"מסאז' וגינלי" - זה בהחלט נשמע כמו ביטוי מכובס ומשעשע ליחסי מין, אבל מעסים רבים בעולם ימהרו להעמיד אתכם על טעותכם - ובימים אלו יש יותר ויותר נשים שמשתכנעות. לא, זה לא קשור למשחק מקדים, לטענת המעסים העוסקים בטיפול, זה אפילו לא קשור לסקס: מדובר בעיסוי רציני לכל דבר, שסובב סביב הווגינה. ויתכן מאוד שבקרוב תשמעו על הטיפול הזה יותר ויותר.

עוד באון לייף:

בקהילת העיסוי מתייחסים לעיסוי הוגינלי גם כ"מסאז' יוני" – לא על שם איזה חרמן ישראלי, אלא דווקא מתוך המילה "יוני" בסנסקריט שמשמעותה מקום או מעבר קדוש, ומשמשת גם ככינוי לאיבר המין הנשי. הטיפול כולל עיסוי פנימי של הווגינה ושל האיברים סביבה, וגם של שאר האיברים הארוגניים בגוף, ביניהם השדיים. המעסה מותח/ת את שרירי המותן, מעסה את הדגדגן ואת האזור, ובמידה והמטופלת מסכימה לעיתים גם מחדיר/ה אצבעות. אולם המטרה, לדברי המעסים, אינה הבאה לאורגזמה – על אף שזו תוצאה נלווית שמתרחשת לעיתים קרובות. התהליך אמור לעורר הרפיה ושחרור מתחים, ולגרום למטופלות להרגיש יותר בנוח עם מגע.

עיסוי וגינלי

המטרה היא לא האורגזמה, זו רק תוצאה נלווית. צילום: Shutterstock

אייזיס פיניקס, סקסולוגית שמתמחה במסאז' יוני, נותנת רקע לתופעה: "מסאז' יוני הוא טקס בו האישה מוזמנת לנצור את המגע עם הווגינה שלה. כשאנו מזמינות מגע, זו הזדמנות לחדד את אנרגיה מסוימת". לדבריה, העיסוי הזה בבסיסו הוא דרך טיפולית שמציעה לך להעריך את הווגינה שלך, ומלמדת אותך להתייחס אליה באהבה ובכבוד.

הטיפול יכול לסייע במיוחד לנשים שמתמודדות עם טראומה, אך פונה לכולן ומאפשר לכל אישה לדייק יותר את תחושותיה הווגינליות, כולל מה נעים ומה לא – דבר שיכול לתרום רבות לחיי המין. "התרומה הגדולה ביותר היא תחושת ההחכמה הגופנית בנוגע למה שמענג אותנו", אומרת פיניקס. "זה יכול להרחיק לכת עד כמה שהאישה מוכנה ללכת". יתרון נוסף הוא האימון בדיון על הגבולות האישיים של האישה ורמת הנוחיות שלה עם המעסה.

גם בקרב הגינקולוגים יש תמיכה בטיפול, בעיקר בזכות התרומה שלו להכרת הגוף ולחיבור אליו. "באופן טבעי, כל דבר שמזרים דם אל האזור יגדיל את הרגישות ואת הגירוי שמתעוררים בו, מה שעשוי לסייע עם אורגזמות", הסבירה הגינקולוגית מרי-ג'יין מינקין. אולם הרופאים ממליצים להימנע מטיפולים שמערבים עשבים ושמנים במהלך עיסוי האזור – שכן אלה עלולים לערער את רמת ה-PH הרגישה של האזור וליצור צריבות וגירויים בעור.

עיסוי יוני - מסאז' וגינלי

מומלץ להימנע משמנים ועשבים. צילום: Shutterstock

אז בעצם, מה ההבדל בין "עיסוי וגינלי/יוני" לבין סקס? והאם גם הפעם המושג "עיסוי" הורחב כדי לכסות את אזור הדמדומים של תשלום על יחסי מין? גם לנו קשה לשים על זה את האצבע, אבל נראה שהשילוב של הצד הרוחני והמעצים של הטיפול יחד עם היתרונות הבריאותיים שלו מצליחים לסחוף אחריהם נשים רבות בעולם, שמצטרפות לטרנד. גם בישראל ניתן למצוא מטפלים שיעניקו את הטיפול, ואם לסמוך על מה שקורה כרגע בעולם – בקרוב מאוד תשמעו על חברה שעברה עיסוי שכזה ויצאה ממנו מחוזקת ושלווה להפליא, בתחושה כמעט... אורגזמית.