בריטניה האפרורית כמרקחה. הנסיך והדוכסית השביחו את אילן היוחסין של סבתא אליזבת המלכה, והוסיפו בסוף השבוע צאצאית חדשה למשחקי הכס. וכמו באגדות, הם חיו באושר ועושר, עד שצלם פפראצי סורר הצליח להשתחל דרך הצריח בארמון הישר לעריסתה המוזהבת של הפריננסה החדשה – שארלוט אליזבת דיאנה. למזלה של יורשת העצר בת יומה, התרחיש הזה דמיוני לחלוטין, אך אמה, הדוכסית קייט, היא ההיפך המוחלט של הפסל קפוץ השפתיים וקפוא ההבעה המכונה סבתא רבתא שלה, המלכה אליזבת. אם אכן היה צלם כזה, סביר להניח שקייט הייתה מכה אותו בכתר שלה, מנפצת על ראשו כוס תה ומקנחת באיזה איום ליום הדין במבטא שייקספירי מהוקצע. כן, קטנה, זכית בסופר מאמא - גם נסיכה וגם לוחמת. גם פמיניסטית וגם פוסט מודרניסטית. אמא שלך, הדוכסית קת'רין, היא השילוב האולטימטיבי בין האריסטוקרטיה הבריטית המאופקת והשמרנית לוונדרוומן פורצת הגבולות.

קייט היא הנסיכה המודרנית החדשה - אינטליגנטית, דעתנית, בעלת חוש אופנה מפותח ובעיקר אישה צעירה עם אג'נדה. היא לא תתלה על זרועו של בעלה הנסיך המקריח, תתבונן בו בעיניים כלות ורק תהנהן כמו יורקשיר מלכותי על הדשבורד בכרכרה בכמיהה למוצא פיו, עת תחתוך בביישנות עוד סרט באירוע צדקה.

נכון, היא מגיעה ממשפחה "פשוטה" חסרת ייחוס מלכותי, אך כאן מתחיל ונגמר הקשר שלה לסינדרלה. שלא כמו הנסיכות התלותיות והענוגות שגדלנו עליהן, היא לא שלשלה את שיערה המפונפן ממגדל בציפייה לנסיך עטור השריון שיצילה בנשיקה, לא דחסה את רגלה לנעל זכוכית, ולא הייתה זקוקה לחסדיה של פיה טובה כדי לקום מאשפתות למלכות. את שהשיגה, כולל ליבו של ויליאם, השיגה בזכות עצמה. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטה בהצטיינות, התקבלה לעבודה נחשבת, ובמקביל, תחזקה זוגיות עם בן אצולה מבלי להפוך לצלו הכנוע והשתקן.

גם לאחר נישואיהם, כשקיבלה על עצמה את תואר האצולה וכל הגינונים הנלווים לו, קייט, בדומה לדיאנה חמותה שלא זכתה להכיר, לא הסכימה לוותר על האג'נדה הנשית שלה ועל קולה. בקלאסה השמורה לבת אצולה, היא מתמרנת בזהירות ובאופן כמעט מושלם, בין מחוייבותיה המלכותיות לפרסונה האמיתית שלה - בחורה צעירה, אנרגטית משכילה ואופנתית, שיודעת בדיוק מה היא רוצה.

היא תקפיד להתלבש בהתאם לכללי הטקס המתחייבים באירועים הרשמיים הרבים שהיא פוקדת, אך לא תפחד להעז עם בחירת צבעים שאינם בקשת הגוונים השמרניים המקובלים- אדום, ירוק, צהוב, כחול. כמו כל בחורה צעירה, גם קייט אוהבת בגדים שמחמיאים לגזרתה, וכשהיא מוצאת את אשר אהבה, היא לא תחשוש לרכוש פריטים ממותגים הנחשבים עממיים (דוגמת זארה), לשלב אותם עם הוט קוטור יוקרתי לטאץ' המלכותי המתבקש ולחרוש עליהם שוב ושוב. עם פיגורה של דוגמנית מסלול, היא מצליחה לעורר את קנאתן של נשים רבות המסרבות לפרגן לאם הטרייה שיממה בקושי אחרי שילדה, נראית כאילו קמה משנת יופי, אך באותה הנשימה, נחשבת לאייקון אופנה מוביל כשכל בגד שהיא לובשת אוזל מהמדפים תוך שעות ספורות.

רגע אחרי לידת בתה שארלוט אליזבת דיאנה. תמונה: רויטרס

אף שהיא יכולה להרשות לעצמה צבא של סופר נניות, היא תתעקש על ילדות רגילה עד כמה שניתן לילדיה הפעוטים, כולל בילוי זמן איכות עם הוריה, הסבא והסבתא, המשמשים כבייביסיטר בעת הצורך. לצד כל זה, היא תקפיד להגיד את הדברים הנכונים, ללטף ראשים של ילדים מנוזלים, לצחוק בלי לחשוף שיניים, ולעשות את כל מה שמצופה מנסיכה, באופן שירצה גם את המלכה אליזבת השמרנית וגם את נתיני הממלכה הנושאים אליה עיניים מעריצות ומאוהבים בה עד כלות.

שארלוט ואחיה הבכור ג'ורג' יכולים להתגאות בהוריהם, המשתייכים למועדון האצולה המודרנית. זה לא אומר שויליאם יישב כל ערב בפאב, יטפטף שמן מהפיש אנד צ'יפס על כרס הבירה שלו וידדה החוצה שיכור, בזמן שקייט תעשה דאק פייס במועדוני גראנג' ותעלה סלפיז מביכים לאינסטגרם המלכותי. מצד שני, כמו כל זוג צעיר, הם ינפשו באתרים אקזוטיים, יתחככו בעמך הפשוט שלא במסגרת מסע ציד או צדקה, ורחמנא ליצלן, אף יעזו לחשוף פיסת עור מלכותית, עת תשתזף לה קייט טופלס בחופשה בצרפת ותרטיט את כוס התה של המלכה.

עוד בטרם תחזיר אליזבת את נשמתה לבורא ותזדכה על הכתר, היא זוכה בחייה לראות את הממלכה הקפואה שלה מפשירה, לא מעט בזכות קייט, שהצליחה להשיב לבריטים מלאי הגעגוע לדיאנה את העניין בבית המלוכה ולהפוך לדמות נשית נערצת. אין ספק, לשארלוט הקטנה (וכמובן גם לג'ורג'), יש אמא מלכה.