה גם  השחקנית הידועה מ"גלי", ליה מישל, שהודבק לה היריון מקורי מונטית' המנוח, בעת ששהה במכון גמילה (שלצערנו לא עזר לו). ליידי גאגא גם היא זוכה מדי פעם לדיווחים כאלה, משום שמשקלה לא יציב לאורך השנים.

קלואי קרדשיאן, אחותה הצעירה של קים המתמודדות עם בעיות אי-פוריות, גם  זוכה לשמועות בדבר היריון מוצלח, אלא שכמו שאר הנשים ברשימת הידועניות "ההריוניות", קרדשיאן פשוט סובלת ממשקל לא יציב, ועל כן כל עלייה קטנה במשקל מציתה את מדורי הרכילות.

החוט המקשר בין שלל דיווחי ההיריון המזויפים האלו היא הדיאטה הכמעט אוטומטית שהסלבריטאיות יעשו אחר כך. למעשה, הם לא מאפשרים למפורסמות לחרוג ממשקלן הקבוע, זאת למרות שהשנים עוברות ולמרבה הפלא – גם הן מזדקנות וחילוף החומרים שלהן הופך לאיטי יותר. עינינו מתורגלות לבחון כל עליה במשקל ולא מאפשרות להן 'לפתוח את הכפתור' אפילו לרגע, או להתבגר בנחת.

כנראה שכבר אי אפשר להתעלם מכך שאפילו ההריונות שלנו, הנשים המפורסמות יותר או פחות, הפכו לאירועים תקשורתיים, או לכאלו המושפעים מהתקשורת. הימים בהם הם היו עניין אינטימי ופרטי הלכו חלפו להם, ולכן אין פלא שגם התחושות האינטימיות כלפי העובר נמצאות בסכנה. נראה שאם אנחנו רוצות להחזיר את חוויית ההיריון אלינו, אין ברירה אלא להניח לנינט, לג'ניפריות ולגאגות לחיות את חייהן, ולתת להן לתפוח בשקט - בין אם בגלל הריון ובין אם סתם כי בא להן. אולי ככה נוכל סוף סוף להיות גם קצת פחות ביקורתיות כלפי עצמנו.