קים קטרל

 

כמו אצל שאר שחקניות "סקס והעיר הגדולה", גם במקרה של קים קטרל הגבול בין דמותה שבסדרה לבין דמותה במציאות קצת מעורפל, ולכן כולם מניחים מראש שהיא לא הטיפוס האימהי (מתוך התפיסה המוטעית, כמובן, שיש איזה 'טיפוס אימהי' אחד). קטרל, מצידה, סיפרה בראיון לאופרה ווינפרי איך בילדותה דווקא חלמה על בית עם המון כלבים וילדים, אבל התוכנית 'השתבשה' באמצע שנות השלושים לחייה "כשרוב החברות שלי היו נשואות והביאו ילדים, ולי לא היה המזל למצוא בן זוג. הבנתי שאם אני רוצה להביא ילד, אאלץ לעשות את זה בעצמי. כבר הרגשתי גם את הלחץ החברתי וגם את התקתוק של השעון הביולוגי". עוד סיפרה קטרל כי היא הרגישה שבלי ילדים היא תחמיץ חלק מהחוויה הייחודית של להיות אישה. "זה מדהים שלגוף הנשי יש כזה כוח – המתנה של לתת חיים. רציתי לדעת מה זה הכוח הזה ולהתאהב בילד ללא תנאים".

 

קטרל המשיכה לספר בראיון כיצד הגיעו לביתה ארבע תיקיות עם פרטים של תורמי זרע אופציונליים. "יכולתי לבנות מספר גדול של קומבינציות לילד שלי...חוץ מלעשות אותו תוצר של האיחוד עם מישהו שאני אוהבת". בשלב הזה החליטה קטרל שהיא לוקחת פסק זמן מתהליך ההתעברות על מנת לחשוב מה היא באמת רוצה מהחיים. "ניסיתי שלא לחשוב על כל ה'הייתי יכולה' או 'הייתי צריכה', ולהגיע מעבר לציפיות, ללחץ החברתי ולרצון לרצות – ורק להקשיב. אני מאמינה שבסופו של דבר כל התשובות הן בתוכנו". רק אז הצליחה קטרל להבין עד כמה הרצון לילד הוא בעצם חיצוני, ואילו היא בכלל לא מוכנה לאימהות. "כנראה שבגלגול הזה האימהות היא לא חלק מהניסיון שאני צריכה לעבור. אבל למרות זאת אני אמא שממשיכה ללדת רעיונות ודרכים לחוות את החיים בדרכים שמאתגרות את הנורמה".  

 

ג'יין פלון ריקי ג'רוויס

 

ג'יין פלון (53) היא תסריטאית, מפיקה וסופרת בריטית מצליחה. משנת 1982 היא גם בת זוגו של הקומיקאי ריקי ג'רוויס, אבל למרבה הרמת הגבות, הם לא הביאו ילדים לעולם. בראיון ל'מרי קלייר' פלון סיפרה כיצד אנשים זרים נדהמים לשמוע שהיא נטולת ילדים ושלפני כמה זמן אפילו שאלו אותה אם היא לא חושבת שזה אנוכי.

 

עוד סיפרה פלון כי המחשבות על ילדים גרמו לה לחרדות. למזלה, היא מצאה בן זוג ששותף לחרדות הללו. "אף פעם לא רציתי להיות הורה, על כל המשמעות של זה: איבוד החופש והתלות המוחלטת בך", סיפר ג'רוויס. "אני מסוג האנשים שצריכים לבדוק שלוש פעמים שסגרתי את הדלת, אז אני בטח כל היום אבהה בילד רק כדי לבדוק שהוא נושם".

 

פורשיה דה רוסי ואלן דג'נרס

 

השחקנית היפהפיה נשאלה לא פעם מדוע היא ובת זוגה אלן דג'נרס, בחרו שלא להביא ילדים לעולם. בראיון ל-OUT היא ענתה: "אתה צריך ממש לרצות להביא ילדים ושתינו לא ממש רצינו. באמצע שנות ה-30 לחיים מגיע קצת לחץ ואת מתחילה לשאול את עצמך 'האם אני אביא ילדים רק כדי לא להחמיץ משהו שאנשים אחרים כל כך אוהבים? או שאולי אני באמת רוצה לעשות את זה בכל ליבי?' אני לא הרגשתי שהתשובה לשאלה השנייה היתה חיובית".

דה רוסי אומרת שההחלטה לא פגעה במערכת היחסים שלהן, אלא להיפך. "זה הולך להיות רק אלן ואני ובלי תינוקות – אבל אנחנו החברות הכי טובות שיש וחיי הנשואים הם מבורכים".

 

צ'לסי הנלדר

 

הקומיקאית וה-BFF  של ג'ניפר אניסטון סיפרה שגם לה אין כוונה להביא ילדים, לפחות לא בזמן הקרוב. "אני ממש לא רוצה ילדים. אני לא חושבת שאהיה אמא טובה ואני לא רוצה להביא ילדים שאחר כך יגדלו אצל מטפלות ולי אין זמן לגדל ילד. התבגרות יכולה להיות חוויה ששוברת את הלב בשביל כל אחד, ואני לא יודעת אם אוכל להתמודד עם ילד שעובר את זה, במיוחד אם זו תהיה ילדה שתעבור את כל מה שאני עברתי בהתבגרות".  

 

ג'ון האם וג'ניפר ווסטפלד

 

גם זוג השחקנים ג'ון האם וג'ניפר ווסטפלד החליטו לדלג על החלק הזה של החיים, זאת למרות שהם מנהלים זוגיות כבר 17 שנה. בראיון ל-New York Times סיפרה ווסטפלד שהיא מעולם לא חשבה שבגיל הזה היא עדיין תהיה ללא ילדים "אבל החיים שלי הלכו במיליון כיוונים שלא צפיתי. כל הזמן חשבתי שאני אקום יום אחד עם בהירות מוחלטת, וזה לא קרה. יש לנו חיים נהדרים ביחד", המשיכה היוצרת שאחרי הכל נשואה למי שהוכתר כ'גבר הסקסי עלי אדמות', "החשש שנתחרט לא נראה כמו סיבה טובה לעשות את זה".

 

גם ג'ון דיבר בעבר על הנושא, כשאמר שהוא לא מבין איך אפשר לגדל ילדים ועדיין לתפקד ובנוסף אמר כי נראה לו שהוא יהיה "אבא גרוע".

 

גורג' קלוני

 

ג'ורג' שלנו אמנם הולך להתחתן סוף סוף בקרוב, אבל לגבי אבהות הוא עדיין לא כל כך נלהב. "תמיד ידעתי שאבהות זה לא בשבילי", אמר השחקן בראיון ל-Daily Telegraph  האוסטרלי. "זו מחויבות עצומה לגדל ילדים וזה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך. מבחינתי, בראש סדר העדיפויות עומדת העבודה". מעניין אם זה יעבור לו עד החתונה.

 

הלן מירן

 

אחת הנשים היותר מפתיעות ברשימה הזו היא הלן מירן, שכצפוי נשאלת על אימהות בכמעט כל ראיון עמה. לפני כמה שנים סיפרה ל-times online כי ההחלטה שלא להביא ילדים לעולם הושפעה מסרט על לידה שראתה בתיכון ושעד היום השאיר עליה חותם כבד. "אני נשבעת שזה משפיע עליי עד היום", סיפרה. "מעולם לא ילדתי ואני לא מסוגלת לראות או לשמוע משהו שקשור בלידה. זה מגעיל אותי".

 

בהמשך אמרה מירן כי האימהות לא מעניינת אותה. "זה לא היה בגורל שלי. כל הזמן חשבתי שזה יקרה, חיכיתי שזה יקרה, אבל זה לא קרה ומעולם לא היה אכפת לי מה אנשים חושבים".

 

רנה זלווגר

 

רנה זלווגר לא נחשבת למי שחולקת יותר מדי מידע על חיי הפרטיים, אבל דווקא על ילדים – או יותר נכון על חוסר הרצון שלה בילדים – היא תמיד היתה מוכנה לדבר בפתיחות. "אימהות מעולם לא היתה שאיפה שלי", סיפרה. "אני לא חושבת ככה. מעולם לא היו לי ציפיות בנוסח 'עד גיל 19 אני חייבת ככה וככה' או 'עד גיל 25 אני חייבת להשיג את זה ואת זה'. אני לוקחת מה שמגיע וחייה את היום...אני רק רוצה להיות עצמאית ולהיות מסוגלת לדאוג לעצמי. כל השאר זה רק הרוטב".

 

בראיון אחר היא סיפרה על המסקנות החדשות אליהן הגיעה בעקבות האחיינים שלה. "הדבר הכי מגניב בלהיות דודה זה שאני יכולה ללכת. בלי להעליב את אחי הגדול דרו, אבל זו עבודות. נראה אותך עושה אמבטיה, אתה הרי לא יכול לעשות כלום בלי שהם יתנו לך. זו דיקטטורה. הם דיקטטורים קטנים בעריסה".

 

קמרון דיאז

 

את קמרון דיאז אנחנו רגילות לראות בעיקר קופצת בביקיני מאתר נופש אחד למשנהו. אם זה מנחם אתכם, היא לפחות לא כמו השחקניות שמתעקשות שחייהן לא יפים כמו שהם נראים. "יש לי חיים מדהימים", היא אמרה ל-parade. "במובן מסוים יש לי את החיים האלה כי אין לי ילדים. אני לא חושבת שלהביא ילדים זו פשרה ואני לא חושבת שלא להביא ילדים זו פשרה. אלא הן פשוט שתי אפשרויות שונות".